Boek kopen of boek lenen bij de bibliotheek?

23-08-2012 19:35 30 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wanneer je een boek wilt lezen of je weet er is een goeie boek uit wat doe jij meestal?koop je dat boek of ben je lid van een bibliotheek? Ikzelf ben lid bij een bibliotheek omdat ik het zonde van mijn geld vind om een boek te kopen en je leest het maar 1 of 2 keer daarna bljft ie in de boekenkast.
Alle reacties Link kopieren
Ik leen het eerst van de bieb. Als ik het echt de moeite waard vind dan koop ik het alsnog.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop heel graag boeken omdat ik het lekker vind in een nieuw boek te lezen. Helaas werd deze hobby wat te duur dus nu koop ik wat minder. Ben ook lid van de bibliotheek trouwens maar vind zo'n boek gewoon minder lekker lezen Lees een boek altijd maar 1x dus het is eigenlijk ook gewoon zonde om een boek te kopen.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop het een jaar later tweedehands!
Nieuwe boeken zijn vaak maanden achtereen uitgeleend dus als ik een boek per se wil lezen koop ik het wel. En daarna staat het echt niet werkeloos in de kast hoor. Ik leen boeken uit en herlees boeken ook regelmatig.
Alle reacties Link kopieren
bibliotheek, ik ben er helemaal weg van, kom er tot rust en je mag alles lenen.
Ik heb zoveel geld uitgespaard sinds ik lid ben van de bieb.

Ik kan vanuit huis via internet in de catalogus opzoek naar het boek en het vandaaruit reserveren. Soms komt het uit een ander filiaal, super handig. Ik heb sinds ik lid ben van de bieb geen boek meer gekocht.



Mijn dochter is gratis lid en ik leen vaak DVD's voor haar. Ze hebben alles van Dora tot de nieuwste Disney flims allemaal gratis.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop liever boeken. Vind het best veel tijd kosten om naar de bieb te gaan en ook irritant om in de gaten te moeten houden wanneer een boek terug moet. Na het lezen verkoop ik de meeste boeken op bol, dus dat scheelt in de kosten.
Alle reacties Link kopieren
bibliotheek, alleen al om het neuzen tussen de boeken.

Kopen doe ik soms maar dan bij de kringloop, zo heb ik een hele reeks van Robin Cook hier op de plank staan voor ¤0,50 per stuk.
Alle reacties Link kopieren
Het liefst koop ik boeken, maar mijn huis is niet zo groot en mijn boekenkast puilt helemaal uit. Dus eerst de bieb en als het boek echt heel erg goed is, dan koop ik hem en moet een van mijn oudere boeken maar bij moeders op zolder
Alle reacties Link kopieren
quote:majilly schreef op donderdag 23 augustus 2012 22:55 Het liefst koop ik boeken, maar mijn huis is niet zo groot en mijn boekenkast puilt helemaal uit. Dus eerst de bieb en als het boek echt heel erg goed is, dan koop ik hem en moet een van mijn oudere boeken maar bij moeders op zolderTest
La ga ga ga ga ha
Alle reacties Link kopieren
quote:majilly schreef op donderdag 23 augustus 2012 22:55 Het liefst koop ik boeken, maar mijn huis is niet zo groot en mijn boekenkast puilt helemaal uit. Dus eerst de bieb en als het boek echt heel erg goed is, dan koop ik hem en moet een van mijn oudere boeken maar bij moeders op zolderTesting
La ga ga ga ga ha
Alle reacties Link kopieren
quote:majilly schreef op donderdag 23 augustus 2012 22:55 Het liefst koop ik boeken, maar mijn huis is niet zo groot en mijn boekenkast puilt helemaal uit. Dus eerst de bieb en als het boek echt heel erg goed is, dan koop ik hem en moet een van mijn oudere boeken maar bij moeders op zolderTest
La ga ga ga ga ha
Alle reacties Link kopieren
Ik koop ze. Als ik ze enkel wil lezen gooi ik ze op m'n eReader maar er zijn flink wat serie's die ik toch koop (duuuur ) voor in m'n kast.
Ik koop weinig boeken en reserveer ze altijd bij de bibliotheek. Soms moet je wat langer wachten, maar dat vind ik geen probleem. Ik heb meestal nog wel een stapeltje liggen.



Soms krijg ik een boek, bijv. voor mijn verjaardag en dat vind ik dan wel weer erg leuk.
Alle reacties Link kopieren
Je betaalt zo 20 euro (is 44 gulden!) voor een boek, en dat vind ik zonde geld. Vaak ook omdat ik een boek maar één keer lees.
Alle reacties Link kopieren
Helemaal 100% bieb.

Ik lees erg veel, kopen zou echt niet te betalen zijn. Daarbij lees ik zelden een boek 2x dus waarom zou ik daar mijn kasten mee vullen.

Er is ook nog de optie Ebooks downloaden, dat doe ik ook (gratis)

De enige boeken die ik wel koop zijn kookboeken en "kijk" boeken
Ik koop boeken (nieuw en tweedehands) maar leen ook veel uit de bieb. De bieb bij ons in de buurt heeft bijna niks maar het is niet duur om het uit een ander filiaal te laten komen, dus dat doe ik dan. Als ik Nederlandse boeken koop ga ik eerder voor tweedehands (via bol.com bijvoorbeeld) omdat die boeken vaak duurder zijn dan engelstalige, die bestel ik uit de UK.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook een echte biebfan. Lees veel te veel om alles te kopen en mijn huis zou dichtslibben. Ook download ik soms ebooks voor op mijn ipad (gratis). De enige boeken is onze boekenkast zijn gekregen, kijkboeken en kookboeken en wat naslagwerken. Plus wat boeken die mijn man heeft gekocht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees vaak boeken via mijn e-reader.

En voornamelijk series als die ik die heel leuk vind koop ik ze in boekvorm.
Alle reacties Link kopieren
Bibliotheek, want als ik een boek uit heb, heb ik er niks meer aan.

Heerlijk dat je hem dan gewoon terug kunt brengen naar de bieb!
Alle reacties Link kopieren
Ik koop boeken. Ik lees boeken vaak meerdere keren dus ik vind het ook niet zonde van het geld. Bij de bieb zijn de nieuwste boeken vaak tijden uitgeleend en ik vind biebboeken ook vies. Ben al zo vaak kruimels, haren of andere dingen tegengekomen in boeken. Bovendien heb ik niet veel tijd om te lezen en heb ik geen zin om in de gaten te moeten houden wanneer een boek terug moet.
Alle reacties Link kopieren
Ik koop weinig boeken. Vanwege geld maar ook omdat het zo veel ruimte inneemt als je steeds boeken blijft kopen. Als ik iets eenmaal heb gekocht, doe ik het namelijk niet zo makkelijk meer weg.



Een tijdje had ik interesse in boeken van een onderwerp dat vrijwel niet in de bieb te vinden was. Dan laat ik dat maar overwaaien want het is echt niet de bedoeling dat ik dan alles over dat onderwerp ga kopen, heb het bij één boek gelaten.



Laatst een ander boek dat wel bij de bieb is maar ontzettend populair. Het is een onderwerp dat me erg raakt en daarom vind ik het prettig dat ik er lang over kan doen om het te lezen. Dat boek wel gekocht.
Life isn't about waiting for the storm to pass, it's about learning how to dance in the rain
Alle reacties Link kopieren
Ik leen meestal de boeken eerst van de bib. Alleen boeken die ik echt de moeite waard vind koop ik uiteindelijk.
Alle reacties Link kopieren
Allebei.

In de bieb meestal boeken voor de lol, bijv. detectives en soms boeken die me wel leuk lijken, maar waarvan ik niet zeker weet of ik ze mooi genoeg vind om te kopen. Nadeel van de bieb is dat je soms maanden op een resevering moet wachten en dan ben ik vaak al niet meer zoveel met een bepaald onderwerp bezig.

Daarnaast hebben ze veel van wat ik lees niet bij de bieb.



Kopen doe ik bijna alleen bij amazon, want ik lees voornamelijk Engels. En dan is het nog te betalen, de vaste boekenprijs in Nederland maakt boeken veel te duur. Ik vind een goedgevulde boekenkast ook een sieraad voor mijn huis. Het is een soort afspiegeling van mijn leven want er staan boeken in over allerlei onderwerpen die belangrijk voor me zijn.

Lees overigens meestal non fictie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven