verhuizen en dochter van 2

28-07-2014 22:15 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ga deze week verhuizen en heb een dochter van bijna twee. Ik heb geen idee hoe dit zal gaan, we verhuizen naar een huis hier praktisch om de hoek, dus de buurt blijft hetzelfde. Maar iemand ervaring hiermee?
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je praktische zaken of wennen voor je dochter?



Indien 2: mijn ouders zijn met mij verhuisd toen ik twee was naar de woning waar ze nu nog wonen.

Aan de hele andere kant van de stad.



Ik kan me noch van de verhuizing, noch van het oude huis iets herinneren.

Komt goed.
Trouwe onderdaan van Zijne Majesteiten Kater I en II
Alle reacties Link kopieren
Ervaring met eentje van drie en eentje van 1.

We hebben verteld dat we gingen verhuizen, kort ervoor nieuwe huis laten zien. Kinderen uit logeren dag van verhuizing. Kinderkamers en speelgoed in de woonkamer waren uitgepakt en ingericht toen ze thuiskwamen. Ik had een filmpje gemaakt van het lege huis om te laten zien aan oudste dat alles mee was. Achteraf niet nodig gehad, wij waren er, zijn spullen waren er en dat bleek voldoende.
Heeft je dochter het nieuwe huis al gezien? Ik zou haar op de dag van de verhuizing uitbesteden en in het nieuwe huis als eerste haar meubeltjes neerzetten. Vertrouwde spulletjes en knuffels en dan komt het waarschijnlijk helemaal goed. Misschien ook nog met haar in het lege huis gaan kijken als afscheid.
Alle reacties Link kopieren
Allebei, ze slaapt bij opa en oma ook heel slecht als ze uit logeren gaat, en ben een beetje bang dat ze enorm moet wennen. Ze slaapt eindelijk na 2 jaar goed, en ben bang dat ze enorm schrikt als ze in een nieuw huis moet slapen. Maar misschien valt het mee, opzoek naar ervaringen van het ging goed, of denk daar en daar aan.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Ik was ook twee toen we verhuisden. Mijn ouders vonden me op een avond terug op de deurmat (mijn kamertje was twee verdiepingen hoger). Gelukkig kreeg ik de buitendeur niet open. Daarna hebben ze een haakje op mijn deur gemonteerd. Ik lag toen nog een weekje achter mijn eigen deur op de grond, daarna was het ok
Alle reacties Link kopieren
Ze heeft het nieuwe huis al gezien maar of ze snapt dat we daar nu gaan wonen? Ik laat haar de dag van verhuizing niet ergens anders slapen, want dat is altijd drama, als ze uit slapen gaat, dus daarna een nieuw huis lijkt me helemaal een shock voor haar. Zit er echt over in.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Haar kamer als eerste inrichten, zodat ze daar kan spelen en wennen. Hardop benoemen dat haar bed, haar knuffels, haar spulletjes er allemaal zijn. Laten zien waar jij slaapt. Lampje aan laten.

Is ze de hele dag vrij/bij jullie? Kun je zorgen dat ze goed moe is zodat ze makkelijk in slaap valt?
Alle reacties Link kopieren
En jij bent er toch, is dat niet wat ze mist?
Ik ben voor mijn vierde, drie keer verhuisd. Herinner ik me niks van, je dochter zal er denk ik weinig moeite mee hebben, als jij er maar bent en haar spulletjes daar weer zijn.
Alle reacties Link kopieren
Wij hadden de lakens van de bedjes niet verschoond, zodat ze nog lekker vertrouwd zouden ruiken. Klinkt eigenlijk heel vies, maar vond het toen best logisch.
Wanneer is ze voor het laatst uit logeren geweest? Het kan ook inmiddels weer veranderd zijn nl ik was met dochter van ongeveer 2,5 erg bang voor de vakantie. Slapen in de caravan (ander bed dan vorig jaar), ander ritme etc. Maar het ging echt prima, terwijl ze normaal ook best lastig is qua slapen. Ze is nu met 2 daarin veel makkelijker dan vorig jaar. Ook bij opa en oma slapen gaat veel beter nu. Dus wie weet is dat bij jullie dochter ook wel zo.

Verder zou ik haar een rugzakje geven met wat eigen spulletjes die ze dan zelf mag verhuizen. En haar beer onder haar arm. Dag zeggen tegen het oude huis als het helemaal leeg is en dan lopend naar het nieuwe huis met haar spulletjes en daar beer/knuffel een mooi plekje in zijn nieuwe bedje geven en dochter erbij uitleggen dat dat haar nieuwe kamer is, echt er een beetje bij betrekken dus. Veel succes ermee in ieder geval! Ik heb hier de ervaring dat de dingen waar ik me het meest druk om maak juist erg goed gaan.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn vorig jaar verhuisd en dochter was toen net twee. We hadden haar een paar keer meegenomen naar het nieuwe huis en gewoon verteld dat we daar gingen wonen en alle spulletjes (bed, knuffel, speen, etc) mee zouden nemen. Ze heeft ook geholpen met inpakken (een beetje dan ). De dag van de verhuizing ging ze uit logeren en eind van de middag hadden we haar kamer klaar en werd zij gebracht door opa en oma. Ging eigenlijk gelijk prima, al heeft ze wel een tijdje getest hoe vaak ze uit haar nieuwe bed kon komen 's avonds (lag daarvoor in een ledikant en na verhuizing in een groot bed). Zolang jullie er zijn komt het vast goed, niet te druk om maken hoor. Succes met de verhuizing!
Alle reacties Link kopieren
Ze is twee. Dat zal best goed komen.

Je verhuist niet naar het einde van de wereld. Dat zal best goed komen.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Hier is dochter met 1 verhuisd en met 4,5.

Vooral de laatste verhuizing zag ik wel tegen op voor haar, maar het is me 100% meegevallen.



Bovendien heb je geen keus of kun je de verhuizing nog terugdraaien
Alle reacties Link kopieren
Twee dagen geleden nog uit wezen slapen bij mijn ouders. Waar ze normaal om 8 uur in bed ligt sliep ze toen pas om 23:00..ze slaapt enorm slecht bij anderen, ook honderd keer wakker geweest s'nachts... Echt wel een lastig puntje.
i'm on a seafood diet, i see food and i eat it
Alle reacties Link kopieren
Natuurlijk slaapt ze slechter bij oma en opa, jullie zijn er niet.



Die verhuizing zal reuze meevallen. Haar spulletjes mee, eigen bedje, ouders in huis. Geen big deal maken
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Hier ook verhuisd met dochter van dezelfde leeftijd. Geen enkel probleem, maar ja, die van mij is heel avontuurlijk en vindt alles prachtig! Zo te horen slaapt jouw dochter wat slechter en is ze veel gevoeliger voor veranderingen.



Ik zou dan proberen de kamer zo gelijk mogelijk in te richten als in het oude huis. Vooral ook dezelfde geuren, knuffels, etc. Het bedje voor en na de verhuizing even een tijdje niet verschonen en desnoods met een (veilig) kledingstuk laten slapen waar de geur van papa/mama inzit. Dit kun je ook doen als ze naar opa/oma gaat.



Kamertje duidelijk laten zien, samen met haar inrichten, etc.



Let ook op dingen die opeens anders kunnen zijn qua veiligheid: loopt ze niet ineens van een trap af, kan ze niet opeens nu wel de ramen zelf openmaken, stopcontacten... etc..



Voor de rest lijkt het me voor een tweejarige uiteindelijk geen enorm item, zeker nu je nog in dezelfde buurt blijft, voor zover ze dat al beseft. Denk dat je alleen nu de komende tijd wat extra zorg eraan zult hebben.



Het klinkt als een kindje dat mogelijk langer zal moeten wennen dan een ander kindje, maar neem er dan ook de tijd voor en heb geduld. Ga wat vaker naar haar toe en laat haar iets nieuws, leuks, op de muur plakken b.v.



Succes!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn verhuisd toen onze oudste bijna een jaar was. Hij ging in de aanloop naar de verhuizing al regelmatig mee naar het nieuwe huis en heeft het zien veranderen tijdens de verbouwing, hij heeft er rondgekropen en in een campingbedje geslapen als wij er bezig waren. De eerste maanden na de verhuizing waren de slaapkamers nog niet klaar, we hebben toen met z'n drietjes op zolder geslapen. De overgang naar het nieuwe huis is voor hem dus heel geleidelijk aan verlopen en was geen enkel probleem. Ik zou je dochter zo vaak mogelijk meenemen van tevoren, en ook tijdens de verhuizing af en toe laten komen kijken (onder de hoede van iemand anders, een grootouder misschien?, zodat ze er niet de hele tijd bij hoeft te zijn, want dat lijkt me toch nogal een stressgedoe voor haar).
Wij zijn twee keer verhuisd met de kinderen. De eerste keer met een ruim 2,5 jarige en een baby van 3 maanden en vorig jaar met een 7,5 jarige, 5 jarige en 2,5 jarige.

De eerste keer vond oudste dochter van toen 2,5 jaar dat het nieuwe huis mooi maken klaar was met schelpjes op de vensterbank leggen, ze was erg boos dat wij het oude behang eraf trokken. Maar toen ze haar eigen kamer zag met haar uitgezochte behang vond ze het wel erg mooi. En toen we verhuisden was het geen probleem, ze was erg enthousiast.

Vorig jaar zijn we weer verhuisd, de jongste van 2,5 vond het helemaal geweldig, ze kreeg een eigen kamer. De middelste van 5 vond het ook prima, maar de oudste van 7,5 heeft het er erg moeilijk mee gehad.

Dus verhuizen met een kind van 2 was hier geen probleem. We hebben ze er veel bij betrokken, steeds nieuwe kamers laten zien, vertellen dat al het speelgoed en meubels en kleding mee gaan (maar niet de deuren, vond mijn 5 jarige erg vreemd).

En zelf heel enthousiast zijn, dan nemen ze dat wel over.
Ik ben met mijn ouders verhuisd toen ik bijna twee was, 200km verderop, volgens mijn ouders was het geen drama, mijn spulletjes waren er en papa en mama en de poezen.



Toen ik tweeëneenhalf was zijn we weer verhuisd, twee straten verderop, toen was het huis klaar wat al gebouwd werd toen we van woonplaats veranderden.

Mijn vader had me al vaak meegenomen om naar het nieuwe huis te kijken tijdens de bouw, ik had de kleur voor mijn kamer zelf gekozen. Op de dag van de verhuizing heb ik samen met mijn moeder mijn eigen knuffels en ingepakt en verhuisd.

Ik moest er bij de laatste verhuizing alleen aan wennen dat mijn ouders daarna beneden sliepen en ik boven, en ik mocht alleen de trap nog niet af. Daarom hadden ze de babyfoon weer neergezet, kon ik ze roepen als het nodig was, volgens mijn moeder heb ik dat de eerste twee nachten een keer geprobeerd om te testen of ze ook echt kwamen, daarna was het oké.
Alle reacties Link kopieren
quote:Penelope_ schreef op 28 juli 2014 @ 22:39:

Ik ben voor mijn vierde, drie keer verhuisd. Herinner ik me niks van, je dochter zal er denk ik weinig moeite mee hebben, als jij er maar bent en haar spulletjes daar weer zijn.Dat jij het je niet herinnert, komt omdat je zo jong was. Voor je ouders kan het best een pittige periode zijn geweest, met veel gehuil en poosje slecht slapen. Maar daar hou je gelukkig niets aan over.
Alle reacties Link kopieren
Onze dochter van net 1 was ook een onrustige slaper eerste jaar, moest na de verhuizing best wennen aan nieuwe omgeving. We hadden ook de pech dat ze net ziek werd in de week van de verhuizing. Eerste weken in nieuwe huis waren vermoeiend door slecht slapen, maar daarna ging het steeds beter.



Jij kent je kind het beste. Hou er rekening mee dat ze tijd nodig heeft en dat je een tijdje slecht slaapt. Dan zijn je verwachtingen realistisch.



Als ik jou was zou ik je dochter trouwens toch een nachtje uitbesteden, ook al slaapt ze dan slecht. Opa & oma kunnen dat best een nachtje aan. Bij een verhuizing is er altijd wat chaos, er wordt met zware spullen gesjouwd enzo. Een peuter die daartussen rondloopt zie je zo over het hoofd, ik zou bang zijn voor ongelukken.
Ben je wel eens met haar op vakantie gegaan? Of samen met haar bij iemand blijven slapen? Hoe ging dat?



Hier een hele slechte slaper van net 2, heeft nog nooit gelogeerd omdat er geen noodzaak voor was en vader het zonder mij s avonds / s nachts al pittig heeft.. Op vakantie slaapt hij echter beter dan thuis, is vanaf het begin al zo geweest. Mijn gevoel zegt daarom dat het allemaal reuze mee gaat vallen; zolang jullie er maar zijn en haar bekende spullen. (Desnoods eerst bij je op de kamer laten slapen of zelf op haar kamer gaan "logeren de eerste nacht?)
quote:mary1986 schreef op 30 juli 2014 @ 08:03:

[...]





Dat jij het je niet herinnert, komt omdat je zo jong was. Voor je ouders kan het best een pittige periode zijn geweest, met veel gehuil en poosje slecht slapen. Maar daar hou je gelukkig niets aan over.Mijn moeder deed er niet te moeilijk over, het was niet anders, en zij zegt dat wij er ook niet noemenswaardig 'last' van hadden.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven