Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen gaat moeizaam

23-10-2014 21:10 24 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik wil heel graag een paar kilo afvallen en ben ook al een aantal weken bezig. Ik val eigenlijk niks af en vraag me af wat ik kan verbeteren aan mijn menu. Wat ik allemaal op een dag eet ziet er als volgt uit:



O: 300 gr havermoutpap met lepel honing of 250 gr magere yoghurt met muesli.

T: 1 stuk fruit

L: 2 bruine boterham met boter en 1x beleg bijv. appelstroop, sandwichspread, hagelslag puur of ham.

T: 1 stuk fruit

A: 3 opscheplepels groeten, 2 kleine aardappels, 1 stukje vlees vaak met een eetlepel ketchup.

T: 200 gr magere yoghurt met lepel honing.



Ik ben 1.67 en weeg 70.5. Ik probeer 2x in de week te sporten in de sportschool.

Wat kan ik het beste doen om die 5 tot 10 kilo kwijt te raken?

Ik hoop op positieve feedback
Alle reacties Link kopieren
Je eet te weinig! Om af te vallen hoef je echt niet zo weinig te eten.
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je al bezig en hoeveel ben je kwijt? En ik dit je dagelijkse schema? Ook in het weekend?
Hoe lang ben je al bezig?
Alle reacties Link kopieren
Ik doe dit nu al eigenlijk vanaf begin september. Ik ben nog niks afgevallen helaas. Nee in het weekend eet ik vaak wel wat meer en onregelmatiger. Wij eten thuis elke zaterdag avond patat, dus overdag hou ik me aan dit schema en savonds eet ik dan gewoon een patatje mee. Ben ook dol op chocola en dat mag ik van mezelf in het weekend ook met mate eten.

Wat kan ik dan het beste toevoegen aan het menu om voldoende te eten? Ik ben namelijk bang dat ik verkeerde keuzes ga maken als ik dingen toe ga voegen.
Alle reacties Link kopieren
Verdiep jezelf eens in hoeveel calorieën je mag eten op een dag om af te vallen, dat iis echt meer eten dan je denkt. De belangrijkste tip die ik je kan geven in doe het rustig aan en verantwoord. Geef de moed niet op als het even wat langzamer gaat. Blijf lekker sporten en maak het jezelf niet al te moeilijk met opgelegde eetregels enzo. Ik ben zelf in 1 jaar ruim 20 kg afgevallen. Daarna nog langzaam 10kg en nu al twee jaar op hetzelfde gewicht. Mijn eye opener was echt dat het niet zo'n gevecht hoeft te zijn.
Waarom eet ze te weinig? Ik ben even lang, weeg 5 kilo minder en ik eet precies hetzelfde, met normaal beleg etc zit je daarmee gewoon rond de 2000 calorieen, zeker als je ook wel eens een koekje eet in het weekend. Ik blijf daarmee op keurig op gewicht en ik sport ook. Afvallen vereist echter iets meer dan een gezond eetpatroon waarmee je op een goed gewicht blijft.



Ik heb wel eens 5 kilo meer gewogen en moest echt minder calorieen eten (1800 ipv 2000) om af te vallen. Het eetpatroon verandert dan niet wezenlijk, schema van TO lijkt mij volstrekt normaal, maar dan heb je het over ander broodbeleg (hagelslag of sandwichspread?), type brood (zwaar zuurdesem of snee volkoren?), wat voor fruit (banaan of appel), soort vlees (worst of kipfilet?). Daar zit hem vaak het verschil in tussen een volstrekt normaal eetpatroon of net die calorieen minder waardoor je afvalt.
Alle reacties Link kopieren
Wat ontzettend knap dat je 30 kilo bent afgevallen! Bedankt voor je tip, ik ga eens op internet zoeken.
Tip: eetmeter.nl. Vul eens een week lang alles in wat je eet. Wees eerlijk en weeg ook alles en vul de grammen in in de eetmeter! Weeg maar eens die snee brood of die 20 gram beleg die zij zien als "portie voor 1 boterham". Ik garandeer je dat hun idee van beleg voor 1 boterham heel wat minder is dan die kwak pindakaas die wij op ons brood smeren. Dus op grammen invullen.

Een week doen en dan heb je inzicht in wat je eet. Eet je meer dan 1800 kcal gemiddeld per dag dan eet je zeker niet te weinig om af te vallen.
Alle reacties Link kopieren
Goede tip van bloemetje. Als ik je schema zo zie lijkt het mij te weinig. Ik eet zelf bijvoorbeeld vijf boterhammen op een dag met meestal mager beleg, twee stuks fruit en ongeveer evenveel avondeten en nagerecht. En ik kom bijna nooit aan 2000 kcal. Maar wees inderdaad eerlijk met invullen. En vergelijk eens wat dingen met elkaar, bijvoorbeeld qua beleg. Zo krijg je inzicht in wat je nu eigenlijk eet en hoeveel kcal ergens inzitten
Eet meer vetten. De ketchup bij het vlees is echt onzin, het zit vol suiker. Smelt wat roomboter en doe dat over je vlees.

Het is bijna één en al koolhydraten wat je eet.

Neem eens een salade met komkommer, tomaat, eitje of wat vis en neem als dressing olijfolie met wat zout en peper.

Neem eens noten, olijven bij het fruit of vervang het fruit door groenten (rauwkost)



Kijk eens wat je drinkt. Frisdrank en vruchtensappen zit wederom bomvol suiker en bevat onnodig veel kcal..
Alle reacties Link kopieren
En trek het dan over een week inclusief weekend. Als je de hele week bijvoorbeeld 1600 kcal eet en dan in het weekend het dubbele... dan schiet je weinig op.
ik vind het ook niet veel. Maar afvallen duurt langer dan je denkt, volhouden dus
Alle reacties Link kopieren
Het afwegen is zeker een goed idee, dan krijg ik een goed inzicht in de hoeveelheid.

Ik drink alleen water en koffie of thee.

Zit er ook over te denken te gaan minderen in koolhydraten en dit op te pakken met grip op koolhydraten of voedselzandloper, iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Tip: nog meer sporten/ bewegen. Probeer 3 x per week naar de sportschool te gaan. Of als dat niet lukt, 2 x per week + 1 x of 2 x hardlopen erbij.



Van trainen met gewichten val je ook snel af, zoals Bodypump.



Neem niet te veel produkten waar veel suiker in zit, zoals ontbijtprodukten, frisdrank/ chocola etc.. Echte dikmakers.



En: vooral blijven volhouden!
Alle reacties Link kopieren
De boter weglaten en geen muesli, maar wat anders kan nog verschil maken.



Wat drink je op een dag?
Wel boter eten! Daar zitten onmisbare vitamines in. Ik heb een maagverkleining en mag/kan dus niet veel meer eten maar boter op brood mag ik ban de diëtiste echt niet overslaan.



To, ik zou een goede diëtiste zoeken. Die kan daar meer over zeggen dan wij.
Alle reacties Link kopieren
Per dag 1 stuk fruit vervangen door komkommer, paprika of tomaat.

Lunch idem dito. Toen ik mijn brood liet staan en inruilde voor salade met kip/vis (geen dressing), viel ik veel gemakkelijker af. 'S avonds aardappelen laten staan, meer groente en vlees vaker inruilen voor kip/vis.



Wil niet zeggen dat het voor iedereen werkt, en je moet ook opletten of je niet teveel/te weinig calorieen binnenkrijgt (Google eens op bmr), maar ik ben ook jouw lengte, en icm sporten ben ik 14 kilo afgevallen afgelopen jaar!
Alle reacties Link kopieren
O ja, en je bakje yoghurt in de avond vervangen door magere kwark!
Alle reacties Link kopieren
Bedankt iedereen voor de reacties! Ik heb besloten eerst aan mezelf te gaan werken en dan pas weer aan den kilo's. Wel ga ik mijn eten in de gaten houden zodat het natuurlijk niet helemaal uit de hand gaat lopen, maar het afvallen gaat even op een lager pitje. Dit pak ik weer op als ik zelf weer wat beter in m'n vel zit
@murmel93 Ik doe met je mee. Ik weeg ook 70 kg. en ben 1.69 m. Ik eet zo ongeveer hetzelfde als jou, behalve 's ochtends, dan eet ik twee volkoren boterhammen met beleg. Zonder tussendoortjes zit je dan op 2.000 calorieën, soms wat meer.

Wat ik dan wel weer gebruik is roomboter, maar dat ga ik toch maar weer vervangen door halvarine. Jammer, want het is lekker

Verder toch maar wat magerder beleg, geen hagelslag en 48+ kaas meer.

En alle tussendoortjes schrappen dus.

Volgens mij moet ik dan op zo'n 1.800 calorieën per dag zitten. Als ik er dan ook nog wat meer bij beweeg moet het toch lukken?!



Toevoeging: ik lees nu pas je laatste post, je gaat eerst aan jezelf werken zie ik. Succes ermee!
Vraag aan de mensen die zeggen "je eet te weinig". Wat zou je volgens jullie per dag moeten eten om af te vallen?
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal!



Ik ben benieuwd naar het antwoord op de vraag van deepspace. Ik eet ongeveer dezelfde producten en hoeveelheden als murmel93 en het schiet voor geen meter op. Ik fiets veel, loop veel, voel me redelijk fit maar ben gewoon te zwaar.



Na wat gejojo kan ik na twee maanden constateren dat ik maar liefst een halve kilo kwijt ben
To eet wel keurig 2 stuks fruit op een dag.Ik zou ook wat meer

vetten aan je eetpatroon toevoegen zoals boter,olijfolie,avocado.

Deze bevatten goede vetten.Een boterham extra kan geen kwaad.

Ik zou ook geen ketchup bij het vlees eten eerder een beetje gesmolten boter.Verder zou ik opletten met bepaalde lightproducten

die veel suiker bevatten.Je gaat 2 keer per week sporten.Misschien

kan je nog 1 of 2 keer per week gaan hardlopen,wandelen of zwemmen.En tot slot:Liever langzaam maar duurzaam afvallen.Liever

een halve kilo per week dan per 2.Dat werkt het jojo-effect in de hand.

Succes met alles To!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven