welk boek moet men gelezen hebben?

21-09-2008 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar een aantal leuke titels van boeken die je kunt lezen voor het slapengaan. Boeiend genoeg om door te lezen maar niet te zwaar zodat je er over gaat dromen.



kom met leuke ideeen en waarom en hoe het komt dat het je favo boek is.



groetjes franka
Alle reacties Link kopieren
The Timetraveller's wife van Audrey Niffenger. Erg mooi, romatische en bijzonder boek. Zelfs vriendinnen die niets met tijdreizen hebben vinden het prachtig. Je leest het in een keer uit!
Alle reacties Link kopieren
- The hitchhiker's guide of the galaxy van Douglas Adams (overigens al zijn boeken zijn super)

- de verborgen geschiedenis van Donna Tartt



En heb nog wel een lading voor je, maar voor je deze uit hebt, hehe
Alle reacties Link kopieren
His dark materials van Phillip Pullman, en alle boeken van Anthony Horowitz maar vooral die van de diamond brothers. (zijn officieel kinderboeken maar iedereen ligt in een deuk als je die leest).
Alle reacties Link kopieren
'Het lot van de familie Meijer' van Charles Lewinsky, écht briljant!
Alle reacties Link kopieren
De boekendief - Markus Suzak

Vergeef me - Wally Lamb

Roald Dahl - Alle verhalen
Alle reacties Link kopieren
Boeken van Dan Brown (misschien zijn die wel te 'zwaar', maar ikzelf ervaar dat niet zo), maar die zijn niet zo geschikt voor het slapen gaan, omdat je ze niet weg kunt leggen!

Boeken van Harlan Coben zijn ook erg goed (superspannende thrillers).

Boeken van beide schrijvers zijn gruwelijk spannend en zitten goed in elkaar. Je kunt de boeken nauwelijks wegleggen omdat je gewoon benieuwd bent wat er op de volgende pagina gebeurt.
Alle reacties Link kopieren
The Pillars of the Earth, een middeleeuwse soap met alles erop en eraan. Heerlijk, en geen nare dromen!
Alle reacties Link kopieren
Klaaglied van een voorhuid van Shalom Auslander

De Grap van Milan Kundera

Onlangs de autobio van Cheri Blair gelezen, vrouw van Tony. Die las ik voornamelijk voor het slapengaan. Lekkere weglezer en zet de Blairs even in een heel ander daglicht.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees momenteel 'Extreem luid & ongelooflijk dichtbij', erg mooi!
Alle reacties Link kopieren
anna761 schreef op 21 september 2008 @ 17:02:

'Het lot van de familie Meijer' van Charles Lewinsky, écht briljant!




Heb ik vorige maand gelezen, erg fijn boek!!



En dat terwijl ik het alleen maar kocht omdat het boek dat ik wilde kopen er nog niet was: Breaking dawn van Stephenie Meyer. Ook een erg fijn boek, al is het wel het 4e deel uit een serie. Twilight is het 1e deel. Over een meisje dat verliefd wordt op een vampier.

Kan wel voor het slapengaan hoor! De vampier doet haar niks.



En iedereen moet natuurlijk de boekjes van Tove Jansson over de moemen lezen. Mijn avatar is het Snorkmeisje, op wie Moem verliefd is.
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Bij de His Dark Materials-tip sluit ik me ook volkomen aan!

Vergeef me van Wally Lamb heb ik ook met plezier gelezen. En als je dat een goed boek vindt, dan vind je Prins der getijden van Pat Conroy vast ook fijn. (Allemaal lekker dikke boeken trouwens.)
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Hou je van chicklit, dan moet je Sophie Kinsella lezen.



Verder ook nog een mooi boek is : het oude nieuws van deze tijden - Herman Brusselmans



Wat ook aanraders zijn, zijn de boeken van Kluun, Saskia Noort
Alle reacties Link kopieren
Van Philip Pullman vind ik persoonlijk het Sally Lockhart-mysterie (vier delen) beter.

En verder De schaduw van de wind - Carlos Ruiz Zafon.
Alle reacties Link kopieren
twurly schreef op 25 september 2008 @ 13:14:

Van Philip Pullman vind ik persoonlijk het Sally Lockhart-mysterie (vier delen) beter.




Dan moet ik die toch maar snel eens gaan lezen dan!

Ik heb ze gekocht omdat ik His dark materials zo goed vind, maar ze staan nog ongelezen in de kast. (Niet de enige boeken trouwens die ik nog moet lezen.)
tonkje wijzigde dit bericht op 26-09-2008 21:58
Reden: tikfoutje
% gewijzigd
Morrigan Crow, net zo leuk als Harry Potter.
Alle reacties Link kopieren
Weer een hoop nieuwe boeken op mijn lijstje, bedankt :)



Wat ik ook mooie boeken vind:

Mitch Albom - o.a. My tuesdays with Morrie en Five people you meet in heaven

Michel Faber - o.a. Under the skin en The crimson petal and the white

David Mitchell - Cloud Atlas

Stefan Breijs - De engelenmaker
Alle reacties Link kopieren
Marina Lewycka - Een korte geschiedenis van de traktor in de Oekraine.



Geweldig boek!
Je bent niet verantwoordelijk voor het gezicht dat je kreeg, maar wel voor de smoel die je trekt.
Alle reacties Link kopieren
Witchke55 schreef op 24 september 2008 @ 08:41:



Wat ook aanraders zijn, zijn de boeken van Kluun, Saskia Noort
Saskia Noort is de meest overgewaardeerde schrijver van Nederland. Boeken van bijvoorbeeld Loes den Hollander zijn echt VEEL beter geschreven en geloofwaardiger!
Alle reacties Link kopieren
Maricke, ik zal dan ook eens Loes den Hollander lezen. En dan mijn mening meedelen. Heb ik nl nog niet gelezen.

Heb trouwens nog maar een boek gelezn van Noort en dat is 'nieuwe buren' en vond het best te doen.



Maar vergeet een ding over smaken valt niet te twisten.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind 'Zaterdag' van Ian McEwan echt een geniaal boek. Er wordt een zaterdag in het leven van een Londense neurochirurg beschreven: een dag waarop hij zijn gebruikelijke zaterdagse dingen doet, maar waarop ook een demonstratie tegen het begin van de oorlog in Irak is én zijn dochter die in Parijs woornt, eventjes naar huis komt. Door een klein auto-ongeluk krijgt de zaterdag een hele andere wending dan dat de hoofdpersoon verwacht had...
Alle reacties Link kopieren
Friedrich Nietzsche - aldus sprak Zarathoestra (handzame korte hoofdstukjes en daardoor gemakkelijk om even in te lezen en dan weer weg te leggen en altijd interessant).

William Kotzwinkle - Nightbook (zoals de titel al doet vermoeden echt iets voor voor het slapen gaan).
anoniem_70091 wijzigde dit bericht op 04-10-2008 03:54
Reden: toevoeging
% gewijzigd
Het enige dat het leven draaglijk maakt is de wetenschap dat het tijdelijk is.
Zwieber schreef op 21 september 2008 @ 15:57:

The Timetraveller's wife van Audrey Niffenger. Erg mooi, romatische en bijzonder boek. Zelfs vriendinnen die niets met tijdreizen hebben vinden het prachtig. Je leest het in een keer uit!




Ja, die is super. Heel inventief, mooi, origineel, romantisch, stemt tot nadenken en en en



Ik moest er bij huilen van ontroering.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb "His dark Materials" (Noorderlicht trilogie) ook gelezen als boek voor het slapengaan, een echte aanrader.



Pillars of the Earth heb ik ook gelezen. Prachtig boek, maar die uitgebreid beschreven verkrachtingsscenes vond ik toch wat minder. Heb net wel het vervolg besteld (World without end) en ben heel benieuwd.



Voor het slapengaan zou ik Good Omens lezen van Terry Prachett en Neill Gaiman, of Stardust ook van Gaiman.



Niet-fantasie vind ik F. Scott Fitzgeralds Tender is the Night erg mooi. En The Remains of the Day van Kazuo Ishiguro. De laatste is denk ik alleen niet zo geschikt voor het slapengaan, door het wat langzame tempo ;-).
Alle reacties Link kopieren
Ik heb "Mijn vrouw heet Petra" net gelezen na een tip in de Linda: "een lange hilarische klucht". Met zo'n naam kon ik niet anders dan dat boek kopen :-)
Alle reacties Link kopieren
Een paar tips:



- Broeinest - Loes den Hollander

- De vlucht - Suzanne Vermeer

- Rendez-vous - Esther Verhoef

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven