tijd voor een slaapje?

25-10-2014 16:19 4 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo



Mijn dochter slaap de laatste maand goed gemiddeld 2 uur over de dag verdeeld in twee slaapjes. Het is altijd een moeilijke slaper en altijd weinig. Nou, wil ze niet meer slapen overdag maar ze heel moe, valt en bots e. Jammert. Toch, gaat ze huilen als ik weg ga ook in de nacht. Naast mij slaapt ze ook niet. Is het tijd voor een slaapje of is dit verlatingsangst , maar waarom slaapt ze niet bij mij? Als ik haar soms voor een slaapje laat slapen krijg ik een hazeslaapje en blijft ze heel moe en geen tijd voor een tweede . Moet ik dit doorzetten zodat ze misschien over een week toch langer slaapt?
Je kunt het iig proberen. Hier duurde het wel een tijdje voordat ze echt goed overweg konden met 1 slaapje, maar de nachten gingen dan wel beter.
Wij hebben het afgewisseld, ene dag 1 slaapje, andere dag 2. Na een dikke week kon ze het wel volhouden op 1 slaapje. Zo ging het ook met afbouwen naar niet meer slapen, om de dag.
Alle reacties Link kopieren
Als je dochter overal tegenop botst, valt en jammert lijkt ze mij wel echt moe.



Misschien zelfs al te moe om makkelijk in slaap te vallen.



Wat je zou kunnen proberen is haar wat eerder naar bed te brengen. Of op het tijdstip dat ze normaal moe wordt wat rustigere activiteiten te plannen. Mijn kind wilde nooit slapen als we echt wat leuks aan het doen waren.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven