zijn er nog andere tienermoeders hier ?

27-07-2014 23:54 102 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 18 jaar en heb een zoontje van 1 ben benieuwd of er nog andere helejonge mamas hier zijn.
Alle reacties Link kopieren
Vraag me af of er hier hele jonge meiden ook zwanger zijn
Alle reacties Link kopieren
Leuk topic, hoop dat je veel medestanders vindt! Zelf geen tienermoeder, was 34 toen ik dochter kreeg. Maar ik heb weleens gedacht toen: zou beter zijn geweest als ik jonger was, je bent dan toch flexibeler en kan meer hebben. Zo slecht lijkt het me dus niet, zeker omdat je voor een 'tienermoeder' toch al redelijk oud was. Er zijn ook 18-jarige studentes die een kind krijgen en zo gek is het niet, goede opvangmogelijkheden, en tegen de tijd dat je aan je carrière toe bent, ben je uit de luiers in plaats dat dit op de top van je carrière gebeurt, en je al 20 jaar ouder bent. Wat doe je, studie, school nog? Succes met je topic! Weet alleen niet precies of je heel veel jongeren zult vinden, 't is hier toch meer de wat ouderen. Weet ook niet hoe oud je moet zijn om hier te mogen posten, lees even te regels. Evenwel nogmaals succes, je zult zeker nog wel reacties krijgen!
Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
Alle reacties Link kopieren
Zo slecht lijkt het je niet?? Serieus??

Een kind dat een kind krijgt vindt jij een niet heel stom iets?



Ongelofelijk....
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
ik vind het super knap van je dat je op je 18e een kindje op kan voeden !

ga zo door meid
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:14:

Zo slecht lijkt het je niet?? Serieus??

Een kind dat een kind krijgt vindt jij een niet heel stom iets?



Ongelofelijk....

Een kind? Ze is 18. Dat is jong, maar het is niet alsof ze 8 is.



Officieel viel ik onder de definitie tienermoeders, dat is tot 23, belachelijkerwijs. Daar kwam ik achter toen ik in mijn functie te maken kreeg met iemand die tienermoeders in kaart bracht voor de gemeente, en een interview kwam doen naar het aantal tienermoeders in mijn werkgebied. Bleek ik zelf een tienermoeder te zijn, met mijn 22 en net bevallen. De hoogzwangere en veertigjarige interviewster vond het stiekem niet kunnen geloof ik, ik paste niet in haar plaatje. Ik was immers een Tienermoeder, en ik had húlp nodig.
Alle reacties Link kopieren
17 was ze, minderjarig. En nog lang niet volwassen genoeg.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
En je kunt niemand wijsmaken dat 17 hetzelfde is als 22.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
quote:michellaxx schreef op 28 juli 2014 @ 00:20:

ik vind het super knap van je dat je op je 18e een kindje op kan voeden !

ga zo door meid

Een kind baren op je 18e wil niet automatisch zeggen dat je het ook goed opvoedt. En als je een kind hebt zit er nou eenmaal weinig anders op dan dat kind opvoeden.



Dus waar dat 'superknap' op gebaseerd is vraag ik me af. Ze heeft een kind, dat is op zich geen kunst of superknap, keertje neuken of een vieze wc-bril en húp je krijgt er één. Ze zorgt waarschijnlijk voor haar kind, je hebt alleen geen idee of ze dat inderdaad doet, en als ze dat wel doet, of ze dat dan ook goed doet. Dus wat is er precies superknap? Het feit dat ze een kind gemaakt heeft of het feit dat ze mogelijkerwijs haar best doet om het op te voeden, al weet je dat niet zeker?



Niets ten nadele van to hoor, maar ik snap net 'superknap' niet.
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:34:

17 was ze, minderjarig. En nog lang niet volwassen genoeg.Tja, en toch worden mensen dan zwanger soms. Poep gebeurt, zullen we maar zeggen. En of ze volwassen genoeg is kun je vanaf hier ook niet zeggen. Er zijn geen regels over 'hoe volwassen' je moet zijn om een kind te krijgen, qua gedrag dan.
Alle reacties Link kopieren
Michelle is zelf zwanger en is 18.

Natuurlijk is het dan 'superknap'
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:Thordis schreef op 28 juli 2014 @ 00:37:

[...]



Tja, en toch worden mensen dan zwanger soms. Poep gebeurt, zullen we maar zeggen. En of ze volwassen genoeg is kun je vanaf hier ook niet zeggen. Er zijn geen regels over 'hoe volwassen' je moet zijn om een kind te krijgen, qua gedrag dan.Geen enkele 17 jarige is er klaar voor om een kind te krijgen. Ja, als je geen andere keuze hebt dan moet je wel. Zelden dat het allemaal vlekkeloos verloopt. Omdat een kind hebben sowieso al een big deal is, en dan vooral omdat je brein bij lange na nog niet is volgroeid.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:14:

Zo slecht lijkt het je niet?? Serieus??

Een kind dat een kind krijgt vindt jij een niet heel stom iets?





Nee, sommige volwassenen doen het goed! Kijk maar eens naar het nieuws en zo hier en daar om je heen. TO is 18. Ze was geen 12 toen ze een kind kreeg. Dus hou op zeg, en laat TO hier lekker schrijven....



Overigens is 20 biologisch gezien de meest geschikte leeftijd om een kind te krijgen. Qua alles: veerbaarheid, gebroken nachten, nog energiek zijn, veel tegelijk kunnen.. Dat wij in onze hedendaagse maatschappij daar anders over denken, - je moet eerst een hypotheek, goed inkomen, redelijke woning en 'stabiele relatie' hebben voor je een kind krijgt. En het liefst nog een aardige carrière- wil niet zeggen dat dit de juistheid der dingen is. Zag daar een keer een goede documentaire over.



Geld en carrière en riante woningen zijn i.b. niet nodig om een kind goed te laten oproeien. Dus veroordeel deze dame niet, ze was 17 of 18 toe ze het kindje kreeg en zeer waarschijnlijk is ze heel goed in staat het groot te brengen.



Ongelofelijk....



Inderdaad.





Hier sta ik, ik kan niet anders (zonder legpuzzels)
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:41:

[...]





Geen enkele 17 jarige is er klaar voor om een kind te krijgen. Ja, als je geen andere keuze hebt dan moet je wel. Zelden dat het allemaal vlekkeloos verloopt. Omdat een kind hebben sowieso al een big deal is, en dan vooral omdat je brein bij lange na nog niet is volgroeid.Tja, als je dan toch een kind hebt heb je weinig keus lijkt me. En het hoeft niet per se slecht te gaan lijkt me. Sowieso ken ik niemand bij wie alles vlekkeloos verloopt. Dat het niet de meest wenselijke situatie is lijkt me duidelijk, maar het hoeft geen ramp te zijn.
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:41:

[...]





Geen enkele 17 jarige is er klaar voor om een kind te krijgen. Ja, als je geen andere keuze hebt dan moet je wel. Zelden dat het allemaal vlekkeloos verloopt. Omdat een kind hebben sowieso al een big deal is, en dan vooral omdat je brein bij lange na nog niet is volgroeid.Wat een onzin.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
Alle reacties Link kopieren
Je brein is nog niet volgroeid en daarom ben je niet in staat om de beste beslissingen te maken.

En wederom, 17 is geen 20. TO was naar alle waarschijnlijkheid 16 toen ze zwanger raakte.

Geen enkele ouder met verstand zal daar blij om zijn.



En jouw voorbeeld? Dat volwassenen het vaak niet goed doen? Geheel eens. Daarom moet je ook goed nadenken voordat je aan kinderen begint. En zeker niet propageren dat zo vroeg kinderen krijgen zo'n strak plan is.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Het is toch altijd een bepaald type mens die het superknap of goed vindt dat minderjarige meiden kinderen op de wereld zetten. Je ziet ook vaak dat het in de omgevingen van de meisjes normaal wordt gevonden. Maar goed, ik denk dat hier wel wat tienermoeders zijn of vrouwen die tienermoeders zijn geweest! Succes!



PS: in de wat 'normalere' omgevingen is het ook niet erg normaal om op je 20/21e een kind te krijgen hoor. In 2014 iig.
Alle reacties Link kopieren
quote:Dana schreef op 28 juli 2014 @ 00:45:

[...]



Wat een onzin.Tienermoeder?
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Die stelligheid van beide kanten vind ik wel bijzonder. Iemand die roept 'wat knap' zonder naar de persoon en situatie te kijken en iemand die roept 'kan nooit goedgaan' zonder naar de persoon en de situatie te kijken.



Mooi hoor, al dat gegeneraliseer. Maar volgens mij vroeg TO of er andere tienermoeders waren. Niet of mensen het met terugwerkende kracht een strak plan vinden dat zij een kind gaat baren.



En of zij het al dan niet goed doet, anders had moet doen, onverstandig is geweest of niet en in staat is om een kind op te voeden, dat kan niemand hier bepalen.
Alle reacties Link kopieren
Wat overigens niet weg neemt dat ik TO het allerbeste wens voor haar en haar kind.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
Ik zeg niet dat het nooit goed kan gaan. Maar je hebt wel een hele hoop dingen in je leven die een stuk moeizamer gaan als je met 16 zwanger raakt.
"Laat varen alle hoop, gij die hier binnentreedt"
Alle reacties Link kopieren
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:47:

[...]





Tienermoeder?Nee. Levenservaring.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)
quote:saaaaar81 schreef op 28 juli 2014 @ 00:50:

Ik zeg niet dat het nooit goed kan gaan. Maar je hebt wel een hele hoop dingen in je leven die een stuk moeizamer gaan als je met 16 zwanger raakt.Ja. Dat ontkent niemand. Maar dat was de vraag niet geloof ik.
Ik hoop het niet.
Alle reacties Link kopieren
Net had je nog een kind van 1 jaar. Laat me raden: je bent geen tienermoeder, je bent niet zwanger, maar je hebt vakantie en je verveelt je.
Sometimes, I hear my voice, and it's been here, silent all these years (Tori Amos)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven