welke leeftijd sproetjes

20-09-2014 12:45 9 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik vroeg me af op welke leeftijd sproetjes ontstaan. Ik zie er sinds kort een paar op de neus van mijn kind, ze zijn wel heel licht. Komen sproetjes op latere leeftijd of kan het zo zijn dat ze er mogelijk door dezon zijn gekomen en weer verdwijnen in de herfst?
Alle reacties Link kopieren
Als ik in mijn fotoalbum terug kijk zijn mijn meeste sproetjes gekomen nadat ik drie was geworden. Inmiddels (ben 30+) heb ik ze gelukkig nog steeds. In de zomer heb ik er wel meer dan in de winter.
Alle reacties Link kopieren
3-5 jaar komen de eersten.

Ze blijven komen tot ca puberteit.

In de zomer zijn ze het duidelijkst door de zon.
Alle reacties Link kopieren
Bij mijn dochter zijn ze rond haar derde begonnen met komen. Elke zomer krijgt ze er meer rondom haar neus.

Bij mij zijn ze ook ongeveer op die leeftijd gekomen en elk jaar meer. Niet gestopt in mijn pubertijd, ze blijven komen (30+). Sinds een aantal jaar zitten ze nu ook op mijn armen. Ook ik ben er blij mee!
Bij mijn dochter rond 3 jaar de eerste op haar voet. Daarna zie ik heel langzaam er meer komen. 1 op haar hand, 1 op haar rug enz.



Ik zit zelf helemaal onder. In de loop der jaren zijn sommige sproeten wat minder zichtbaar geworden, bv in mijn gezicht, en er nieuwe bijgekomen....ik heb nu bv een sproetenrandje om mijn bovenlip.
Alle reacties Link kopieren
Ik zie bij mijn zoon één sproetje op zijn neus en hij is bijna 2,5 jaar.er zullen er wel meer volgen want zijn broer zit er onder.
Mijn zoontje is 3 en heeft deze zomer de eerste gekregen.
Hier geen sproetjes maar moedervlekjes. Man en ik zitten beide redelijk onder, dochter had niks bij geboorte. Maar ze is nu 2,5 en de eerste vlekjes zijn inmiddels gespot 1 donker stipje en 1 lichtere wat grotere vlek.
Ik heb zelf sproeten en de eerste kwamen zo rond mijn zesde als ik de foto's moet geloven. Op de schoolfoto in de kleuterklas was er nog niets te zien, maar op de schoolfoto die een jaar later is genomen zie je duidelijk sproeten op mijn neus.



Nu ben ik ergens in de dertig en de sproeten hebben zich verspreid tot neus, wangen, voorhoofd en bovenarmen. Mijn kinderen (zeven, vijf en twee) zijn tot nu toe sproetloos.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven