tekst felicitatie geboorte

19-08-2011 19:53 18 berichten
Even een kleine vraag. Vandaag een geboortekaart ontvangen. Mijn neef is onlangs vader geworden. Nu is hij zelf zijn ouders al verloren. Ik vind het zo sneu dat hij nu zijn ouders moet missen. Ik kan mij voorstellen dat het gemis nu erg groot is. Ik wilde er zelf iets over op het kaartje zetten, maar mijn man vindt dat niet echt een goed idee omdat een geboorte iets vrolijks is. Er even bij vermelden dat ik verder geen bijzondere band heb ofzo. Heb hem zelfs jaren niet gesproken.
Alle reacties Link kopieren
alleen een felicitatie met de geboorte van kind doen.
Als je hem al jaren niet hebt gesproken zou ik het gewoon houden bij een simpele felicitatie.
Als je hem al jaren niet hebt gesproken, vind ik het mosterd na de maaltijd om nu opeens over zijn overleden ouders te beginnen.

Ik zou dus een vriendelijk felicitatiekaartje sturen zonder veel poespas.
mmmm dat is natuurlijk ook zo.
Ik geef je man gelijk.

Maak er niets zwaars van. Stuur een vrolijke kaart, het gaat nu om iets positiefs.

Als je wel iets over zijn ouders wilt schrijven, verwoord het dan anders. Niet praten over gemis, maar aangeven dat zijn ouders zeker heel trots zouden zijn geweest. Of, als het kind vernoemd is, zeggen dat je dat mooi vindt.
Hij is inderdaad vernoemd. Dat is inderdaad een leuke tip.
Hoe zou jij het vinden, je bent net bevallen iets wat je graag met je ouders zou willen delen maar helaas niet kan.

Je vindt waarschijnlijk steun aan alle lieve felicitaties, net als je bij het overlijden van je ouders veel steun haalde uit de oprechte deelneming van vrienden en kennissen.

Nu je zo blij bent met je pas geboren baby lig je de felicitatiekaarten te lezen met je kleine aan je zei. Zit er een kaartje tussen van een nichtje die je al jaren niet gesproken hebt.

Gefeliciteerd met de geboorte van je dochter, het moet niet makkelijk voor je zijn zo zonder ouders.

Ik denk dat je het kaartje verscheur, in tranen uitbarst en dat de rest van de kaartjes je ook geen bal meer kan schelen.

Gefeliciteerd met de geboorte van jullie dochter, misschien nog een kleine verwijzing naar de engel die de dochter mag zijn oid maar niets over de overleden ouders please doe het niet.
Ik ben het eens met je man, je stuurt een kaartje om te feliciteren. Als er vernoemd is vind ik wel dat je kan aangeven dat je dat mooi vindt.
Een citatenboek heeft me vaak geholpen naar wat ik zocht en zelf niet bedenken kon.

Lief dat je rekening met hem houdt.
Ik had het zelf denk ik juist wel erg mooi gevonden. Ik vond het juist een gemis dat niemand aan mijn stille verdriet dacht. Daarom ook de twijfel. Maar ik heb inmiddels een neutrale tekst gedaan.
Je kunt altijd nog je gevoel volgen en hem persoonlijk een kaartje sturen, doen zeg ik.
Ik vind het een hele lieve gedachte, maar ik vrees dat je de plank volledig mis kunt slaan. Zo lastig dit soort gevoelige dingen des levens.
@Iris, gewoonlijk ben ik redelijk preuts tov mijn ouders maar toen mijn kleine geboren werd verdween die 'schaamte'.

Ik begrijp TO juist heel goed en vind daarom dat zij haar gevoel moet volgen, dan niet met een reactie op het geboortekaartje maar dat neef weet dat zij meevoelt.
Mijn schoonvader overleed na een kort heftig ziekbed een paar maanden voor de geboorte van onze oudste. We genoten van onze baby èn betreurden het dat mijn schoonvader dit niet meer mee mocht maken. Voor ons dagelijkse gedachten, dus ik zou een persoonlijk berichtje van iemand die dat meebeleefde of begreep heel lief hebben gevonden. Inderdaad gewoon iets over zijn naam, of dat opa zo trots zou zijn geweest.
To, als jij het zelf mooi had gevonden dat mensen bij je stille verdriet stil hadden gestaan moet je het doen!

Ik denk dat ik er niet op zou zitten wachten. En zou het dus in mijn geval ook niet doen.

Ieder mens is anders, en als je je neef kent, dan weet je wat je doen moet.
quote:campari schreef op 19 augustus 2011 @ 20:29:

@Iris, gewoonlijk ben ik redelijk preuts tov mijn ouders maar toen mijn kleine geboren werd verdween die 'schaamte'.

Ik begrijp TO juist heel goed en vind daarom dat zij haar gevoel moet volgen, dan niet met een reactie op het geboortekaartje maar dat neef weet dat zij meevoelt.Eens hoor, maar zoals ik schreef: erg lastig in te schatten hoe het valt.
Het zoontje van mijn nichtje heeft dezelfde naam als zijn (overleden) opa, de vader van mijn nichtje. Ik heb destijds een kaartje gestuurd aan hem met daarop een verhaaltje over zijn naam en dat hij zijn eigen sterretje heeft aan de hemel en dat opa vast trots op hem zou zijn geweest.

Kreeg later van mijn nichtje terug dat ze dat erg mooi en emotioneel had gevonden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven