zelfstandig geen kinderen meer krijgen alleen ivf

21-08-2014 14:24 16 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi





Ik heb pas te horen gekregen dat ik zelfstandig geen

Kinderen meer kan krijgen

Alleen ivf nog



Toen ik het hoorde ging het wel maar sinds een week

Zit ik er door heen

Het doet me meer dan ik dag

ik zelf heb een grote kinderwens al vanaf me 20ste

Nu 31

En weet niet zo goed hoe ik hier mee moet omgaan

Voel me best wel leeg een eenzaam

Niemand die dit snapt en waar ik mee kan praten



nu gekozen voor hulp bij huisarts en ben doorverwezen





Zijn er meer vrouwen die dit hebben

En hoe ga je hier mee om
Alle reacties Link kopieren
Waar heb je precies moeite mee en wat begrijpen mensen niet?
Wat een vervelend bericht voor je! Heb ze aangegeven waarom ivf de enige optie is? Heb je een partner?



Ik hoorde eind 2010 dat ik geen kinderen kon krijgen, behalve via eicel donatie. Bleek een chromosoomafwijking te hebben. Flinke klap, maar door man en omgeving goed opgevangen. Inmiddels moeder van een zoon, middels eiceldonatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er moeite mee dat het niet meer zelfstandig kan





Ze hebben me gezegt dat ivf de eenige optie is

De rechterkant eileider en eierstok is verwijderd

En de linkerkant is zo danig beschadigt dat het niet meer kan



Ik heb geen partner
Alle reacties Link kopieren
Niet zelfstandig betekent in dit geval toch niet dat je geen kinderen kunt krijgen... het is alleen wat meer gedoe zeg maar.
Alle reacties Link kopieren
Je bedoelt dat de bevruchting niet meer via de natuurlijke weg kan? Wat vind je daar erg aan?

Want bevruchting is 1 maar de verdere zwangerschap, bevalling en het zorgen voor een kind is een hele zelfstandige bezigheid.



Waarom zit de manier van bevruchting je dwars?
Alle reacties Link kopieren
je hebt (nu) geen partner, dus bevruchting via de natuurlijke weg is dan toch ook al wat lastiger lijkt mij.



Ik snap dat het even een klap is om te verwerken, maar er zijn miljoenen vrouwen zo zwanger geworden en het is niet totaal uitgesloten om zwanger te worden.
Alle reacties Link kopieren
Nou ik snap wel dat het even een klap is dat je niet zonder 'gedoe' zwanger kunt worden. En daar mag je best even van balen.

Maar voorlopig is kinderen krijgen nog niet aan de orde omdat je geen partner hebt en mocht die partner zich aandienen dan kun je er gelijk (nou niet op de eerste date, maar als het wat serieuzer is) eerlijk over zijn.
Ik snap het wel. Een IVF-traject is weliswaar steeds gangbaarder, maar wel heel pittig. Het feit dat je naar een ziekenhuis moet om een kind te krijgen is gewoon erg vervelend en belastend. Het doet ook iets met je vrouwelijkheid als je te horen krijgt dat het niet (meer) 'normaal' werkt allemaal.



Dat gevoel hoef je niet meteen weg te wuiven. Neem je tijd om dit te verwerken, dan kun je daarna misschien weer de opluchting voelen dat er toch nog een uitweg is, mocht de situatie zich voordoen. En wellicht komen er hier nog meer mensen reageren die diezelfde ervaring hebben.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 21 augustus 2014 @ 15:10:

Ik snap het wel. Een IVF-traject is weliswaar steeds gangbaarder, maar wel heel pittig. Het feit dat je naar een ziekenhuis moet om een kind te krijgen is gewoon erg vervelend en belastend. Het doet ook iets met je vrouwelijkheid als je te horen krijgt dat het niet (meer) 'normaal' werkt allemaal.



Dat gevoel hoef je niet meteen weg te wuiven. Neem je tijd om dit te verwerken, dan kun je daarna misschien weer de opluchting voelen dat er toch nog een uitweg is, mocht de situatie zich voordoen. En wellicht komen er hier nog meer mensen reageren die diezelfde ervaring hebben.Zelfs als het wel normaal werkt is het geen garantie. Mijn vriend had de problemen, en dus moesten wij ook het IVF traject in als wij kinderen zouden willen.
Alle reacties Link kopieren
Hey

Dankjewel voor de reacties



Ivf is idd een pittige traject

En heel anders dan wat ik me voorstelde om zwanger te worden



Nooit gedacht dat ik daarvoor naar een ziekenhuis zou moeten



Fijn voor de lieve reacties doet me goed
Alle reacties Link kopieren
Hoi, wij hebben een dochter dankzij ICSI. Na 2 jaar onderzoeken en behandelingen bleek dat het zaad van mijn man slecht was, bij mij was er niks te vinden.



Onze dochter is bijna 12 wkn oud en ze is het wachten waard! Het traject is best pittig en je krijgt geen garantie dat het gaat lukken.

Als het nodig is zou ik het zo weer doen!
quote:spectral schreef op 21 augustus 2014 @ 15:40:

[...]



Zelfs als het wel normaal werkt is het geen garantie. Mijn vriend had de problemen, en dus moesten wij ook het IVF traject in als wij kinderen zouden willen.Naar voor jullie. Ik weet uit eigen ervaring dat er vele oorzaken zijn waarom je voor vruchtbaarheidsbehandelingen naar het ziekenhuis moet. Maar ik reageerde even specifiek op TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:hebjehaarookweer schreef op 21 augustus 2014 @ 16:21:

[...]





Naar voor jullie. Ik weet uit eigen ervaring dat er vele oorzaken zijn waarom je voor vruchtbaarheidsbehandelingen naar het ziekenhuis moet. Maar ik reageerde even specifiek op TO.Hier ook 4 jaar bezig geweest met allerlei IVF pogingen voor ik zwanger raakte, op dat moment stonden we op het punt om het bijltje er bij neer te gooien overigens.. Het tweede kind was er overigens zo, uit de vriezer en zonder gedoe.
Alle reacties Link kopieren
Het is misschien even eng om te doen maar op de zwangerpijler zijn hier topics over. Wellicht vind je daar steun
Je bent zelf een theepot
Alle reacties Link kopieren
Dankjewel voor jullie berichten

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven