wie heeft ervaring met typecursus typetopia

22-10-2010 13:00 10 berichten
Mijn oudste schrijft erg belabberd en erg traag. Hij heeft hiervoor al motorische training gehad, maar loopt vast.

School adviseert nu een typecursus. Hij heeft nu een proefles gedaan bij typetopia. Het is heel aantrekkelijk en hij vindt het heel leuk. Maar is er iemand waarvan de zoon/dochter die cursus ook heeft gedaan en wat waren jullie ervaringen?

Of heeft iemand ervaringen met een andre goede instelling?
Alle reacties Link kopieren
Mijn zoon heeft via Instituut Pica een type-cursus gedaan. Hij typt blind en maakt zijn werk liever op de computer dan schrijvend.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Alle reacties Link kopieren
Toevoeging:

Instituut Pica besteedt veel zorg aan kinderen die extra aandacht behoeven. Bijvoorbeeld bij dyslexie, maar ook bij slechtziendheid of motorische handicaps.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Ik heb onlangs met Scheidegger gebeld om Moppekind een degelijke typcursus te laten doen. DOEN ZE NIET MEER !!!!



Wel 1000 andere cursussen, maar een gewone typcursus ?



We kopieren binnenkort wel een cd'tje uit de bibliotheek en dan zijn de saaie wintermaanden een prima gelegenheid om te oefenen.
Ik heb de informatie bij Pica gelijk aangevraagd. Bedankt.

Maar is het bij Pica nou helemaal zelfstudie of moet je ergens naartoe?
Alle reacties Link kopieren
Zelf studie, dagelijks (ongeveer tien tot 15 minuten ) maak je opdrachten die je niet op hoeft te slaan.Je krijgt een vaste coach die reageert deze geeft tips aan wat te denken etc. Elke vrijdag maak je dan een weektoets die je middels de site upload.





Wanneer je werk hebt ingeleverd krijg je als kind op de site meer credits om spelletjes te spelen etc. Positief stimulerend dus alhoewel mijn zoon daar niet echt wat mee deed. Dat hij elke week mail van zijn coach kreeg (een gezellig briefje dus) vond hij dan wél weer heel leuk.





Van belang is denk ik wel dat jouw zoon de motivatie voelt. Mocht jouw zoon motivatie problemen hebben dan kan je kan een Pica contact persoon in jouw regio bellen en afspreken wanneer hij langs komt , dat hij met jouw zoon in gesprek gaat en hem contract laat tekenen (Heb ik gedaan namelijk , om vervolgens in de gang mijn eigen handtekening te zetten) Bij mijn zoon zorgde dit voor een "man een man een woord een woord" reactie. Overigens dit bezoek kostte me geen extra geld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
LOI heeft ook een Kidz afdeling. Wij hebben de typcursus op zicht gehad, maand op proef. Zoon is begonnen maar vond zijn spelletjes op de pc leuker. Van mij hoefde hij nog niet zo en omdat er verder toch geen kosten aan verbonden zaten heb ik het zwikkie weer terug gestuurd.



Zag er overigens wel heel erg leuk uit!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb op de middelbare school een typecursus gedaan. Het was niet echt stoer ofzo omdat te doen, maar ik heb er mijn hele leven al profijt van. Ik kan blind typen en mensen zeggen ook altijd dat ik zo snel type. Hartstikke handig.

Ik zou je oudste het dus zeker weten laten doen. En hij vindt het ook nog leuk! Wat wil je nog meer..



Qua instelling heb ik helaas geen tips. Ik ken diegene die jij noemt niet en op dit moment is het helaas niet mogelijk om te kijken waar ik het dan wel heb gedaan.
Alle reacties Link kopieren
mijn dochter had een formulier van pica via school ontvangen. nadat ik het had ingevuld voor info, kwam er een vertegenwoordiger aan de deur en toen pas hoorde ik de prijs van pica: bijna 200,00 euro. als we direct tekenden zouden we de week erna al de map met oefeningen krijgen. ik vind dit veel te duur en ben gaan kijken naar andere mogelijkheden. Ze probeert nu voor 2 weken de typecurus van ticken.nl en dat kost minder dan 50 euro. Voorlopig vindt ze het leuk. Tenminste, vooral de spelletjes. Het is in ieder geval ook betaalbaar en niet met saaie boekjes. Wie heeft er ook ervaring met ticken.nl?
Alle reacties Link kopieren
Moppetoet schreef:



“Ik heb onlangs met Scheidegger gebeld om Moppekind een degelijke typcursus te laten doen. DOEN ZE NIET MEER !!!!”



Dat kreeg IK dus ook te horen toen ik eerder dit jaar een goede typecursus zocht voor dochter Noor (12). Zeg ‘typecursus’ en iedereen boven de 40 roept ‘Scheidegger!’. Ik snapte ook niet waarom ze met typelessen zijn gestopt en tegenwoordig allerlei dertien-in-een-dozijn cursussen geven.



Maar … alles heeft een reden en na wat googlen en mailen weet ik hoe de vork aan de steel zit. Het Scheidegger van de typecursussen is in 2008 door mismanagement failliet gegaan. De laatste jaren stonden er de bekende graaiers aan het roer, die het bedrijf uit hebben geknepen ten koste van de cursisten. Google maar eens op ‘klachten Scheidegger’ en je kunt een hele avond lezen. Erg verheffend is dat leesvoer overigens niet.



Het faillissement was een manier om van de schulden en het dure personeel af te komen en een doorstart te maken. Scheidegger werd zogenaamd overgenomen door Multididact Holding, een eigen dochteronderneming die alleen op papier bestond. De naam ‘Scheidegger’ is nog steeds een begrip voor een hele generatie landgenoten en dus goud waard. Geldschieter Marc Fund was bereid om de doorstart te financieren en Scheidegger/Multididact, of wat daar nog van over was, verhuisde van Venlo naar Hilversum om daar met een schone lei op de oude voet door te gaan. Multididact verdween naar de achtergrond en Scheidegger Opleidingen ging verder alsof er niets was gebeurd. Omdat het beleid niet wezenlijk was veranderd en de klachtenregen aanhield kwam het bedrijf in Hilversum niet van de grond en na een jaar verkocht Marc Fund het zorgenkindje aan het NCOI. Tegenwoordig brengt het NCOI cursussen voor een bepaalde doelgroep aan de vrouw/man onder de naam Scheidegger. Vandaar dus honderden cursussen, behalve die ene waar iedereen Scheidegger van kent.



Bij mijn speurtocht ben ik ook nog even op een zijspoor beland. Een andere voormalige Scheidegger-dochter is actief onder de naam Basisdidact. Zij verkopen typecursussen en melken daarbij, net als het NCOI, de naam Scheidegger uit. Noor heeft een proefles gedaan van hun online typecursus TypeSkills for Kids, maar dat is een aanfluiting. Een webprul, dat ze aan scholen proberen te slijten door te refereren aan het oude Scheidegger. Nou, het Scheidegger van de typecursussen bestaat sinds 2008 niet meer, dus dat hoofdstuk kon ik afsluiten.



Vervolgens is Noor de cursus TypeTopia gaan doen, maar daar raakte ze spoedig op uitgekeken. Ze vond het ruimtevaartverhaal meer iets voor jongens en de animaties gaan snel vervelen, ook omdat jongeren op het gebied van games tegenwoordig nogal wat gewend zijn. TypeTopia is beslist geen slechte cursus, maar als je zwaar leunt op een spel moet je er rekening mee houden dat het na een poosje gedateerd overkomt. Bij de overstap naar de middelbare school heeft het typevraagstuk zich vanzelf opgelost. In de brugklas heeft Noor leren typen met TypeStars. Sinds vorige week hangt het diploma blindtypen ingelijst op haar kamer. Geslaagd met 185 aanslagen per minuut en een accuratesse van 99 procent. Moeder en dochter zijn apentrots :-D



Marijke

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven