peuterkamer

18-06-2012 11:36 28 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn ons aan het verdiepen in een nieuwe kamer voor onze peuterdochter.

Alleen wat is handig qua kasten? zowiezo een linnenkast maar wat voor kast is nu handig voor al het speelgoed?? iets met deurtjes,vakjes of mandjes of iets heel anders?

verder nog tips??
Wij hadden vroeger als peutertjes zijnde een hele grote mand ( ietd van 2\2,5 meter lang en 1 meter breed) en daar konden wij dan altijd al ons speelgoed in mieteren.

Snel en makkelijk en opgeruimt. Ik heb deze mand nog steeds, staat nu in de berging te wachten tot ik zelf kinderen mag krijgen.
wij zijn ook al een beetje aan het kijken

Bij de ikea heb je peuterbedjes die willen we voor haar en verder dachten wij er aan om nog een commode neer te zetten ze is nog niet zindelijk daarin kan dan het speelgoed.

en dan een gewone linnenkast erbij.

Dan ben je er volgens mij wel.
Ze hebben bij Ikea de serie Stuva.

http://www.ikea.com/nl/nl ... nts/childrens_ikea/18836/

Bij mijn oudste hebben we daar nu veel van in gebruik.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Wij hebben net de gulliver (bedje) gekocht. Wij zetten er alleen nog een linnenkast. Ik wil geen speelgoed op de slaapkamer. Maar alle linnenkasten hebben weinig planken en een roede. Ik heb echter geen roede nodig en wil een kast met alleen maar planken. Dus ik lees geinteresseerd mee.

Voor t speelgoed hebben wij in een stellage plastkc kratten staan waarin het speelgoed gesorteerd zit.
Wij hebben gewoon de babykamer. Maar dan met peuterbed in plaats van het ledikant. Snap niet waarom je voor een peuter al een andere kamer nodig zou hebben.
bij ons wordt de babykamer doorgeschoven naar haar jongere broertje dus we hebben wel een andere kamer nodig
Wij hebben voor het speelgoed 2 expedit kastjes (80x80 cm) naast elkaar staan met in ieder 4 stoffen dozen voor autootjes/lego/winkelspulletjes/trein spullen etc etc.

Verder hebben beide kinderen lades onder het bed, waar ook nog een hoop spul in zit.
Wij hebben op zowel de babykamer als de peuterkamer een malm kast staan ( de variant met 6 lades, in gebruik als commode), en een grote schuif deuren kast. Op de peuterkamer hebben we allemaal extra planken in de kast gemaakt en daar staan zoon zijn speelgoedkisten op. Bovenin al zijn boekjes en beneden zijn loopfietsjes en dergelijke. Aan de andere kant liggen dan zijn kleren in. Bij dochter hebben we aan de ene kant de maxi cosi, wipstoel, kinderwagen wieg en aan de andere kant kleertjes.

Oh zoon heeft daarbij nog een tafeltje en 2 stoeltjes staan zodat hij daarop kan bouwen/tekenen enzovoorts.
quote:giuliettacapuletti schreef op 18 juni 2012 @ 11:50:

Wij hebben gewoon de babykamer. Maar dan met peuterbed in plaats van het ledikant. Snap niet waarom je voor een peuter al een andere kamer nodig zou hebben.Mijn peuter werd kleuter
Onze peuter heeft ook een andere kamer gekregen. Omdat de kast die er bij hoorde gewoon niet meer groot genoeg was, en omdat zijn kamer groter werd (zijn verhuisd in de tussentijd).

Heb voor de kindje ook geen babykamertje gekocht, maar meteen een grote kast, commode die gebruik kan worden als ladekastje en een bedje dat omgebouwd kan worden als peuterbedje. Eigenlijk onzinnig al die spullen die ze verkopen voor baby's. Je gebruikt het maximaal 2 jaar en dan ben je alweer toe aan nieuw of zijn ze eruit gegroeid. Nee, ik heb geleerd bij zoon
Voor dochtertje hebben we voor al haar boeken een poppenhuis/boekenkast gekocht.

Deze verkopen ze regelmatig bij de Leenbakker.

Verder lees ik mee want wij zijn ook bezig met een updated van de baby naar peuterkamer want dochter past bijna niet meer in de ledikant
Wij hebben eigenlijk alleen een groot bed gekocht (de Hemnes slaapbank). Op de commode kleed ik haar aan, ook al is ze inmiddels zindelijk - scheelt bukken. Haar speelgoed staat nog grotendeels beneden. De avondboeken zitten in een grote mand die op de grond achter haar bed staat.
quote:natonco schreef op 18 juni 2012 @ 12:23:

Wij hebben eigenlijk alleen een groot bed gekocht (de Hemnes slaapbank). Op de commode kleed ik haar aan, ook al is ze inmiddels zindelijk - scheelt bukken. Haar speelgoed staat nog grotendeels beneden. De avondboeken zitten in een grote mand die op de grond achter haar bed staat.Over die avondboeken heb ik lang na gedacht, en opeens had ik het. Ken je die smalle plankjes van de ikea speciaal voor fotolijstjes ? Daar hebben wij zijn lievelingsboeken opgezet en een slinger met lampjes eronder gehangen die dan tijdens het lezen aan mag. Al zeg ik het zelf, het ziet er superleuk uit !
quote:warmwaterbadeendje schreef op 18 juni 2012 @ 12:28:

[...]

Over die avondboeken heb ik lang na gedacht, en opeens had ik het. Ken je die smalle plankjes van de ikea speciaal voor fotolijstjes ? Daar hebben wij zijn lievelingsboeken opgezet en een slinger met lampjes eronder gehangen die dan tijdens het lezen aan mag. Al zeg ik het zelf, het ziet er superleuk uit !Denk je aan de brandveiligheid?
Wij hebben voor de kinderen een expedit kast met daarin rode en witte lades. De witte voor specifiek speelgoed (lego la, knex la, domino la) en de rode voor van alles en nog wat. Ze weten zelf ook heel goed wat waar moet, dus opruimen kunnen ze gewoon zelf ;). En als ze beneden willen spelen halen ze zo'n la eruit en nemen die bak zonder problemen mee naar beneden. Ideaal vind ik het. Verder hebben we ook een paar open vakken, waar bijvoorbeeld de boeken in staan en de puzzels.

Je hebt bij de ikea ook speelgoed bakken met wieltjes eronder, die je heel makkelijk kan stapelen. Die hebben we voor de jongste. Die zijn redelijk groot dus er kan lekker veel in, en door de wieltjes is de bak makkelijk te verschuiven door de kleine. Op zijn kamer hebben we 2 van die bakken die op elkaar gestapeld in de hoek staan, alleen zitten ze allebei erg vol en kan hij ze dus nog niet zelf op tillen (beetje lastig dus als hij bij de onderste bak wil).
Iemand nog een leuk idee voor speelgoed opberg systeem(en), maar dan geen manden?

Voor bedje hadden wij zelf deze ingedachte:

En met dichte plankje er tussen

Kennis van collega van man had namelijk een open '' plankje'''

Kindje is daar tussen vast komen te zitten en daar uit eindelijk aan overleden
Huh, hoe bedoel je dat? Met het Minnen bedje? Wij hebben het bedje ook (volgens mij heeft bijna iedereen in NL met een meisjespeuter dat bedje). Ik snap niet waar je de dichte plank wilt stoppen?
quote:saaaaar81 schreef op 18 juni 2012 @ 12:34:

[...]

Denk je aan de brandveiligheid?uiteraard ! Er zitten een soort van led lichtjes in, in principe zou de slinger de hele nacht mogen branden, maar dat doen we uit veiligheidsoverwegingen niet. Ons hele huis is GGD goedgekeurd aangezien we een gastouder aan huis hebben
Tussen de openingen, mits het nodig is, mischien is het niet nodig en blijft ze goed in bed liggen.
Ik heb net nog even gekeken, maar de openingen zijn zo klein dat je peuter daar volgens mij onmogelijk tussen klem kan komen te zitten. Ik kan er ook niks van vinden op internet. Lijkt mij dat Ikea het bedje niet meer zou verkopen als er kindjes door overlijden.

Weet je zeker dat het verhaal klopt?
@queenfan houten fruitkistjes?
Het ging ook niet om dat bedje. maar om een semi hoogslaper
Dochter (2,5) slaapt sinds een paar weken in een 'peuterkamer' i.v.m. de komst van een zusje deze zomer. Wij hebben ook het IKEA Minnen bedje en ze slaapt er heerlijk in. Verder hebben we op haar kamer een (grote) kledingkast en een Trovast-kast (met de bakken) voor haar speelgoed. En een verkleedkist. That's it, geen meubels verder.
Ikea peuterkamer MAMMUT,blijft de allerleukste.

Wij hadden de blauwe versie,en de het speelgoed zat in de ikea opbergmanden van 3 euro pst, die rode&blauwe van 'visnet',met deksel.

Onze kinderen hadden als baby&peuter maar een kamertje van 2 bij 2,daar pastte ook alleen een peuterbed,kleding&laden kast op,spelen deden ze in de woonkamer.

Die mammut kamer hadden we binnen 1 dag weer verkocht op mp,zat nog geen krasje op.

Er staan er trouwens heel veel op mp.

Wij hebben 'm voor 200 euro verkocht,(peuterbed incl lattenbodem&matras,kledingkast,ladenkast,nachtkastje)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven