wat vragen als kraamcadeau van ouders/familie

23-11-2010 11:58 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Over 2 weken ben ik uitgerekend van ons eerste kindje (meisje) en van alle kanten krijg ik de vraag wat we graag willen hebben als kraamcadeautje. Voor het kindje hebben we alles al, dus kinderwagen ofzo valt af.

Ik wil met name van ouders en schoonouders graag iets vragen wat 'blijft' dus geen kleertjes.



Ik hoop hier wat inspiratie op te doen dus :Wat kregen/vroegen jullie aan ouders/schoonouders als kraamcadeautje?



Tips om te vragen aan de rest van de mensen die vragen wat we willen hebben zijn ook welkom, want veel verder als boekjes en duplo kom ik niet
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben van mijn ouders de eetstoel gekregen.
Stressed is just desserts spelled backwards
Alle reacties Link kopieren
Campingbedje, maxicosideken, mooie rammelaar.

Een heel mooi schommelpaard/dier.



Aan Duplo heb je de komende 2 jaar nog niet zoveel....



Ik houd niet zo van armbandjes, speldjes etc, maar dat is persoonlijk.
Alle reacties Link kopieren
mooie voorleesboeken.
Alle reacties Link kopieren
Iets als een driewieler of wheelybug voor binnen. Of een loopauto, ook leuk!
Home is where your wifi connects automatically.
Alle reacties Link kopieren
Zilveren geboortebeker met naam en geboortedatum.(mijn moeder kreeg dit bij mijn geboorte en ik heb het nu in bezit)



Je kunt ook een zilveren spaarpot met naam en datum vragen.



Armbandje met naam en datum?
"De cursus rietdekken is afgelast".

"Riet is ziek"
Alle reacties Link kopieren
Wij hebben bij de eerste van mijn ouders de kinderwagen gekregen en van mijn schoonouders kleertjes en een speelmat van Fisher-Price. Bij de tweede van mijn ouders het kamertje en van mijn schoonouders kleertjes.



Ideeën voor iets blijvends: een mooie geweven draagdoek, een speeldoosje voor boven het bedje, een boxkleed, een voorleesboek, het eerste bestekje, een babyboek.
Don't waste your time on jealousy,
Sometimes you're ahead, sometimes you're behind.
Alle reacties Link kopieren
bestek of servies setje?
Alle reacties Link kopieren
Wat een goeie ideeen al, en zo snel! Geweldig!



Wat ikzelf bijvoorbeeld wel heel erg mooi vind is zo'n zilveren rammelaar (wel duur trouwens!) , maar ik ben bang dat die in de praktijk in de kast blijft liggen.....Hebben jullie hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Eetstoel, verzilverd bestekje met naam, mijn smaak is het niet maar een armbandje met naam, voorleesboeken, muziekdoosje, een bijdrage op de spaarrekening.



Verder nog cadeaubonnen van HM, Prenatal, Hema (hebben wij bij de tweede aan veel visite gevraagd, omdat we echt al heel veel hadden), strippenkaart voor zwembad, houten speelgoed (loopfietsje of iets dergelijks)
Alle reacties Link kopieren
ohja idd een draagdoek als je dat wat lijkt. Jannemaan, ik denk dat het idee van zo'n rammelaar echt ter decoratie is en niet echt om mee te spelen.
Alle reacties Link kopieren
Wij zijn verwend door beide opa's en oma's. We hebben de babykamer gehad en de kinderwagen. Van de ene overgrootmoeder een kinderstoel en de andere een Luvion sensormatje (soort babyfoon). Verder van mijn werk een zilveren rammelaar met naam en geboortedatum ingegraveerd. Van zus zilveren armbandje met naam. Van schoonzus zilveren spaarpot met naam en geboortedatum. Van schoonmoeder ook nog een besteksetje met naam. Dat zijn een beetje de "blijvende" kado's. We hebben van een tante een klok gehad met dochter's geboortekaartje erop, ook leuk. Schoonmoeder heeft zelf nog een schilderij gemaakt met kledingstuk, naam en geboortedatum. Zo, genoeg ideeën?
Alle reacties Link kopieren
Ik heb expres geen speelgoed gekocht, zodat we dat aan de visite konden vragen. De rest hadden we al zelf gekocht/gekregen.
Alle reacties Link kopieren
quote:Nellebelletje schreef op 23 november 2010 @ 12:00:

Campingbedje, maxicosideken, mooie rammelaar.

Een heel mooi schommelpaard/dier.



Aan Duplo heb je de komende 2 jaar nog niet zoveel....

.

Nee klopt, maar ik vind het wel mooi speelgoed, en het blijft zo ongeveer eeuwig goed, dus wel een 'investering'





quote:gizz schreef op 23 november 2010 @ 12:06:

ohja idd een draagdoek als je dat wat lijkt. Jannemaan, ik denk dat het idee van zo'n rammelaar echt ter decoratie is en niet echt om mee te spelen.



Ik heb al n draagdoek





quote:nike schreef op 23 november 2010 @ 12:07:

Wij zijn verwend door beide opa's en oma's. We hebben de babykamer gehad en de kinderwagen. Van de ene overgrootmoeder een kinderstoel en de andere een Luvion sensormatje (soort babyfoon). Verder van mijn werk een zilveren rammelaar met naam en geboortedatum ingegraveerd. Van zus zilveren armbandje met naam. Van schoonzus zilveren spaarpot met naam en geboortedatum. Van schoonmoeder ook nog een besteksetje met naam. Dat zijn een beetje de "blijvende" kado's. We hebben van een tante een klok gehad met dochter's geboortekaartje erop, ook leuk. Schoonmoeder heeft zelf nog een schilderij gemaakt met kledingstuk, naam en geboortedatum. Zo, genoeg ideeën?Gebruiken jullie die rammelaar? Of is het inderdaad puur ter decoratie?
Mijn dochters hebben van mijn vader een zilveren rammelaar met naam en geboortedatum erin gegraveerd gekregen. En die is idd. echt voor decoratie/aandenken aan de geboorte. Maar daar hou ik wel van.

Van mijn schoonmoeder een besteksetje, wel om te gebruiken.

Van mijn schoonvader een baby fotoserie bij de fotograaf.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de familie kopen de opa en oma de eerste schoentjes ook iets wat je altijd bewaard!

Of inderdaad zilver bestek, armbandje etc! Ook leuk!
Kan je je niet in een winkel registeren en daar een lijst maken?



Vind dit altijd zo'n rare methode. Nu moet jij gaan bedenken wat je als cadeau wil hebben.
Alle reacties Link kopieren
Geboortjeklompjes, een tandendoosje met naam, wij hebben een zilveren armbandje met dochters naam erop gehad. Als het een meisje is, een serviesje of muziekdoosje.
Alle reacties Link kopieren
Gevulde spaarpot of een leuk startkapitaaltje op een bankrekening

badspeelgoed

hobbelpaard

bestek

bordje etc.

speelkleed

activity ding voor op dat speelkleed

boxspeelgoed
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat ook een ander niet.
Alle reacties Link kopieren
- triptrapstoel, superhandig en kun je jaren profijt van hebben en is ook nog een leuk kraamcadeau!

- 'mijn eerste jaar' boek voor het kind. Is vooral ontzettend leuk voor je kind als het ouder is om terug te lezen!
Alle reacties Link kopieren
quote:MystiQe1986 schreef op 23 november 2010 @ 12:10:

Bij ons in de familie kopen de opa en oma de eerste schoentjes ook iets wat je altijd bewaard!

Of inderdaad zilver bestek, armbandje etc! Ook leuk!oo dat is ook leuk! Hoe doen ze dat? Gewoon geld achter houden en zodra kind eraan toe is schoenen kopen?
Alle reacties Link kopieren
@ Jannemaan, rammelaar is een dure van zo'n 300 euro, dus nee. Die hangt mooi aan een lint in haar kamer. Het is echt puur voor dochter om later mee te geven, geen gebruiksvoorwerp. Ik stopte met werken en toen wou mijn werkgever graag iets blijvends geven. Dus ik wou een rammelaar, wist ik veel dat we zo'n duur ding kregen.
Alle reacties Link kopieren
Een mooi geboorteschilderij. Hoe noem je dan nou, ik heb er eentje die mijn moeder heeft geborduurd...
Alle reacties Link kopieren
quote:liesse schreef op 23 november 2010 @ 12:15:

Een mooi geboorteschilderij. Hoe noem je dan nou, ik heb er eentje die mijn moeder heeft geborduurd...

Bedoel je een merklap?



quote:nike schreef op 23 november 2010 @ 12:13:

@ Jannenman, rammelaar is een dure van zo'n 300 euro, dus nee. Die hangt mooi aan een lint in haar kamer. Het is echt puur voor dochter om later mee te geven, geen gebruiksvoorwerp. Ik stopte met werken en toen wou mijn werkgever graag iets blijvends geven. Dus ik wou een rammelaar, wist ik veel dat we zo'n duur ding kregen.Bliksem! Dat is inderdaad een dure! Ik vond ¤80 al aardig aan de prijs
Alle reacties Link kopieren
300 euro voor een rammelaar?!?!?! Is ie van goud ofzo? Wow.



Hier ook een rammelaar gekregen (verzilverd) en daar heeft zoon gewoon mee gespeeld. t Jammere is dat we voor dochter geen rammelaar hebben gekregen, dus wel een beetje lullig over 18 jaar als ze het huis uit gaan.



Mijn tips:



rockabye hobbelbeest! google maar eens, vind vooral het schaap erg leuk.





Gevulde spaarrekening/spaarpot blijft natuurlijk ook erg leuk



Van mijn werk een armbandje gekregen met haar naam erin, vond ik SUPER!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven