Wat lezen jullie nu?

20-12-2012 16:56 332 berichten
Alle reacties Link kopieren
Wat voor boek lezen jullie nu?

Ik lees Ongwenst van Kritina Ohlsson
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 11 maart 2014 @ 12:53:





Nlies, wat jammer van die Uilenspiegel! Dat is inderdaad een mooi en dik boek... Is er geen andere versie beschikbaar? Op bol zie ik 9 verschillende edities staan, en mijn bieb heeft ook verschillende versies.



.vandaag 2de hands gekocht, ziet er iig authentieker uit, dus ben benieuwd. Maar ook van de bieb "de verhalenvertelster" en dat was een sprinter dus die moet binnen 2 weken uit zijn
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
quote:nlies schreef op 13 maart 2014 @ 20:10:

[...]



vandaag 2de hands gekocht, ziet er iig authentieker uit, dus ben benieuwd. Maar ook van de bieb "de verhalenvertelster" en dat was een sprinter dus die moet binnen 2 weken uit zijnIk ga voor je duimen dat deze beter is! En met 2 weken heb je nog mazzel, hier mag je sprinters maar een week lenen... Daarom neem ik ze meestal niet mee, ik heb doorgaans genoeg te lezen voor mijn studie waar tijdsdruk op zit.
quote:blueeyes*3 schreef op 08 maart 2014 @ 17:48:

O, en catharinah, die simpele boekjes zijn heeerlijk

Vooral met de eerste lentezon op je gezicht en dan maar zwijmelen.



Nu lees ik Nora Roberts - de zoektocht.

Begint wel goed, maar ik ben sowieso dol op haar boeken. De romantische thrillers dan, de harlekijn heb ik nooit gelezen van haar.
De Taal der Spreuken uit!



Sowee, die was spannend! Ik heb hem gister uitgelezen, ik was op ongeveer 1/3.



Denk dat ik nu aan 'Het Janussyndroom' van Pieter Aspe ga beginnen.
Alle reacties Link kopieren
quote:blueeyes*3 schreef op 14 maart 2014 @ 13:02:

[...]





Ik ga voor je duimen dat deze beter is! En met 2 weken heb je nog mazzel, hier mag je sprinters maar een week lenen... Daarom neem ik ze meestal niet mee, ik heb doorgaans genoeg te lezen voor mijn studie waar tijdsdruk op zit.ik heb uitgebreid abbo, dan mag het 2 weken, normaal abbo is 1 week dacht ik
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Dan zit je toch echt in een andere regio, ik heb een uitgebreid abonnement, maar mag sprinters echt maar 1 week lenen... leentijden wisselen niet bij de verschillende abonnementen, alleen hoeveel je kunt lenen (klein = max 12 materialen per jaar, normaal/uitgebreid = zoveel je wil, max 10 tegelijk).



En ik zit nog steeds op het Viva-forum terwijl ik me had voorgenomen om lekker een boek te gaan lezen... Janussyndroom, here I come!
Gisteren deel 3 van Diana Gabaldon uitgelezen (de verre kust)

Blijft een heerlijk ongelooflijk, maar mooi geschreven verhaal.



Ga nu beginnen in 22-11-1967 van Stephan King. Geleend uit de bieb, hierna weer door met Diana Gabaldon
*slaat met een tevreden zucht haar boek dicht*



Naar mijn mening is 'De zoektocht' van nora roberts wel een mooi boek, maar niet het beste wat ze geschreven heeft. Ik vond dat de spanning ontbrak, het was te voorspelbaar.

Toch hoop ik dat ik, tegen de tijd dat ik 30 ben, ik net zo'n sterke vrouw ben als haar hoofdpersoon...
"Stil" van Susan Cain; over de introverte persoonlijkheid en een verdediging daarvan.
Zeg, trouwens, aangezien we hier toch gezellig over boeken kletsen...



Hebben jullie ook dat je bepaalde genres 'moet' afwisselen, omdat je anders dingen door elkaar gaat halen (motieven en alibi's in een detective, verschillende soorten regels/landen/apparaten in sci fi, personages in chick-lits...)?
Ja, ik heb dat vooral met thrillers. Ik moet die afwisselen met andere genres om alles uit elkaar te houden.



Nu lees ik helemaal wel een boek dat niks voor mij is, 'een paard is een paard'. Het gaat over het trainen van paarden die niet zijn zoals het doorsnee paard. Wel interessant voor paardenmensen, maar aangezien het al jaren geleden is dat ik nog een paard heb aangeraakt toch niet helemaal mijn onderwerp maar ja, mijn schoonzus vond het zo goed dat ik het ook moest lezen van haar.
Na Het Janussyndroom ben ik nu bezig in het eerste deel van De wetten van de Magie van Terry Goodkind. Ben er nog niet helemaal uit of ik dit leuk vind. Zo niet, gaat'ie gewoon terug naar de bibliotheek!
Wetten van de Magie aan de kant gelegd, andere keer misschien nieuwe poging.



Ben nu bezig in 'Inweiding' van Veronica Roth (deel 1 van de Divergent-serie). Dat heeft me meteen te pakken gekregen!
22-11-1963 heb ik inmiddels al een paar dagen uit. Bijzonder boek, erg van genoten.

Nu ben ik 'Het vuur van de herfst' aan het lezen. Deel 4 van de 'Reizigers'-serie van Diana Gabaldon
Alle reacties Link kopieren
'Tonio' van A.F.Th. van der Heijden
Alle reacties Link kopieren
Ik lees momenteel De Week van Christine Pannebakker.
If you can dream it, you can do it
Inwijding uit!



Enn... ik kan hem zelfs gebruiken voor mijn scriptie! Joepie, leuke boeken lezen onder het mom van studie, lekker buiten in het zonnetje, met een kopje thee...



Ben overigens nu voor mezelf School! van Nancy Lieberman aan het (her)lezen. Leuk, grappig, chicklit met een laagje extra, zal ik maar zeggen. Het is overigens de vertaling van Admissions, voor de fans van het Engels.
Ben inmiddels halverwege in het 4e deel van Diana Gabaldon - 'Het vuur van de herfst'

Hier zijn Claire en James in Amerika terecht gekomen en hun dochter leeft in 'deze' tijd. Die verhalen lopen door elkaar.

Nog steeds ongeloofwaardig (hoe kan je een beer doden die je aanvalt met alleen een mes...) Maar... Ik vind het een heerlijke serie
quote:nlies schreef op 10 maart 2014 @ 13:22:

[...]





Uilenspiegel dus

Nou ik heb een versie meegebracht van de bieb, maar volgens mij hebben ze het oorspronkelijke verhaal behoorlijk versimpeld (nog net geen kinderboek) in mijn herinnering was het ook veel dikker. Maar er stond geen andere uitgaveVolgens mij is het deze: http://www.bol.com/nl/p/tijl-uilenspieg ... 001550344/ of deze: http://www.bol.com/nl/p/tijl-uilenspieg ... 001550344/



On topic,



Tom Fontana - De Borgia's



Net begonnen, lijkt veel belovend



Inmiddels uitgelezen, het blijft een interessante tijd met nogal wat opmerkelijke figuren.

Geloof dat het vrij historisch correct is.



Leuk voor een lange tv-serie!
Ik ga zo beginnen aan 'Het vlammende kruis' van Diana Gabaldon. Deel 5 van de reizigers serie. 200 pagina's meer dan de vorige delen, maar heb alle tijd

Ik vind het een heerlijke serie. Tijdreizen is ongeloofwaardig, maar het is een mooi liefdesverhaal met verschillende verhalen.



Het vorige deel vond ik af en toe lastig lezen. Er wordt vanuit de ik-vorm geschreven, maar na een bladzijde of 2 weet je pas wie die ik is. Of het nu Claire, James, Roger of Brianna is. Dat las minder fijn. In de eerste drie delen was dat heel snel duidelijk.

En benieuwd naar dit deel!
Gone deel 1. Ik kan het in mijn scriptie verwerken, dus een heel goede reden/smoes om een hele middag in de tuin te zitten lezen!



Overigens is het ook gewoon een pakkend boek hoor Alle mensen vanaf 15 jaar verdwijnen op een dag, en zodra je vijftien wordt, verdwijn je zelf ook. Maar waarheen, dat is nog onduidelijk...
Alle reacties Link kopieren
Ik lees nu Villa Serena van Marion Pauw.
Alle reacties Link kopieren
Zijn er onde jullie, als boekenwurmen, ook mensen die recensies schrijven voor boekreviewers.nl? Ik kwam het zojuist tegen en het leek mij wel een grappig principe. Binnen 3 weken een boek uit moeten lezen en dan daarna je recensie op 5 sites zetten.



Ik vraag me altijd af; waar jullie al die leestijd vandaan halen

Ik heb een drukke en intensieve baan en moet ook nog even van de baas een cursus van 380 uur volgen. Hoezo leestijd? :D

Hopelijk krijg ik het volgend studiejaar als docent rustiger, en kan ik weer meer lezen.
quote:Famke81 schreef op 02 mei 2014 @ 12:34:

een grappig principe. Binnen 3 weken een boek uit moeten lezen en dan daarna je recensie op 5 sites zetten.



Grappig? moeten is dwang en dat is niet grappig



Ik lees voornamelijk voor mijn plezier
quote:



Tom Fontana - De Borgia's



Net begonnen, lijkt veel belovend



Inmiddels uitgelezen, het blijft een interessante tijd met nogal wat opmerkelijke figuren.

Geloof dat het vrij historisch correct is.



Leuk voor een lange tv-serie!Die is er al!

http://www.imdb.com/title/tt1582457/



Ik heb net The Rosie Project uitgelezen: superleuk boek. Over een man met autisme, vanuit zijn perspectief. Ik heb hardop in de trein moeten lachen.



Verder herlees ik het deel van Game of Thrones waar de serie nu ongeveer is en ben ik bezig in Pride and Prejudice.



Vroeger kon ik geen verschillende boeken tegelijk lezen, maar ik vind het nu eigenlijk wel prettig.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven