"spreuk" voor in de speeltuin

20-09-2014 20:36 29 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ons bedrijf is sponsor in de buurtspeeltuin. Als sponsor zijnde, mag je ook een reclame bord ophangen. Nu heeft ons bedrijf bedacht, dat het wellicht leuker is, om een leuke spreuk te bedenken, en die af te laten drukken op een groot bord, met daaronder in het klein onze bedrijfsnaam.



Maar nou komen we niet echt tot een goede spreuk. Geopperd is al iets in de trend van:

In onze speeltuin...

Hebben we elkaar lief

doen we aardig tegen elkaar

bla bla bla



Maar daar kunnen we eigenlijk ook niet echt goede zinnen voor vinden.(we zijn allemaal ook niet zo creatief en goed in schrijven



Hier misschien creatievelingen die iets leuks kunnen bedenken?
Mwah.. ik zou gewoon een reclamebord ophangen met je naam er op. Ik vind het persoonlijk wat belerend overkomen.



Ik zou dan liever een tekenwedstrijd uitzetten. De winnende tekening in kleur laten printen op een bord en daar je logo op doen.
Alle reacties Link kopieren
Wat schuift het?
Alle reacties Link kopieren
quote:Tuorrebout schreef op 20 september 2014 @ 20:39:

Mwah.. ik zou gewoon een reclamebord ophangen met je naam er op. Ik vind het persoonlijk wat belerend overkomen.



Ik zou dan liever een tekenwedstrijd uitzetten. De winnende tekening in kleur laten printen op een bord en daar je logo op doen.



Oh dat is ook een geweldig idee! Die ga ik meteen maandag in de groep gooien!



Belerend is het juist totaal niet bedoeld, we vonden meer dat de kinderen die daar gaan spelen, totaal geen benul hebben van waarom die borden met bedrijfsnamen daar hangen, en dat voor hun echt niet boeit, dus wilden we iets wat de kinderen wel leuk zouden vinden, en dat het laten zien van onze bedrijfsnaam secundair is.
Een mooie van loesje; "wat er ook speelt in een land,

Laat het vooral de kinderen zijn "
Alle reacties Link kopieren
Als het bedrijf niet de enige sponsor is van de buurtspeeltuin dan zijn spreuken met onze speeltuin er in nogal aanmatigend.



Het is namelijk niet jullie speeltuin.



Hang gewoon een reclamebord op.

Dat is toch ook gewoon hoe het werkt. Bedrijf sponsort in ruil voor reclame.
Alle reacties Link kopieren
quote:sugarmiss schreef op 20 september 2014 @ 20:43:

Als het bedrijf niet de enige sponsor is van de buurtspeeltuin dan zijn spreuken met onze speeltuin er in nogal aanmatigend.



Het is namelijk niet jullie speeltuin.



Hang gewoon een reclamebord op.

Dat is toch ook gewoon hoe het werkt. Bedrijf sponsort in ruil voor reclame.nouja, dan wordt het " in deze speeltuin"
Alle reacties Link kopieren
quote:bijna2013 schreef op 20 september 2014 @ 20:39:

[...]

Belerend is het juist totaal niet bedoeld, we vonden meer dat de kinderen die daar gaan spelen, totaal geen benul hebben van waarom die borden met bedrijfsnamen daar hangen, en dat voor hun echt niet boeit, dus wilden we iets wat de kinderen wel leuk zouden vinden, en dat het laten zien van onze bedrijfsnaam secundair is.



Gestolen van website van speeltuin:

"Mede dankzij de sponsoring kunnen we onze toestellen onderhouden en vernieuwen. Wij willen dan ook alle sponsoren bedanken voor hun bijdrage aan Speeltuin Noord."



Eraan toevoegen: "Veel speelplezier!"

Logo eronder.
Ik zou voor een zin gaan, en niet voor zo'n truttig, moralistisch Xenos-schilderij met 'liefdevol' gedicht.



Weet even geen zin te bedenken alleen. Spelen is leuk! Zoiets zou ik doen.
quote:ana_isabel schreef op 20 september 2014 @ 20:42:

Een mooie van loesje; "wat er ook speelt in een land,

Laat het vooral de kinderen zijn "Nou kijk eens aan wat een mooie!
Alle reacties Link kopieren




quote:NYC schreef op 20 september 2014 @ 20:49:

[...]





Nou kijk eens aan wat een mooie! Haha! Beter goed gejat dan slecht verzonnen toch?😊
Alle reacties Link kopieren
Die van Loesje vind ik top. Blijft hangen.
De dingen die je in je OP oppert vind ik meer lijken op de huisregels dan een 'leuk' bord. Gewoon in vrolijke letters 'veel speelplezier!' of gelijksoortige toewensing en dan daaronder 'namens alle medewerkers van bedrijf x' + logo lijkt me leuk genoeg. En dat idee van de kleurplaten ook erg leuk! Misschien kun je in die tekening nog een leuke link naar jullie bedrijf leggen.
Die van Loesje is ook mooi inderdaad, wel meer op de ouders gericht, maar dat hoeft niet erg te zijn. Wat ik me wel afvraag... mag je zo'n spreuk zomaar overnemen en openbaar publiceren met je eigen naam eronder?
Hebben jullie iets te bieden voor kinderen? Als je een bakker bent of een supermarkt bv kun je tekst als na het spelen naar bakker Henk of ijs van Jumbo.
quote:buaya schreef op 20 september 2014 @ 21:09:

Die van Loesje is ook mooi inderdaad, wel meer op de ouders gericht, maar dat hoeft niet erg te zijn. Wat ik me wel afvraag... mag je zo'n spreuk zomaar overnemen en openbaar publiceren met je eigen naam eronder?Goeie vraag...
quote:buaya schreef op 20 september 2014 @ 21:09:

Die van Loesje is ook mooi inderdaad, wel meer op de ouders gericht, maar dat hoeft niet erg te zijn. Wat ik me wel afvraag... mag je zo'n spreuk zomaar overnemen en openbaar publiceren met je eigen naam eronder?



"Commerciële websites of bedrijven krijgen geen toestemming tot gebruik van Loesje-posters en teksten (media uitgezonderd zolang het niet om promotionele doeleinden gaat). Ideële websites van verenigingen en organisaties komen wel in aanmerking, maar moeten toestemming vragen en krijgen van Loesje. Soms geeft Loesje toestemming tot gebruik van teksten zonder kosten in rekening te brengen, maar meestal wordt er een illustratievergoeding gevraagd. De hoogte van de vergoeding hangt af van het doel, de oplage, verspreiding en het budget van de organisatie. Via onder andere illustratievergoedingen kan Loesje haar activiteiten financieren en blijven bestaan. Wil je toestemming vragen voor het gebruiken van een Loesje-posters, mail dan naar loesje@loesje.nl."



Bron: http://www.loesje.nl/informatie/copyright/
Alle reacties Link kopieren
Ga voor Loesje, wel even copyrights etc regelen!

Vind m top
Silence is golden. Duct tape is silver.
Alle reacties Link kopieren
Superleuk gebaar! En inderdaad veel leuker dan, voor kinderen, een nietszeggend reclamebord. Die van die tekeningenwedstrijd vind ik erg leuk. Of misschien een leuke illustratie erop van een plaatselijke kunstenaar? Of van een aantal kinderen een handje verven en erop af laten drukken?
quote:Belerend is het juist totaal niet bedoeld, we vonden meer dat de kinderen die daar gaan spelen, totaal geen benul hebben van waarom die borden met bedrijfsnamen daar hangen, en dat voor hun echt niet boeit, dus wilden we iets wat de kinderen wel leuk zouden vinden, en dat het laten zien van onze bedrijfsnaam secundair is.Dan zou ik niet kiezen voor een tekst, want in de gemiddelde speeltuin kan een heel groot deel van de kinderen helemaal niet lezen...
quote:nerdopviva schreef op 20 september 2014 @ 21:16:

[...]





"Commerciële websites of bedrijven krijgen geen toestemming tot gebruik van Loesje-posters en teksten (media uitgezonderd zolang het niet om promotionele doeleinden gaat). Ideële websites van verenigingen en organisaties komen wel in aanmerking, maar moeten toestemming vragen en krijgen van Loesje. Soms geeft Loesje toestemming tot gebruik van teksten zonder kosten in rekening te brengen, maar meestal wordt er een illustratievergoeding gevraagd. De hoogte van de vergoeding hangt af van het doel, de oplage, verspreiding en het budget van de organisatie. Via onder andere illustratievergoedingen kan Loesje haar activiteiten financieren en blijven bestaan. Wil je toestemming vragen voor het gebruiken van een Loesje-posters, mail dan naar loesje@loesje.nl."



Bron: http://www.loesje.nl/informatie/copyright/Dat is een duidelijk antwoord!
Alle reacties Link kopieren
Handafdrukken in verschillende kleuren en formaten, vooral ook kinderhandjes. Dat trekt kinderhandjes die hun eigen handformaat proberen te vinden (en de blikken van de ouders op jullie logo).



Ik kom wel eens op een plek waar ze een tableau hebben met allemaal handafdrukken in klei. Mijn kinderen konden daar nooit langs lopen zonder 'handje passen'.
...
Als je toch teksten wilt;



In onze speeltuin....



Mogen handjes vies worden

Mag mama een boekje lezen

Hebben we genoeg te spelen

Rusten we uit in de zandbak

Kun je op blote voeten rondrennen

Vind je genoeg speelkameraadjes



En dan eventueel als laatste zin;



Helpt firma X met het onderhoud.
Alle reacties Link kopieren
quote:ankalida schreef op 20 september 2014 @ 22:00:

Handafdrukken in verschillende kleuren en formaten, vooral ook kinderhandjes. Dat trekt kinderhandjes die hun eigen handformaat proberen te vinden (en de blikken van de ouders op jullie logo).



Ik kom wel eens op een plek waar ze een tableau hebben met allemaal handafdrukken in klei. Mijn kinderen konden daar nooit langs lopen zonder 'handje passen'.Leuk! Dit lijkt me echt een aanrader.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven