welk boek moet men gelezen hebben?

21-09-2008 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar een aantal leuke titels van boeken die je kunt lezen voor het slapengaan. Boeiend genoeg om door te lezen maar niet te zwaar zodat je er over gaat dromen.



kom met leuke ideeen en waarom en hoe het komt dat het je favo boek is.



groetjes franka
Alle reacties Link kopieren
paris_rose schreef op 05 oktober 2008 @ 13:57:

Ik heb "His dark Materials" (Noorderlicht trilogie) ook gelezen als boek voor het slapengaan, een echte aanrader.



Pillars of the Earth heb ik ook gelezen. Prachtig boek, maar die uitgebreid beschreven verkrachtingsscenes vond ik toch wat minder. Heb net wel het vervolg besteld (World without end) en ben heel benieuwd.



Voor het slapengaan zou ik Good Omens lezen van Terry Prachett en Neill Gaiman, of Stardust ook van Gaiman.



Niet-fantasie vind ik F. Scott Fitzgeralds Tender is the Night erg mooi. En The Remains of the Day van Kazuo Ishiguro. De laatste is denk ik alleen niet zo geschikt voor het slapengaan, door het wat langzame tempo ;-).
Ja, good Omens is melig joh! Five people you meet in heaven is best heftig vond ik. Wel heel goed. Is ook een film/miniserie van trouwens. The Historian is ook goed.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik heb bij Good Omens flink gelachen om de droge humor, bizarre tussenstukjes, maar vooral ook om de voetnoten X-D .



Het andere boek van de Five People You Meet.. heb ik net gegooled, nooit van gehoord namelijk. Maar dat schijnt, als ik de recensies lees, een geweldig mooi boek te zijn. Daarbij ben ik dol op fantasie verhalen dus als bol.com weer in de "lucht" is ga ik gelijk bestellen.
Alle reacties Link kopieren
Het is meer dramatisch met een klein vleugje fantasy hoor en vooral zeeeeeer deprimerend. Dat je het ff weet.
Alle reacties Link kopieren
En als je iets slaapverwekkends nodig heb dan kan ik je nog wat vakliteratuur van Mr. Zwieber's plank aanraden.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb het boek bijna uit, spannend, bloederig, maar zo ontzettend goed geschreven! Heb er geen enge dromen van gehad ;) Je kan eigenlijk niet stoppen met lezen... Schijnt beter geschreven te zijn dan Dan Browns bestseller. Maar die moet ik zelf nog lezen om te kunnen beoordelen.

De Vaticaanse Moorden - David Hewson
Alle reacties Link kopieren
-Mark Haddon -Het wonderbaarlijke voorval met de hond in de nacht;

-Pascal Mercier - Nachttrein naar Lissabon;

-Gerbrand Bakker - Boven is het stil;

-Anna Enquist - Het geheim;

-Arnon Grunberg - Tirza;

-Herman Brusselmans - Een dag in Gent;

-Jonathan Safran Foer - Extreem luid en ongelooflijk dichtbij;

-Yann Martel - Het leven van Pi.



Deze vind ik in ieder geval mooi om te lezen, zowel voor ik ga slapen als in de trein, of op een rustig moment. Het boek van Mark Haddon vond ik zowel ontroerend als humoristisch, ik heb op sommige momenten echt hardop gelachen, en 'Extreem luid en ...' lijkt hier en daar wel op het boek van Mark Haddon, als je kijkt naar de stijl: alle gedachten van de hoofdpersoon worden beschreven, en dan vaak ontzettend eenvoudig. Dat raakt je, vond ik, maar het leest ook goed, redelijk makkelijk.
Alle reacties Link kopieren
Het leven van Pi schijnt in het Engels wel veel beter te zijn. Ben er nu in bezig in het Nederlands. Vind het erg leuk, maar elke keer de korte stukjes in de trein leest niet zo lekker.



Zie dat de boeken van Khaled Hoesseini er nog niet tussen staan, maar moet zeggen dat Duizend schitterende zonnen en de vliegeraar nog steeds favoriet zijn hier.
Alle reacties Link kopieren
PS I love you van Cecilia Ahern
Alle reacties Link kopieren
Het Eiland van Victoria Hislop... zooooo mooi!!
if they like you you'll know, if they don't you'll be confused
Alle reacties Link kopieren
*
Alle reacties Link kopieren
Ik heb gisteren PS Ik hou van je gekocht, ik ben erg benieuwd! Wilde eerst het boek lezen voor ik de film zou gaan kijken, ik laat weten of ik het ook een aanrader vind!
Alle reacties Link kopieren
Alle boeken van Cecilia Ahern.



Heb onlangs: ik wou dat je me kon zien gelezen van haar.

werkelijk geweldig.

Wil gewoon even geen ander boek lezen voorlopig, omdat ik ervanuit ga dat een ander boek in het niets zou vallen vergeleken met dit laatste boek.
Alle reacties Link kopieren
Het liefste boekje dat ik ooit heb gelezen is 'de kleine prins' van Antoine de Saint-Exupéry. Ik denk dat je daar zelfs beter van gaat slapen.

Verder vind ik 'the picture of Dorian Gray' ook een heel mooi boek. De visies van Oscar Wilde geweldig om te lezen.
Alle reacties Link kopieren
Heb net ook p.s. ik hou van je besteld.

Begin er morgen in! Heb er nu al zin in! Bedankt voor de tips!



Ben nu bezig in 'liefdeles' van Rene Vervoorn.. Ook erg goed en heb hem bijna ooit. Wonderbaarlijk als je bedenkt dat het echt gebeurd is. Heel makkelijk geschreven en leest lekker..!
Alle reacties Link kopieren
Souvenir van Therese Fowler, ook zo'n gigantisch mooi boek
Alle reacties Link kopieren
ik wil iedereen bedanken voor de reacties. Heb nu een waslijst aan boeken die ik wil gaan lezen!!!!

ik heb voor mijn verjaardag een boek van Karin Slaughter gekregen : Trouweloos. Is jammer dat het deel zoveel is van een reeks. Misschien dat ik de voorgaande delen maar eens moet gaan lezen.



groetjes franka
Alle reacties Link kopieren
Dagboek van een impulsief karakter- Eva Krap
Alle reacties Link kopieren
quote:_LittleMissSunshine_ schreef op 27 oktober 2008 @ 15:47:

Dagboek van een impulsief karakter- Eva KrapIs idd een erg leuk boek! Leest makkelijk weg en er staan herkenbare verhalen in. Zeker een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
quote:franka26 schreef op 26 oktober 2008 @ 17:32:

ik heb voor mijn verjaardag een boek van Karin Slaughter gekregen : Trouweloos. Is jammer dat het deel zoveel is van een reeks. Misschien dat ik de voorgaande delen maar eens moet gaan lezen.Nee hoor, hoeft niet. Vind ik dan. Kreeg ook trouweloos met sinterklaas vorig jaar. Heb deze gelezen, wist niet dat het een deel van de reeks was. Dat zag ik pas achteraf. Goed boek, leuk, spannend en leest lekker. Heb daarna de rest van de serie gekocht waar ik er nu 2 van gelezen heb. Wissel ze af met andere boeken, want alles achter elkaar is wat teveel van het goede...
Alle reacties Link kopieren
Zelf heb ik net Platform van Houellebeque gelezen. Echt geweldig. Verder is "Twee tranen' (psychologische thriller )van Derwent Christmas een aanrader als boek voor het slapen. Het boek bestaat uit kleine hoofdstukken van vier pagina's. Dus als je moe wordt hoef je niet veel pagina's meer te lezen.

Nog een tip: De overgave van Arthur Japin. Zo mooi datje er niet bij in slaap valt als je voor het slapen gaat lezen!!!
Je kunt beter spijt hebben van de dingen die je wel doet dan de dingen die je niet hebt gedaan.
Alle reacties Link kopieren
De vrouw van de tijdreiziger van Audrey Niffeneger (fictie)

Eten Bidden Beminnen van Elizabeth Gilbert (non-fictie)
Alle reacties Link kopieren
Nog een tip : terug naar de kust van Saskia Noort



Nu ben ik bezig in Tirza van Arnon Grunberg, tot hiertoe ook een erg goed boek.
Er komt een vrouw bij de dokter en het vervolg de weduwenaar van Kluun vind ik helemaal top.
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Loes Hollander MOET je gewoon gelezen hebben.



Spannend, goede opbouw, pakkend en realistisch.



In 1 adam uit te lezen..



Alle reacties Link kopieren
Onder de Ombu boom van Santa Montefiore, en meer boeken die zij geschreven heeft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven