Trekveer zit vast in afvoer

05-05-2024 13:17 49 berichten
Alle reacties Link kopieren Quote
De keukenafvoer is verstopt. We hebben het geprobeerd met soda, plopper, zwanenhals schoonmaken, chemicaliën (twee flesjes), zonder resultaat. Vervolgens een ontstoppingsveer gekocht en die in de afvoer geduwd. Hij zit er nu ongeveer 1,5 meter in en wil niet meer voor- of achteruit.
Morgen dus maar een loodgieter bellen (of, ervaring leert, een heel lijstje in de hoop dat er iemand op korte termijn kan), of hebben jullie nog een goede tip?
Alle reacties Link kopieren Quote
Man even om tips gevraagd, het eerste wat hij vraagt is: waar heb je de trekveer er in geduwd? Vanuit de afvoer of de zwanehals?
Eerste dat hij zou doen is kijken of je de trekveer kunt draaien, soms gaat ie dan los. Iets van vloeibaar afwasmiddel erbij gieten, dat wil de boel soms nog wel eens ‘smeren’. En het is natuurlijk afhankelijk van wat er in je afvoer zit wat de boel verstopt, en waar de verstopping zit. Loopt je afvoer nog iets, of loopt er helemaal geen water meer doorheen?
Alle reacties Link kopieren Quote
De enige goede tip die ik je kan geven is in de buurt rond te vragen naar een loodgieter en écht heus niet het bedrijf wat bovenaan staat op google bellen.
Ook een loodgieter die komt zonder bedrijfsnaam op het busje niet in huis laten.

Sterkte!
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
05-05-2024 13:31
Man even om tips gevraagd, het eerste wat hij vraagt is: waar heb je de trekveer er in geduwd? Vanuit de afvoer of de zwanehals?
Eerste dat hij zou doen is kijken of je de trekveer kunt draaien, soms gaat ie dan los. Iets van vloeibaar afwasmiddel erbij gieten, dat wil de boel soms nog wel eens ‘smeren’. En het is natuurlijk afhankelijk van wat er in je afvoer zit wat de boel verstopt, en waar de verstopping zit. Loopt je afvoer nog iets, of loopt er helemaal geen water meer doorheen?
Er loopt nul water doorheen. Het gif ging wel wat borrelen.
De trekveer zit in de afvoer, dus echt het deel waar de zwanenhals + uitloop op uitkomt. Draaien ga ik proberen :)
Alle reacties Link kopieren Quote
Dit heb ik wel eens gehad bij de douche afvoer. Toen de loodgieter laten komen. Die zette er een boor op zodat hij zichzelf losdraaide. Mijn tip zou dus zijn om hem te draaien.
Alle reacties Link kopieren Quote
Kun je het zwanenhalsje niet losschroeven?
Alle reacties Link kopieren Quote
Draaien doet hij wel, maar hij blijft zitten waar hij zit.
Alle reacties Link kopieren Quote
KamilleT schreef:
05-05-2024 13:34
Er loopt nul water doorheen. Het gif ging wel wat borrelen.
De trekveer zit in de afvoer, dus echt het deel waar de zwanenhals + uitloop op uitkomt. Draaien ga ik proberen :)
Oeps… is het roostertje er wel vanaf geschroefd? Anders even kijken of de de zwanenhals los kunt draaien (emmer eronder). Als je een tang hebt, kun je die gebruiken voor meer grip op de trekveer bij het draaien.
Doen de andere afvoeren in huis het wel goed? Loopt het water in de wc goed weg? Als dat het geval is, heb je waarschijnlijk geen probleem in de riolering, maar is het echt viezigheid in de afvoerbuis onder je gootsteen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Frommel schreef:
05-05-2024 13:38
Kun je het zwanenhalsje niet losschroeven?
Dit inderdaad proberen. En dan draaien en trekken tegelijk
Alle reacties Link kopieren Quote
Verdwijnt er ook water op het moment dat je de kraan iets los zet en draait aan de veer?
Alle reacties Link kopieren Quote
Tuingravin schreef:
05-05-2024 13:42
Oeps… is het roostertje er wel vanaf geschroefd? Anders even kijken of de de zwanenhals los kunt draaien (emmer eronder). Als je een tang hebt, kun je die gebruiken voor meer grip op de trekveer bij het draaien.
Doen de andere afvoeren in huis het wel goed? Loopt het water in de wc goed weg? Als dat het geval is, heb je waarschijnlijk geen probleem in de riolering, maar is het echt viezigheid in de afvoerbuis onder je gootsteen.
De zwanenhals is eraf. De veer zit echt in het deel dat de muur in gaat, dus onder de spoelbak in het keukenkastje. Slechtste scenario want ik heb geen idee hoe die buis achter de muur verder gaat.
Alle reacties Link kopieren Quote
Waarschijnlijk zit hij goed vast in een paar haakse bochten, gaat de afvoer niet verder onder de vloer? Dan daar doorzagen en de veer erdoorheen trekken.
Alle reacties Link kopieren Quote
Is de afvoer plotseling helemaal verstopt geraakt of liep hij voorheen al langzaam door? Als hij voorheen al langzaam doorliep dan kan het zijn dat het te verhelpen is door een fles afwasmiddel leeg te knijpen in de opening waar je de trekveer in hebt gedaan. Het kan dat het dan het vet of andere dingen in de pijp oplost.

Gaan zagen zou ik niet doen :)
De sterren wandlen, de tijd gaat, de klok zal slaan,.
Alle reacties Link kopieren Quote
Aangezien je al chemicaliën gebruikt hebt, zou ik zeker zelf niet gaan klooien als je er geen verstand van hebt. Het kan ernstige brandwonden veroorzaken. Bel een loodgieter en geef in het telefoongesprek aan dat je al chemicaliën gebruikt hebt en welke soort.
Het is gewoon allemaal van de knotse!
Alle reacties Link kopieren Quote
Strooi een kopje baking soda in het afvoerputje en giet er vervolgens een kopje azijn overheen. Houd een beetje afstand, want dit kan gaan bruisen en schuimen. Laat het mengsel een kwartier intrekken en giet er vervolgens langzaam een liter heet of kokend water overheen.komt van google dit .
Ik weet niet wat je er allemaal al in gegooid hebt .wel uitkijken .
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
chrisjoh schreef:
05-05-2024 14:27
Strooi een kopje baking soda in het afvoerputje en giet er vervolgens een kopje azijn overheen. Houd een beetje afstand, want dit kan gaan bruisen en schuimen. Laat het mengsel een kwartier intrekken en giet er vervolgens langzaam een liter heet of kokend water overheen.komt van google dit .
Ik weet niet wat je er allemaal al in gegooid hebt .wel uitkijken .

Er is helemaal geen afvoerputje meer, de zwanehals is er zelfs al afgehaald. :P
Alle reacties Link kopieren Quote
Heb je hier wat aan? (Vooral de tip over Dreft).

https://www.youtube.com/watch?v=apjXN1D5514
Everything you see I owe to spaghetti!
Alle reacties Link kopieren Quote
In ieder geval niets meer erin gooien.
Probeer de veer een beetje te draaien.
There's nothing fair in this world, there's nothing sure in this world, there is nothing pure, so you better look for something left in this world.
Alle reacties Link kopieren Quote
Mijn man zegt terugdraaien en trekken. Hij gokt dat de veer is dubbelgeslagen.
Alle reacties Link kopieren Quote
Man zegt hier ook blijven draaien en wel de kant op dat hij kleiner word. Je loopt wel het risico dat hij afbreekt.
Alle reacties Link kopieren Quote
Hier ben ik ook altijd bang voor als partner weer eens zo’n veer in de afvoer stopt :|
Voor iedereen een groene tuin
Alle reacties Link kopieren Quote
Courage schreef:
05-05-2024 14:37
Er is helemaal geen afvoerputje meer, de zwanehals is er zelfs al afgehaald. :P
Weet niet of er n emmer onder kan ?
Am ende wird alles gut.und wen es nicht gut ist .ist es nicht das ende .
Alle reacties Link kopieren Quote
Poeh, draaien en trekken heeft gewerkt. Mijn dochter gaat zo alle buisjes (zwanenhals) weer bevestigen en dan hopen we dat hij nu doorloopt. Dat zou dan vanzelf zijn, want er zat dermate weinig prut aan de veer dat ik betwijfel of die wat gedaan heeft.
En anders weer die zwanenhals eraf, emmer eronder en uitzitten tot er iemand kan die ervoor geleerd heeft.
Alle reacties Link kopieren Quote
gelukkig, de veer is er in elk geval uit! Je hebt er nu al zo veel spul in gekieperd dat ik dat niet meer zou doen. misschien een paar keteltjes kokend water en hopen dat die veer iets ruimte heeft gemaakt in het verstopte deel. Hopelijk spoelt ie dan weer door. Zo nee, morgen ontstoppingsbedrijf bellen. Niet in het weekend doen, je betaalt dan dubbel tarief. de ontstopper spoelt het door met veel hogedruk.
Alle reacties Link kopieren Quote
Ik ben nog het bangst dat het achter de schermen een compleet onlogische weerwar van buizen is en ze moeten hakken en breken. De kruipruimte is in de keuken niet echt toegankelijk, dus ze hebben volgens mij iets over de muur laten gaan. Heel dat huis hangt met houtjes en touwtjes aan elkaar :( De keukenafvoer gaat in elk geval wel naar de ‘nieuwe’ riolering, net als de wc die wel goed doorloopt.

Gebruikersavatar
Anonymous
Om te kunnen reageren moet je ingelogd zijn

Terug naar boven