scheveningen en kinderen

14-07-2010 13:00 35 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



met een paar vriendinnen en onze kinderen (leeftijd 2-4) gaan we een paar dagen naar Scheveningen.

Het strand/boulevard is natuurlijk attractie nr 1 maar wie komt er uit de buurt en kan ons een beetje wegwijs maken daar. Heb je daar kinderboerderijen, speeltuinjes enzo?

We hoeven niet naar grote attractieparken ofzo, het gaat juist om simpele dingetjes voor kleine kinderen. Is daar in de buurt alles op loop/fietsafstand? Evt. tram?

Of andere dingen die erg leuk zijn daar in de buurt?



als ik google, dan kom ik toch uit op grotere dingen en die verderweg zijn.



kun je daar ook fietsen in de omgeving?



alvast bedankt!!
Alle reacties Link kopieren
Madurodam zit vlak bij. 5 minuutjes met de tram
"ik ben het, Barbabelladingdong"
Alle reacties Link kopieren
Er is een strandtent met een grote speeltuin, ongeveer ter hoogte van het Kurhaus. Verder zou ik de strandtenten aan het zwarte pad opzoeken (rechts van de pier doorlopen). Vooral strandtent Buiten (de laatste) is leuk, daar zitten altijd veel jonge gezinnen.
Sealife natuurlijk.

En bij de Badhuisstraat is een grote kinderboerderij met speeltuin. Heel goed te lopen vanaf de boulevard



Verder is er met de tram een paar haltes richting centrum een grote speelvlakte/bos, maar weet even niet hoe het heet. Het zit vlak bij het Museon.
Alle reacties Link kopieren
Strandtent met grote speeltuin? Nog nooit gezien? Ja wel 1 met een luchtkussen en volgens mij 1 met trampolines, maar niet met een complete speeltuin.



Madurodam is inderdaad in de buurt. En verder bestaat Scheveningen uit strand. Nog nooit een kinderboerderij of iets dergelijks gezien. Er is wel een bioscoop en in de buurt (tramafstand) een groot park.
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Oooh ja Sealife! En zinderend, echt nooit geweten dat er een kinderboerderij in de buurt was!
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
je kunt lekker naar t westerpark, dan zie je weer eens gras ipv zand. Daar kun je ook ergens naar een park-terrasje waar je kunt komen door in een klein bootje een smal watertje over testeken. leuk voor kinderen!
Alle reacties Link kopieren
Het park heet het Westbroekpark, is vlak bij Madurodam.



Verder heb je het Scheveningse bos, is niet zo bekend maar wel heerlijk met kleine kinderen. Is ook dichtbij Madurodam.



De kinderboerderij 't Waaygat is aan de Havenkade.



En om te fietsen: de duinen! Fiets door de duinen naar Meyendel, eet daar een pannenkoek in het pannenkoekenhuis.
Alle reacties Link kopieren
Jee, geweldig zeg, wat een leuke tips!!



Wat ik me afvraag, is sealife en madurodam ook al écht leuk voor kleine kinderen? mijn ervaring is dat kinderen een speeltuintje ook al heel erg leuk vinden en dan vraag ik me dus af of het entreegeld het waard is.....

welke vinden jullie dan leuker? sealife of madurodam?



Ik ga alle tips opschrijven, ideaal, als je het daar allemaal uit moet zoeken is het lastig.

m'n vriendinnen zullen er ook erg blij mee zijn, bedankt!



en als er nog andere tips zijn, deze zijn natuurlijk altijd welkom!!
Alle reacties Link kopieren
Je kunt ook varen: klik. Er is een opstappplaats bij Madurodam, bij het Westbroekpark en ook één vlakbij de kinderboerderij. Dan vaar je naar Den Haag. Vandaar kun je óf de stad in óf weer met de tram terug naar Scheveningen.



Bij slecht weer: in Den Haag is voor kleine kinderen het Panorama Mesdag in de Zeestraat ook wel leuk.
Alle reacties Link kopieren
Sealife weet ik niet, maar Madurodam is absoluut een aanrader, ook met kleine kinderen. Het kan er in het seizoen alleen ongelooflijk druk zijn. Dus als je gaat: ga dan vroeg, probeer de grote meute voor te zijn.
Alle reacties Link kopieren
Mamserdepams, eerlijk gezegd vind ik Sealife en Madurodam niet zo leuk en al helemaal niet met hele kleine kinderen. Zou zelf dan voor Sealife kiezen...Madurodam is alleen maar een rondje lopen en naar mini-huisjes kijken. Kan mij niet voorstellen dat ze dat leuk vinden...
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Hahaha smaken verschillen
Perfectionisme is niet perfect...
Alle reacties Link kopieren
Zwiepje vond Sealife fantastisch toen hij anderhalf was.
Gewoon een emmertje en een schepje kopen en voor jezelf een dik boek. Dan kom je die dagen makkelijk door hoor.
Alle reacties Link kopieren
quote:absoluteEinstein schreef op 14 juli 2010 @ 13:31:

Gewoon een emmertje en een schepje kopen en voor jezelf een dik boek. Dan kom je die dagen makkelijk door hoor.Precies, waarom wil je nog iets extra's naast het strand?
Alle reacties Link kopieren
quote:keeprunning schreef op 14 juli 2010 @ 13:36:

[...]





Precies, waarom wil je nog iets extra's naast het strand?Lijkt me dat je ook iets anders wil zien dan alleen maar de zee en strand.
Alle reacties Link kopieren
quote:keeprunning schreef op 14 juli 2010 @ 13:36:

[...]





Precies, waarom wil je nog iets extra's naast het strand?Dit is ook absoluut de bedoeling en de kids vermaken zich uitstekend op het strand maar ja, het kan natuurlijk ook eens géén strandweer zijn en wij zijn daarnaast ook personen die niet alléén maar op het strand willen liggen.
Madurodam is in mijn ervaring voor kleine kinderen niet zodanig leuk dat dit het hoge entreegeld rechtvaardigt. Ik zou daar alleen naar toe gaan als je het zelf ook graag wilt zien.
quote:yathibiyya schreef op 14 juli 2010 @ 13:07:

Oooh ja Sealife! En zinderend, echt nooit geweten dat er een kinderboerderij in de buurt was!

Ik heb er jaren met kinderen gewerkt, dus weet de weg wel



Westbroekpark zit inderdaad ook redelijk dichtbij. In het park is ook een speeltuin.



Oja, ik weet het weer, het soort parkje bij het Museon heet Scheveningse Bosjes (duh :P ). Daar hebben (of hadden) ze toen zo'n speeltuin met allerlei picknicktafels en houten speeltoestellen en klimbomen ed in het zand.



Sealife vind ik niet zo geweldig en Madurodam al helemaal niet. Zeker niet voor die leeftijd.



De haven is ook leuk. grote vrachtschepen kijken die binnen komen!
quote:Joyce48 schreef op 14 juli 2010 @ 13:16:

En om te fietsen: de duinen! Fiets door de duinen naar Meyendel, eet daar een pannenkoek in het pannenkoekenhuis.Prachtig natuurgebied inderdaad En ook bij de Boerderij weer leuk speeltuintje.
Alle reacties Link kopieren
Voor mijn jongens was Madurodam redelijk traumatisch. Een heel park vól met de mooiste speelgoedauto's, treinen, graafmachines en vliegtuigen. Waar ze niet aan mochten komen. Echt waar wat een drama. Als we er nu langsrijden zeggen ze nog wel eens: dat was echt niet zo leuk he mamma . Maar de kleine meisjes met wie we waren vonden het geweldig, dus ik zou het even laten afhangen van het geslacht van de kinderen .



De speeltuin in het westbroekpark is heel leuk, en het kinderboerderijtje bij de Badhuisweg is ook wel aardig. Verder vind ik Blijdorp (Rotterdam natuurlijk, maar goed te doen) echt een aanrader, wat een leuke dierentuin is dat. Het aquarium daar is vele malen mooier dan Sealife en voor zo ongeveer hetzelfde geld krijg je er dan nog honderdduizend andere dieren bij .
Alle reacties Link kopieren
Strandtent wij, bij de scheveningse haven vind ik ideaal om heen te gaan met kinderen. Ze hebben een klein speelttuintje neergezet en terwijl de kinderen zich geweldig vermaken kunnen de ouders lekker loungen en aan de rosé.



In het winkelcentrum (passage heet dat) kan je ook midget golven met neon-lichten. Is leuk voor de kinderen. Oh.. misschien zijn ze daar nog te jong voor.



Vind sealife ook geweldig. Ze hebben daar ook een octopus, maar die voorspelt geen wk-uitslagen



En fietsen kan je heel veel. Door de duinen richting wassenaar (mooi natuurgebied) of in de grote parken die in de buurt zijn.
Alle reacties Link kopieren
De speeltuin bij de Scheveningse bosjes zit aan de Ary van der Spuyweg, tegenover het Engelse kerkje. Tram 1 stopt er, dus is heel makkelijk vanuit Scheveningen.

Vroeger ben ik wel eens in het communicatie museum oid geweest, zit geloof ik in de zeestraat. Was toen best leuk!



En bij ernstig slecht weer heb je altijd als laatste redding Pathé tegenover het Kurhaus..
Alle reacties Link kopieren
Wat super zeg!!! Ik word steeds enthousiaster!!!!!

geweldig bedankt!!!!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven