Lijf & Lijn alle pijlers

Afvallen met weight care

20-03-2012 14:56 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Sinds vandaag ben ik begonnen met weight care.

Zijn er mensen die ervaringen willen uitwisselen?
Alle reacties Link kopieren
Hey Wynette,



Ik ben sinds gisteren begonnen met weight care. Ik vervang mijn lunch en mijn ontbijt. 's avonds eet ik een normale maaltijd. En tussendoor eet ik fruit of snackgroente. Tot nu toe bevalt het wel. Hoewel ik 's avonds wel goeie trek heb.
Ik doe al een tijdje, niet echt om af te vallen (wat wel gebeurd is), maar om mijn eetpatroon gezonder te maken. Ik was eerst heel huiverig, maar dit werkt voor mij, samen met wat adviezen van een diëtiste
Alle reacties Link kopieren
Ik heb een compleet pakket gekocht, ook avondeten.

Het is op zich best lekker, al zal het 's avonds wel moeilijk worden.

's avonds normaal eten is denk ik toch makkelijker, dan ben je minder zielig...

Hopelijk snel veel kilo's eraf!

Mijn streefdoel is 10 kilo afvallen.
Ik zie nu dat ik geen weigh care heb, maar weight watchers! Sorry!
Ik vond 't al zo'n vreemde reactie MEFS...

WW is prima om een gezonder eetpatroon te krijgen, Weight Care helpt daar niet bij....
Alle reacties Link kopieren
Ik wil voor de zomer 5 kg afvallen. Daarna kijk ik wel weer eens verder. Er mag nog wel 15 kilo af daarna, maar wel op een gezonde manier. Ik ben vorig jaar door gezond eten al zo'n 10 kilo afgevallen.(ze zijn er nog steeds af) Maar ik gebruik weightcare om weer terug in het afvalritme te komen. Het is niet zo obsessief als kcal tellen vind ik en na 9 maanden stabiel te zijn geweest, wil ik wel eens proberen of minder kcal effect heeft op mijn gewicht. Ik streef naar zo'n 1200 kcal per dag. Cravings naar zoetigheid zal ik in ieder geval niet krijgen Waarom heb jij voor wc gekozen?
Alle reacties Link kopieren
Weihgt care lijkt me toch net iets makkelijker dan Atkins.

Een voordeel van WC is toch dat alles wat je nodig hebt erin zit.

Als ik gewoon minder eet ga ik me op een gegeven moment toch slap voelen en dat komt denk ik omdat je gewoon een tekort hebt aan voedingsstoffen.
Alle reacties Link kopieren
je kunt met weight care heel snel 5kilo afvallen, om ze daarna heel snel dubbel en dwars weer aan te komen.Moet zeggen dat ik het ontbijt (muesli) wel lekker vond. Maar goed, je kunt net zo goed zelf magere yoghurt met muesli kunnen eten.

Stuk fruit er door en het is nog hartstikke gezond ook!
quote:judiths77 schreef op 20 maart 2012 @ 15:21:

je kunt met weight care heel snel 5kilo afvallen, om ze daarna heel snel dubbel en dwars weer aan te komen.Moet zeggen dat ik het ontbijt (muesli) wel lekker vond. Maar goed, je kunt net zo goed zelf magere yoghurt met muesli kunnen eten.

Stuk fruit er door en het is nog hartstikke gezond ook!Dat denk ik ook. Dieten in de vorm van maaltijdvervangers hebben als risico dat je snel weer aankomt omdat je jezelf geen nieuw permanent eetpatroon aanleert. Eigenlijk moet je dat dus nog doen nadat je met weight care het gewenste aantal kilo's kwijt bent geraakt. Ik las net op nu.nl dat Britse vrouwen tussen hun 16 en 45e gemiddeld twee diëten per jaar proberen - niet succesvol. Zie http://www.nu.nl/gezondhe ... -gemiddeld-61-dieten.html
Alle reacties Link kopieren
De beste methode om af te vallen is echt gezond eten. Ik ben ruim 3 jaar geleden begonnen bij de Weight Watchers .In ruim een jaar tijd ben ik 22 kilo afgevallen. Gewoon door mezelf een gezond eetpatroon aan te leren. Zal niet zeggen dat het makkelijk was...integendeel, maar het werkt wel en nu 2 jaar later ben ik nog steeds keurig op gewicht. Ik raad je echt aan om zoiets te gaan doen ipv te crashen
Alle reacties Link kopieren
Ik ben het wel met jullie eens. En toch kies ik ervoor om een paar weken maaltijdvervangers te gebruiken, omdat het gemakkelijk is. Kcal tellen vind ik teveel gedoe. Door twee keer per dag een maaltijd te vervangen en 's avonds normaal te eten en gezonde tussendoortjes te nemen is het (denk ik) geen crashdieet. Ik blijf nu met normale gezonde voeding stabiel. Minder eten met gewone voeding vind ik moeilijk(er). Voor mij is het een experiment.
Weight Care is vrij goed te doen, je mag natuurlijk altijd aanvullen met tomaatjes, komkommer, radijsjes, rauwkost enz.

De kunst is natuurlijk wel om gezond en gevarieerd te gaan/blijven eten nadat je klaar bent met je pakket W.C.
Alle reacties Link kopieren
quote:blauwebes schreef op 20 maart 2012 @ 15:36:

Ik ben het wel met jullie eens. En toch kies ik ervoor om een paar weken maaltijdvervangers te gebruiken, omdat het gemakkelijk is. Kcal tellen vind ik teveel gedoe. Door twee keer per dag een maaltijd te vervangen en 's avonds normaal te eten en gezonde tussendoortjes te nemen is het (denk ik) geen crashdieet. Ik blijf nu met normale gezonde voeding stabiel. Minder eten met gewone voeding vind ik moeilijk(er). Voor mij is het een experiment.



Ik wil je zeker niet pushen en begrijp je ook wel

Maar wil toch nog ff zeggen dat de WW nu een nieuw systeem hebben, waarbij je geen punten meer hoeft te tellen. Dat noemen ze de groene/telvrije dagen.Ideaal!!
Alle reacties Link kopieren
Hoi Hoi,



Ik vervang al een tijd mijn ontbijt voor de shakes, nou ja, vervangen.. ik nam nooit een ontbijt, omdat ik 's ochtends gewoon niets naar binnen krijg behalve een shake.. en als lunch neem ik een reep. Tussendoor lekker fruit en 's avonds gewoon een normale maaltijd. Ik ben nu in twee maanden 5.5 kilo kwijt. Ik wil ook niet dat het sneller gaat want dat lijkt me niet gezond.



Ik weet ook wel dat 'gewoon' gezond eten en sporten beter is, maar dat krijg ik maar niet voor elkaar, hoe hard ik mijn best ook doe.. dit is iets wat ik gelukkig wél vol kan houden!



Succes in ieder geval
Alle reacties Link kopieren
Het volhouden blijft het moeilijkst.

Hebben jullie nog inspirerende tips?
Alle reacties Link kopieren
@ TO, sorry TO wil je topic niet overnemen ofzo. Ik lees al een tijd mee, maar dit is de eerste x dat ik op een topic reageer, dus als ik over de schreef ga, dan hoor ik het graag.
Alle reacties Link kopieren
Gewoon meekletsen hoor, blauwebes.

Hoe meer schrijvers hoe beter.

Heb het toch wel moeilijk nu.

Ga maar even een stuk fietsen tegen de eetneigingen...
Alle reacties Link kopieren
Aan het eind van de middag vind ik ook moeilijk. En 's avonds. Ik snack graag lekker bij de tv of achter de computer. Gelukkig heb ik vanavond dansles en is het bijna etenstijd. Verder maar aan de radijsjes enzo. :-) Fietsze!! Het is wel lekker fietsweer.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zondag begonnen met een 5 daagse kuur...ben in augustus bevallen van een zoon en het is nu echt tijd om de kilo's eraf te krijgen...11 te gaan...dan weeg ik wat ik voor ik zwanger werd woog...en toen was ik eigenlijk ook best te zwaar...dus een lange weg voor mij...ik doe WC om even een snelle start te maken en wil daarna verder met Sonja of Atkins haha

Tot nu toe gaat het trouwens wel goed, ik doe nu zonder fruit/rauwkost...maar de volgende doos ga ik met doen. Heb wel soms trek, maar die WC kauwgom werkt ook wel.
Alle reacties Link kopieren
Met Weight Watchers heb ik ook geleerd dat sommige zaken die ik regelmatig at toch iets ongezonder waren dan ik dacht. Dat zal Weight Care je niet aanleren lijkt me, er worden maaltijden vervangen, maar waarmee vervang je de maaltijdvervangers als je straks je doel hebt bereikt?



Natuurlijk is het lekker makkelijk, je hoeft niet na te denken over wat je gaat eten. Hoewel ik het ook niet moeilijk vind om als ontbijt een kommetje magere yoghurt met havervlokken en fruit te maken, en als lunch boterhammen met sla, komkommer, plakje kipfilet en plakje gerookte zalm.



Ben inmiddels 6 kilo kwijt en bijna 2 maanden bezig. Punten tellen doe ik allang niet meer, ik weet nu wat ik moet eten.
Maar soms werkt alleen gezond eten niet. Ik eet gezond, let op vet, khd, eiwitten etc. De dietiste zei dat ik een gezond en goed eetpatroon had. Maar evengoed werd ik elk jaar zwaarder. Ik ben nu ook aan de ( proteine) shakes en langzaam, heeeel langzaam raak ik gewicht kwijt. Moet zeggen dat ik het tergend langzaam vindt gaan maar hey elke kilo is er een. En denk nu maar zo, hoe langzamer je afvalt , hoe langer het eraf blijft.
Alle reacties Link kopieren
momodoe hoe langzaam gaat het dan?



Ik ben vandaag aan mn vijfde dag bezig en 2.4 eraf...de vclgende kuur staat klaar! ;)
Alle reacties Link kopieren
Yes!

Een kilo eraf!

Ik ga wel stoppen met de avondmaaltijden, echt niet lekker en het valt niet goed op de een of andere manier.

Gisteravond een mega chipsdrang...heb maar een plakje ham genomen en na een kwartier was de aanval over.

Wel een eyeopener.

's avonds een kalorie arme maaltijd maken voor het hele gezin vindt ik wel moeilijk.

Want veel verder dan gewoon aardappels en pasta weglaten kom ik niet.

Heeft er nog iemand recepten?

Meiden, succes vandaag!
Ik ben ruim een mnd bezig en dacht 4 kilo te zijn afgevallen maar afgelopen maandag was ik weer een kilo zwaarder. Valt erg tegen, en wil onder de 65 kilo komen. Weeg nu 67 dus als ik over 2 mnd 65 weeg ben ik al blij. Maar als ik lees dat sommigen binnen 5 dgn 2,5 kilo kwijt zijn, ben ik echt jaloerssss



Maar hoop dat het bij mij niet terug komt. En eraf blijft.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven