snoepzakje mee na kinderfeestje?

03-01-2012 22:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon geeft zijn eerste feestje. Vroeger kregen wij aan het eind van een feestje altijd een snoepzakje mee. Vond ik altijd geweldig. Is dat nu eigenlijk nog "gewoon"?



Ga het sowieso doen, vooral om mijn eigen lol .
Zou het gewoon doen. Ik kreeg ook altijd een snoepzakje mee en dat vond ik het leukst van het hele feestje (kind uit '89 )
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij is het nog steeds de gewoonte. Ik doe het iig wel en als mijn kinderen op een feestj eworden uitgenodigd komen ze ook altijd met een zakje/tas thuis



Hangt een beetje van het aantal kinderen af maar ik koop meestal van die plastic tasjes en doe er naast snoepjes ook wat speeldingetjes in. Bijv: minipotloodjes en kleurboekje, stickers, oid.
Alle reacties Link kopieren
als ik zelf een feestje geef, geef ik de mensen die zijn blijven slapen altijd een snoepzak mee voor in de trein! (en ja, ik ben 27) Zo leuk!
Ik geef behalve snoep vaak iets van een speeltje. Dan is het zakje toch gevuld zonder dat het gelijk bomvol met snoep zit.



Dochter van 6 had een stickervel met de Disney prinsessen, zoon van 9 had een aparte pen met water en autootjes erin enz...



Edit: Die van mij komen ook altijd met een zakje thuis van een verjaardagsfeestje. Vaak ook met iets van een speeltje erin. Of anders verpakt dan in een zakje, bijvoorbeeld in een kartonnen piraten schatkist of zo.
Hier doen we het nog steeds hoor. Ik vond het vroeger ook altijd erg leuk om te krijgen (ik was zelfs een beetje teleurgesteld toen we eens een keer niks kregen. Best triest van mezelf).
Alle reacties Link kopieren
Ik ben van de generatie van voor dit gebruikelijk was.

Ik vind het een rare gewoonte. Maar ja het schijnt tegenwoordig heel gebruikelijk te zijn om dit te doen.
Alle reacties Link kopieren
Leuk! Kreeg ik ook altijd.

Ik zou wel goed kijken welk snoep je erin doet. Geen lolly's e.d.

Sommige kinderen mogen dat niet omdat moeders bang is dat het teveel suiker krijgt.



Ik zou een zakje chips, yoghurt rozijntjes,Knijpfruit e.d erin doen met wat gewone snoepjes erbij.
Alle reacties Link kopieren
quote:Saartje84 schreef op 03 januari 2012 @ 22:17:

als ik zelf een feestje geef, geef ik de mensen die zijn blijven slapen altijd een snoepzak mee voor in de trein! (en ja, ik ben 27) Zo leuk!Je bent nooit te oud voor een snoepzakje... Vind het echt schattig dat je dat nog altijd doet!
Alle reacties Link kopieren
Doen, is leuk
Bij Action hebben ze van die kleine uitdeelkadootjes, leuk voor erbij!
Alle reacties Link kopieren
Oeh.... dat was altijd het leukste van het hele feestje!!!!
quote:sugarmiss schreef op 03 januari 2012 @ 22:21:

Ik ben van de generatie van voor dit gebruikelijk was.

Ik vind het een rare gewoonte. Maar ja het schijnt tegenwoordig heel gebruikelijk te zijn om dit te doen.Ben jij ouder dan mij dan? Ik ben uit 68 en bij ons was het ook gebruikelijk. Het waren vaak van die kant en klare zakken met zowel snoep als 'n speeltje er in.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 03 januari 2012 @ 22:21:

Ik ben van de generatie van voor dit gebruikelijk was.

Ik vind het een rare gewoonte. Maar ja het schijnt tegenwoordig heel gebruikelijk te zijn om dit te doen.Hoe oud ben je dan? Ik ben 40 en vroeger was dit bij ons ook heel gebruikelijk.
Alle reacties Link kopieren
Wij doen het niet, omdat ik het stom vind. Ik ben zo'n type die over alles nadenkt en alles heroverweegt, ook de dingen die gebruikelijk zijn.

Oudste zoon is net als ik.

Middelste zoon is zeer, zeer, zeer gevoelg voor groepsdruk etc. hij zal het vast willen dit voorjaar, als hij vijf wordt. Dan zal ik er waarschijnlijk ook aan moeten. Even langs de action, dan...
Alle reacties Link kopieren
Ja hoor, is nog steeds gebruikelijk.



Mijn dochter gaf zo'n klein mini plastic zakje, met een plastic zakje losse snoepjes (spekkie, groene kikkers, dropsleutel etc), een rolletje snoep en een tinkelbel/elfjes pen en gum en notitieboekje (voor de jongens cars en mickey mouse)
Alle reacties Link kopieren
Ik kreeg het vroeger wel eens, lang niet altijd.



Moet zeggen dat ik het zelf een beetje overdreven vind. Alsof het feestje, de taart etc nog niet genoeg was. Waarom kinderen (en hun ouders) opzadelen met al die prullaria en snoep? Ze hebben toch al een hele leuke middag gehad?



Overigens vind ik het van jou wel heel leuk Saartje84
Alle reacties Link kopieren
Elninjo dan ben ik net zo oud als jou maar bij ons was dit vroeger echt niet gebruikelijk. Niemand van mijn klasgenootjes deed dit.



ik had altijd begrepen dat dit begonnen is in de jaren 80.
Alle reacties Link kopieren
heb gewoon wat snoepgoed gekocht. Uitdeelzakjes m&ms, schatkistje (?), snoepaardbeitjes. Meer wilde ik ook niet doen. Vind het idee gewoon leuk.



Iets van speelgoed erin zat niet in de planning, vooral omdat ik bij zoon zie dat dat meestal in "de kleinedingetjesspeelgoedbak" belandt, en er eigenlijk niet naar omgekeken wordt.
Alle reacties Link kopieren
Losse snoepjes zou ik trouwens niet doen... Die moest ik in ieder geval altijd weggooien van mijn moeder! Er zijn ook voorverpakte kleine snoepjes (spekje, zo'n hamburgertje etc).
Ik heb nooit van snoep gehouden (wél van chips en chocola ) maar ik vond 'n snoepzak krijgen op 'n feestje toch altijd heel leuk. Als er drop in zat kon ik er m'n moeder altijd nog blij mee maken, haha! Verkopen ze het nog steeds met zo'n mix aan snoepgoed en speeltjes? Bij Jamin ofzo?
Alle reacties Link kopieren
Bij ons was het vroeger niet gebruikelijk, en ik doe het nu ook principieel niet. Vind het zo'n onzin dat mijn kinderen thuiskomen van een feestje met een zakje snoep en zelfs een klein cadeautje. Zij zijn niet jarig. Soms begint het er zelfs op te lijken dat het tegen elkaar opbieden wordt, net als de tractaties op de peuterzaal.

Wat wij wel doen is een leuke foto maken en die later geven als herinnering.
quote:sugarmiss schreef op 03 januari 2012 @ 22:29:

Elninjo dan ben ik net zo oud als jou maar bij ons was dit vroeger echt niet gebruikelijk. Niemand van mijn klasgenootjes deed dit.



ik had altijd begrepen dat dit begonnen is in de jaren 80.Misschien is 't dan streekgebonden? Ik kom uit zuidwest Brabant.
Alle reacties Link kopieren
quote:Bagheera schreef op 03 januari 2012 @ 22:27:

[...]





Hoe oud ben je dan? Ik ben 40 en vroeger was dit bij ons ook heel gebruikelijk.Bij ons wat dit niet gebruikelijk (ca. zelfde leeftijd) maar bij ons was het wel gewoonte dat alle kinderen van hun moeder een gulden of zo meekregen en dat we dan tijdens de verjaardag zelf snoepjes gingen kopen bij een van de plaatselijke bakkers die ook een uitgebreid los snoepassortiment hadden. Denk dat we daarom ook geen snoepzakjes meekregen.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het niet gedaan. Ze hadden genoeg op het feestje gehad vond ik.
Ouwe tang, verveel je je soms? Zoek eens een andere hobby dan mensen op dit forum af te zeiken, graftak!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven