welk boek moet men gelezen hebben?

21-09-2008 14:52 105 berichten
Alle reacties Link kopieren
ik ben op zoek naar een aantal leuke titels van boeken die je kunt lezen voor het slapengaan. Boeiend genoeg om door te lezen maar niet te zwaar zodat je er over gaat dromen.



kom met leuke ideeen en waarom en hoe het komt dat het je favo boek is.



groetjes franka
Alle reacties Link kopieren
Tess Gerritsen - De Chirurg



Alhoewel niet erg geschikt voor voor het slapen gaan ...
Alle reacties Link kopieren
De ontdekking van de hemel - Harry Mulish

Je bent dan een tijdje zoet, maar wel de moeite waard.
Alle reacties Link kopieren
Alles maar dan ook alles van:

Tess Gerritsen

Jonathan Kellerman

Iris Johansen

Karin Slaughter

Lisa Jackson.



Dit zijn zo`n beetje mijn favorieten, het zijn allemaal wel spannende boeken maar ik slaap er wel om en droom er niet van. De schrijvers weten je te boeien vanaf de eerste pagina tot de laatste pagina



Donna Tart, de kleine vriend en de verborgen geschiedenis vond ik erg slepend en vermoeiend om te lezen
Alle reacties Link kopieren
Momenteel verslind ik Haruki Murakami. In het Engels gekocht want ik zit nu in Nieuw Zeeland, maar ik had ook begrepen dat de Nederlandse vertalingen een beetje knullig zijn.

Ik vind het in ieder geval mooie en boeiende boeken!
Alle reacties Link kopieren
mensen,



super bedankt voor jullie tips!! ik heb er het afgelopen jaar veel aan gehad om hier tips uit te halen.



groetjes Franka
Alle reacties Link kopieren
De boeken van Cody McFadyen,

de boeken van Karen Rose,

de boeken van Carol Goodman,

de boeken van Tana French

de boeken van Franck Thieliez

.....



En zo meer :-)
Alle reacties Link kopieren
Ik ben dol op alles van Paulo Coelho. Maar het beste boek van hem vind ik elf minuten.
Alle reacties Link kopieren
Haar naam was Sarah
Alle reacties Link kopieren
quote:liefmeisjeklein schreef op 19 augustus 2009 @ 15:18:

Haar naam was SarahSja, daar ga je zéker niet van dromen hoor....
Alle reacties Link kopieren
"Taal is zeg maar echt mijn ding" van Paulien Cornelisse,

Makkelijk weg te leggen, want allemaal korte stukjes.

Over onze maffe nederlandse taal.

Om een voorbeeld te noemen: Waarom zeggen we TOCH zo vaak het woordje TOCH? Slaat nergen op :-)
quote:Bloesem schreef op 22 augustus 2009 @ 20:18:

[...]





Sja, daar ga je zéker niet van dromen hoor.... Ik snap deze reactie niet helemaal. "Haar naam was Sarah" is echt een heel mooi boek, een aanrader.
Alle reacties Link kopieren
quote:franka26 schreef op 21 september 2008 @ 14:52:

ik ben op zoek naar een aantal leuke titels van boeken die je kunt lezen voor het slapengaan. Boeiend genoeg om door te lezen maar niet te zwaar zodat je er over gaat dromen.



kom met leuke ideeen en waarom en hoe het komt dat het je favo boek is.



groetjes franka



TO zoekt leuke titels van boeken die je kunt lezen voor het slapengaan waar je NIET over gaat dromen.



Haar naam was Sarah is erg mooi maar niet erg luchtig. Eigenlijk best heavy zodat ik me kan voorstellen dat er mensen zijn die daar wel over gaan dromen.



Zo een opmerking noemt men ook wel eens een cynische opmerking. Snappu?
Nou, dan heb ik een heel andere mening over boeken waar je van kunt gaaqn dromen. Thrillers of horror lijkt mij minder geschikt. Dit boek heeft als enig gevaar dat het zo mooi is dat je niet meer gaat slapen, omdat je het graag uit wilt lezen.
Alle reacties Link kopieren
marley & me

de jongen in de gestreepte pyama

de vliegeraar

prooi
Alle reacties Link kopieren
quote:Naski schreef op 28 augustus 2009 @ 19:02:

Nou, dan heb ik een heel andere mening over boeken waar je van kunt gaaqn dromen. Thrillers of horror lijkt mij minder geschikt. Dit boek heeft als enig gevaar dat het zo mooi is dat je niet meer gaat slapen, omdat je het graag uit wilt lezen.Dat is een feit, maar ik ben het met Bloes eens: als je luchtige lectuur zoekt omdat je rustig wilt slapen, dan zou ik dit boek niet aanraden. Het heeft mij dagen gekost om het beeld van die ene scene van mijn netvlies af te krijgen. Prachtig, schitterend boek, maar luchtig? Neuh. Dan vind ik een over-the-top horrorboek luchtiger dan dit verhaal dat weliswaar fictie is maar wél gebaseerd is op historische feiten en dus zomaar, in de ene vorm of de andere, echt gebeurd is of kan zijn.
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
Alles van Simone vd Vlught leest lekker weg.



Ook een goede tip: Oversteken van Judith Visser.
quote:Mariannanas schreef op 03 september 2009 @ 18:48:

[...]





Dat is een feit, maar ik ben het met Bloes eens: als je luchtige lectuur zoekt omdat je rustig wilt slapen, dan zou ik dit boek niet aanraden. Het heeft mij dagen gekost om het beeld van die ene scene van mijn netvlies af te krijgen. Prachtig, schitterend boek, maar luchtig? Neuh. Dan vind ik een over-the-top horrorboek luchtiger dan dit verhaal dat weliswaar fictie is maar wél gebaseerd is op historische feiten en dus zomaar, in de ene vorm of de andere, echt gebeurd is of kan zijn.



Maar dan staan in dit topic een heleboel titels die je niet zou moeten lezen voor het slapengaan, omdat ze niet luchtig zijn. Ik zou bijv. "De jongen in de gestreepte pyjama" bepaald ook niet luchtig noemen.



Volgens mij vroeg TO trouwens ook niet om luchtige boeken, maar om boeken met inhoud.
quote:Naski schreef op 25 augustus 2009 @ 16:07:

[...]





Ik snap deze reactie niet helemaal. "Haar naam was Sarah" is echt een heel mooi boek, een aanrader.Een heel mooi boek ja, maar wel een waar je over gaat nadenken omdat het zo ontzettend droevig is, dus wat mij betreft niets voor het slapen gaan.
Alle reacties Link kopieren
ik vind de boeken van sophie Kinsella echt heel erg geweldig heb toevallig vandaag shopaholic& baby gekocht ..

& ik vind de boeken van heleen van rooyen ook geweldig

& de serie van emily barr ook lekker luchtig & een echte chicklit..

& de serie van Josie LLoyd & Emlyn rees zijn leuk .. :D:D



haar naam was sarah vond ik ook een heel mooi boek heb t zelf ook gelezen voor t slapen,, net zoals de jongen in de gestreepte pyama beiden heel mooi,,
Alle reacties Link kopieren
Bonita avenue van Peter Buwalda
Alle reacties Link kopieren
alles van jo nesbo
Alle reacties Link kopieren
De Theeroos - Jennifer Donnelly
Alle reacties Link kopieren
- De boeken over Thursday Next van Jasper Fforde, zó leuk!

- Alles van Arnaldur Indridason (IJslandse schrijver)

- De historische romans van Phillipa Gregory (klopt niet veel van overigens, maar wel aardig leesvoer voor in bed)

- Moab is my Washpot en The Fry Chronicles van Stephen Fry, zeer vermakelijke autobiografieën.
Your life could depend on this. Don't blink. Don't even blink. Blink and you're dead. They are fast. Faster than you can believe. Don't turn your back, don't look away, and don't blink! Good luck. - The Doctor
Alle reacties Link kopieren
Hai lezers.

Als je rustig wilt slapen moet je juist niet lezen voor het slapen gaan. Ga lekker douchen en dan ontspannen het bedje in. Ik lees bijna nooit voor het slapen gaan, ik kan dan niet stoppen.



Echt een super mooi boek vond ik 23-11-1963 van Stephen King. Ik heb het in het ziekenhuis gelezen, voor tijdens en na de bevalling. Vond het zo'n goed boek dat ik geen tv heb gekeken in het ziekenhuis. Het is geen horror, maar eigenlijk een boek over liefde. Ontzettend mooi.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven