op zoek naar Joodse bijbel.

26-02-2014 14:42 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi.

Een kennis is jarig en zij wilt graag de joodse bijbel. Na enig googlen kom ik er niet echt uit.

Ik hoorde van haar man dat er 5 delen zijn maar hij weet ook niet hoe het heet.

Kan iemand mij helpen ? Ik wil het niet aan haar zelf vragen want dan is het geen verrassing meer..



Alvast heel erg bedankt!
Ik denk dat ze gewoon de Thora bedoelt: http://nl.wikipedia.org/wiki/Thora
Alle reacties Link kopieren
De Tenach bedoel je? Dat is zoals de bijbel voor de joden...
Alle reacties Link kopieren
De Tenach bedoel je? Dat is zoals de bijbel maar van de joden
quote:larevebleu schreef op 26 februari 2014 @ 14:44:

De Tenach bedoel je? Dat is zoals de bijbel voor de joden...



Tenach bestaat uit heel wat meer delen dan de Thora (die bestaat uit 5), maar de Tenach komt wel meer in de buurt van een "bijbel".



De Joden kennen geen bijbel zoals de Christenen die kennen TO.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justmaartje123 schreef op woensdag 26 februari 2014 14:46 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="larevebleu in "op zoek naar Joodse bijbel."" class="messagelink">larevebleu schreef op 26 februari 2014 @ 14:44</a>:</b>

De Tenach bedoel je? Dat is zoals de bijbel voor de joden...</div></blockquote>



Tenach bestaat uit heel wat meer delen dan de Thora (die bestaat uit 5), maar de Tenach komt wel meer in de buurt van een "bijbel".



De Joden kennen geen bijbel zoals de Christenen die kennen TO. De Tenach is toch de complete "bijbel" van de joden? En de Thora dan weer t wetboek wat het eerste deel is van de Tenach.. De thora zijn sowieso 5 boeken (Genesis etc.) of was ik tijdens die les in slaap gevallen? Haha
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de reacties.

Volgens mij is het inderdaad de Tenach. Maar ik kan nog steeds niet vinden waar ze die delen verkopen.

:(
quote:larevebleu schreef op 26 februari 2014 @ 14:48:

[...]





De Tenach is toch de complete "bijbel" van de joden? En de Thora dan weer t wetboek wat het eerste deel is van de Tenach.. De thora zijn sowieso 5 boeken (Genesis etc.) of was ik tijdens die les in slaap gevallen? Haha



Ik bedoel niet te zeggen dat je ongelijk hebt, maar omdat TO het over vijf boeken had dacht ik dus dat ze de Thora zou bedoelen.



De Tenach is de Thora + Profeten + Spreuken ofzo.
http://www.koopdebijbel.n ... paralleleditie-14-x-21-cm



Of misschien bedoelt ze dit?:

http://www.wianboek.nl/We ... al-van-marcus-en-het.html
Alle reacties Link kopieren
Top heel erg bedankt!
Alle reacties Link kopieren
De joodse Bijbel is inderdaad de Tenach. Deze komt overeen met het Oude Testament uit de christelijke Bijbel, maar de volgorde is iets anders. De eerste link van Justmaartje is inderdaad waar je naar op zoek bent. De boeken van Nico ter Linden zijn een hervertelling van bijbelverhalen. Die zijn ook leuk om te lezen, maar niet waar je nu naar op zoek bent.

Bol verkoopt hem ook. Daar moet je even op Tanach zoeken.

Succes!
If you think you are too small to make a difference, try sleeping with a mosquito. - Dalai Lama
Alle reacties Link kopieren
Ik zoek de christelijke koran, anyone??

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven