Heeft u problemen met inloggen? Klik hier voor meer informatie.

Lezen

welk boek moet je gelezen hebben??

1. Door tijd gebrek heel lang niet gelezen maar door diverse omstangdigheden heb ik nu weer eens tijd om lekker te gaan lezen alleen welk boek??

Wat is nou echt een aanrader??
Log nu in om te reageren
  1. Eerst doodden ze mijn vader, van Loung Ung. Heel indrukwekkend.

Alle boeken van Karin Slaughter.
  2. extremely loud and incredibly close (of was het andersom) van Jonathan Safran Foer
  3. Millenium Trilogie!
  4. Alle boeken van Murakami, maar vooral Kafka on the shore
    Shantaram van Gregory David Roberts
    Boeken van Marianne Frederikson
  5. De donkere toren serie van Stephen King vind ik geweldig...echt je kan niet stoppen.

Heb zelf trouwens net De lach en de dood besteld...schijnt goed te zijn..iemand al gelezen?
  6. quote:
    _snoezepoesje1986_, 11 minuten geleden
    De donkere toren serie van Stephen King vind ik geweldig...

Heb je ook zo lang op t laatste deel gewacht?
    Baalde ook toen t uit en afgelopen was. :-(
  7. quote:
    missy_acy schreef op 14 mei 2012 @ 18:01:
    [...]

Heb je ook zo lang op t laatste deel gewacht?
    Baalde ook toen t uit en afgelopen was. :-(
    Ja dat duurde echt super lang idd! Ik vond het einde ook wel een beetje jammer omdat het weer allemaal van voor af aan zou gaan beginnen. Maar ik vond het een geweldige reeks, heb het nu 2 of 3 keer gelezen ofzo maar moest toch echt nog steeds een traantje laten toen Jake dood ging en ook bij Oy.....
  8. Jirelle van Cass van Dijk.

www.jirelle.nl Daar staan al een paar hoofdstukken die je kunt lezen.
    Ik blijf ze lezen. (3 boeken). Denk dat ik er binnenkort voor de 5e keer aan begin.
    Who in the world do I think that I am... I suppose that depends on who I believe
  9. De kunst van veldspel van Chad Harbach is idd schitterend!
  10. Het is moeilijk om een boek aan te raden als we niet weten waar je van houdt, maar:
    quote:
    saracenen schreef op 27 maart 2012 @ 10:24:
    Anna Karenina van Tolstoy. Prachtig boek.

Inderdaad!
    En van Vladimir Nabokov - Lolita, erg mooi!
    The Perks of Being A Wallflower.
    De boeken van Juliet Marillier als je van historische/sprookjesachtige boeken houdt (het is wel voor volwassenen, maar leest lekker weg)
    De boeken van Ana´s Nin.
    White Oleander van Janet Fitch.
    De Alchemist van Paulo Coelho.
  11. quote:
    summer0105 schreef op dinsdag 13 maart 2012 00:29 De twilight saga reeks ! Heb zelfs een nacht doorgelezen.. Heb ik nog nooit gehad.. Was in diepe rauw toen het vierde deel uit was

Ik ben nu ook bezig met Twiglight! Zit pas in het tweede boek, maar vind het helemaal geweldig!

Toevallig hebben we vanavond de eerste film gezien.. Mijn voorkeur gaat toch uit naar het boek! :-)
  12. 'Boven is het stil' van Gerbrand Bakker.
  13. Blauwe maandag van Nicci French
    De schaduw van de wind van Carlos Ruiz Zafon
  14. Wist ik dat maar! Heb vorig jaar een boek gelezen op vakantie (uit het hotel daar) maar ben de naam kwijt!!! Al paar weken op zoek...
  15. quote:
    carisma schreef op 30 juli 2012 @ 00:11:
    Blauwe maandag van Nicci Frenchn
    Gruwel, heb paar weken geleden ook de dinsdag uit. Weet ija het plot niet meer. Zonde van je tijd
  16. Zomerhuis met zwembad van Herman Koch

En knielen op een bed violen is heel erg mooi! (vorige week pas uitgelezen).

En geen roman maar wel erg interessant: wij zijn ons Brein van Dr Swaab!
  17. Staan al veel aanraders tussen. Maar nog niet genoemd en die ik nu even kan bedenken en zeker de moeite waard:

- De 100 jarige man die uit het raam klom en verdween (Jonas Jonasson)
    - Bijna thuis (Jean Kwok)
    - Russische Winter (Daphne Kalotay)
    - De eenzaamheid van de priemgetallen (Paolo Giordano)
    - Het familieportret (Jenna Blum)

Zelf ga ik nu in Shantaram beginnen. Alleen maar veel goeds over gehoord. Ben benieuwd.
    En als je houdt van fantasy dan zijn idd alle boeken van de serie: ' De wetten van de magie' een aanrader.
  18. 5 REGELS OM VRIENDEN TE ZIJN MET JE EX

Vrienden zijn met je ex is lastig voor elkaar te krijgen, maar wel mogelijk. Check de gouden regels om een vriendschap op te bouwen.

Lees verder

19. Ik hou erg van boeken waarin ik een andere cultuur 'van binnen uit' kan meemaken, zoals 'de Vliegeraar', 'Duizend schitterende zonnen' (beiden van Khaled Hosseini), en heel hilarisch vond ik het boek 'Het korte maar wonderbare leven van Oscar Wao' (waarin ik veel leerde over de (immigranten)cultuur van de Dominicaanse Republiek). Ga nu beginnen in 'Agaat', over de verhoudingen tussen een blanke en zwarte vrouw tijdens de apartheid in zuid-Afrika. Op aanraden van de bibliothecaresse. Maar de boeken die jullie noemen wil ik ook nog graag lezen.

Oh, en: 'taal is zeg maar echt mijn ding'. In 1 nachtdienst uitgelezen, en vaak op mijn lachvolume moeten letten. Heel herkenbaar. Ik heb het vervolg 'en dan nog iets' pp mijn to-read lijstje staan.
  20. Ravelli, de vliegenvanger.
  21. Alles van Tess Gerritsen. Ik ben echt verslaafd aan haar boeken! De combi van spanning en humor is goed en ik vind het fijn geschreven :)
  22. Skippy tussen de sterren van Paul Murray!! Wel een dikke pil maar het leest lekker makkelijk weg en, hoewel ik nooit een jochie van 14 ben geweest en ook nooit op kostschool heb gezeten, had ik bij het lezen vaak het gevoel van "Oh ja zo was het om 14 te zijn".

Niccolo Ammaniti (m.u.v. laat het feest beginnen wat een afknapper).

Vind de geschiedenis van de liefde van Nicole Krauss ook een echte aanrader.
  23. extremely loud and incredibly close van jonathan safran foer
    midnights children van salman rushdie (prachtig sprookje)

inderdaad de geschiedenis van de liefde van Nicole Kraus is ook erg mooi (zie input van poekiepoek) dat is overigens weer het vriendinnetje (inmiddels de vrouw van) jonathan safran foer de overlevering wil dat deze new yorkers elkaar in amsterdam via hun nederlandse uitgever hebben leren kennen

the world according to garp van john irving
    en als verassing een onbekende: suikerspin van erik de vlaminck vond ik ook heel erg mooi

als je ze leest laat nog eens weten wat je er van vond!
  24. quote:
    saracenen schreef op 27 maart 2012 @ 10:24:
    Anna Karenina van Tolstoy. Prachtig boek.
    Ja, idd prachtig. Heb je Eline Vere van Louis Couperus al eens gelezen? Vond ik ook erg goed en heeft volgens mij een beetje dezelfde stijl.
  25. [quote]juupie schreef op 13 maart 2012 @ 06:18:
    Eat, Pray & Love van Elizabeth Gilbert Ze heeft wel een eigen schrijfstijl waar je van moet houden, maar ik vind het superboeken!

Dit boek werd me echt van alle kanten aangeraden, misschien verwachtte ik er daarom te veel van.
    De schrijfstijl verpestte voor mij het hele boek. Vond het op zich een interessant verhaal, maar kreeg al lezende steeds meer een hekel aan de schrijfster. Dit was het eerste (en tot nu toe het enige) boek waarbij ik dacht, dat de verfilming beter dan het boek zou zijn.
  26. Van welk genre houd je? Als je van een grappige roman houdt is Rosie heeft spijt misschien iets? Ik had het in 1 avond uit omdat het leuk, spannend, grappig en romantisch is.....
Log nu in om te reageren