wanneer sliepen jullie babys door??

22-07-2014 11:00 89 berichten
Mijn beeb van 10 maanden word erg vaak wakker, langste watze heb geslapen is 4uurtjes achtereen

Ik wacht op een wonder dat ze opeens doorslaapt laten huilen heb ik geprobeerd: dramaa

Ben best nieuwsgierig wanneer ze bij jullie doorslape en hoe dat kwam



Greetzz
De oudste: met acht maanden.

De tweede: met een jaar of twee. En daarvoor was hij s nachts vaak echt uren lang wakker.

De jongste: nog niet (is nu ruim anderhalf).



Je kunt er weinig aan veranderen. Volwassenen kun je ook niet dwingen te slapen. Wat wel scheelt; je er gewoon maar bij neerleggen, en niet elke avond naar bed gaan in de hoop pas s ochtends weer wakker te worden. En in het weekend om en om uitslapen.



(Beeb? Ze heb?)
Alle reacties Link kopieren
Na respectievelijk 2 en 2,5 jaar waarbij er regelmatig weer "terugvallen" zijn... Geen beproefd succesmiddel hier. Alles geprobeerd en toegepast, waarbij het doorslaapmoment dan vaak uiteindelijk van het kind zelf kwam.

Succes en sterkte.
Wat is doorslapen?
Zoon van 9 maanden sliep 2/3 maanden geleden van 20 uur tot 23 uur en kwam daarna weer om 5:30 ongeveer. Maar is met dit weer om 20, 23, 2, en 5 uur wakker. De wallen onder mijn ogen moet ik optillen om niet over ze te struikelen.



Niet laten huilen, maar kijken wat er aan de hand is. Hier laat ik even huilen, want zodra het verhaaltje uit is weet Dorian dat ik hem alleen laat en dat is bleren geblazen. Maar na 10 minuten is ie zo overstuur dat ik hem eruit haal, tegen me aan hou tot ie rustig is en zich neergeeft. Om 23 uur is ie wakker, warm, klam, verstrikt in zijn lakentje. Dan weer even drinken geven, rechtleggen, kusje, knuffel en klaar. 5 minuten werk. En inmiddels idem midden in de nacht en vroeg in de morgen.
10 maanden. Toen ze begon te kruipen (en de bv stopte maar weet niet of dat ook een "reden" was)



Per kind erg verschillend dus.



(enne de term "beeb" werkt hier als een rode lap op een stier. Je bent gewaarschuwd )
Met 2,5 jaar
Als baby? Nooit!



Pas toen ze bijna 2 werd ging ze structureel doorslapen. Neem van mij aan: het is een fabeltje dat babytjes door kunnen slapen. Sommige ouders hebben geluk met een zwijgzaam exemplaar, maar ik ken geen enkele baby die structureel doorsliep voor anderhalf jaar. Dus.
Alle reacties Link kopieren
In principe meteen. De eerste drie weken maakten we haar wakker 's nachts voor een voeding (daar zetten we de wekker voor). Vanaf drie weken hoefde dat niet meer van het cb en toen sliep ze van 23.00u tot 7.00u.



Tot een maand of 6 moesten we haar sowieso voor elke voeding wakker maken. Ze was/is een enorme slaapkop.
Alle reacties Link kopieren
Katherine, die van mij was toch echt stil en elke keer als ik ging kijken sliep ze ook echt.



De keren dat wij 's nachts uit bed gingen voor onze dochter zijn echt op twee handen te tellen. Meestal was dat bij ziekte, soms door kou of een speen die weg was.
Dochter wordt één keer per nacht wakker voor een voeding. Vaak om 03:00, soms rond 05:00u. Maar geen problemen, fles gaat er in, terug naar bed en die hoor je niet meer tot minstens 07:00u. Ik noem dat doorslapen, want heb verder geen last van slaaptekort terwijl ik daar normaal héél gevoelig voor ben.
Zoon 1 sliep met 6 weken van 23:00 tot ongeveer 06:30 en zoon 2 is nu 8 weken en heeft net twee nachten van 23:30 tot 05:30 geslapen.



Zoon 1 sliep al snel 12 uur achter elkaar maar sinds hij grote broer is wordt ie om een uur of 11 telkens huilend wakker, na een slokje water slaapt ie weer lekker door.



Ik heb een makkie kennelijk.
Alle reacties Link kopieren
Onze oudste sliep met 5 maanden door. De jongste sliep als baby nooit door, is dat pas met 2 jaar gaan doen... Dronk al lang niet meer 's nachts, maar doorslapen ho maar.

Geduld, dus.
quote:Katherina schreef op 22 juli 2014 @ 11:18:

Als baby? Nooit!



Pas toen ze bijna 2 werd ging ze structureel doorslapen. Neem van mij aan: het is een fabeltje dat babytjes door kunnen slapen. Sommige ouders hebben geluk met een zwijgzaam exemplaar, maar ik ken geen enkele baby die structureel doorsliep voor anderhalf jaar. Dus.Gek want die van mij slaapt toch echt al door sinds ze een maand of twee is. Natuurlijk wordt ze weleens wakker tussendoor, maar dan valt ze uit zichzelf (zonder huilen dus) weer in slaap (net als wij volwassenen, wij worden 's nachts ook weleens wakker en slapen dan weer door).
Alle reacties Link kopieren
Allebei bij ongeveer 2,5 jaar. Allebei in een vakantie, waar ze overdag veel meer indrukken hadden, waardoor ze doodmoe waren 's avonds. (zoon stopte toen wel met z'n middagslaapje)



Mijn man, jongste van 7, sliep ook pas bij 2,5 jaar door, vertelde mijn schoonmoeder.
Later is nu
Ik ben erg aan het nadenken wanneer de eerste doorsliep maar ik weet het echt niet. Vlak daarna werd hij weer een periode wakker....daarna sliep hij een periode weer...en werd daarna weer wakker een tijdje...en daarna.....afijn, hij is nu bijna 2,5 en weer een drama nacht. "Niet moe, niet slapen mamma" Tja..



De jongste is 4,5 maand en heeft de afgelopen nachten van 22 tot 5:30 geslapen. Zaligheid. Maar kan morgen weer anders zijn.



Geen haar op mijn hoofd overigens dat ik er uberhäupt over zou denken een babietje van 10 weken te laten huilen overigens.......



Oh wacht, 10 maanden sorry. Overigens ook dan niet, maar is toch anders
Alle reacties Link kopieren
Dochter: 3 maanden

Eerste zoon: ergens tussen de 2 en 3 jaar

Tweede zoon: 5 of 6 maanden



Oudste en jongste werden en worden incidenteel natuurlijk ook wel eens wakker 's nachts maar dat is meestal als ze ziek zijn. Bij de middelste was er volgens mij ook niet veel aan te doen, die werd nu eenmaal regelmatig wakker en we raakten daar aan gewend. Het ging gelukkig wel steeds wat beter naarmate hij ouder werd. Laten huilen was sowieso geen optie aangezien hij echt overstuur was. Ik kan ook heel slecht tegen baby/kindergehuil, het voelt gewoon beter om te troosten.
Bij mijn oppasadres sliepen ze allemaal rond de 6-8 weken al door. Dus dat bestaat ook nog
Alle reacties Link kopieren
na de kraamweek al snel van 23 tot 4/5 en vanaf 8 weken van 2230 tot 730 .uk is nu ruim 13 weken dus hoop dat het zo blijft. Hij slaapt overdag ook goed is meest maar 1,5 uur elke keer tussendoor wakker. Hij krijgt vanaf het begin de fles. Wel merk ik dat hij na 45 min vaak wel even wakker wordt en zich even omdraait of iets en weer verder slaapt. Maar zolang duurt de slaapcyclus van baby's

Hij slaapt trouwens op z'n buik, op z'n rug sliep hij veel lichter en was huilerig
Googlette, de 'beeb die nognooit heb doorgeslape' is tien maanden, geen tien weken.
Bijna 19 maanden en helaas slaapt hij nog niet door.
Alle reacties Link kopieren
Hier 19 maanden en nog altijd niet. Proberen ons er maar bij neer te leggen, heb zo ongeveer alles geprobeerd. Laten huilen doe ik niet.
Miffy, ik heb er ook direct iets onder gezet.
Pfoe nou dan moet ik nog ff doorbijte 2 jaar ? bedankt voor de reacties dames (& heren)
Alle reacties Link kopieren
Mijn dochter sliep vanaf twee maanden door.

Vanaf een uur of acht tot zes uur 's morgens.

We wilden haar nog voeding tussendoor geven, maar dat lukte niet, ze lag gewoon in coma.



Nu is ze zes maanden en de laatste tijd wordt ze regelmatig rond een uur of 3/4 's nachts wakker.

Dus ja... kan zomaar weer veranderen. Go with the flow...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven