Lijf & Lijn alle pijlers

Asthma en gewichtsverlies

23-07-2014 09:39 6 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dus ja, ik had 6 dagen geleden een asthma aanval. Heel wat testen in het ziekenhuis gehad, 2 keer een nachtje gebleven en nu gaat het langzaam beter. Heb wel een heleboel geneesmiddelen voor mij liggen. Wat ik wat eng vind: binnen deze 6 dagen ben ik meer dan 3 kilo afgevallen. Ik heb niet echt veel trek, maar probeer toch wel voldoende te eten. Ik drink, zoals altijd goede hoeveelheden ook al heb ik geen dorst (zet een grote theekop of een waterfles voor mijn neus en ik drink het wel op). Mijn arts vindt het niet raar, ook al zegt hij dat sommigen van o.a. corticosteroïden erg veel trek krijgen. Bloedsuiker (ook HBa1C) is goed en ook alle anderen bloedtesten. Ik ben niet uitgedroogd (woon in een land waar je heel snel uitdroogt. Het is nu al 44 C). Ik val vooral aan mijn kont/heupen, dijen en bovenarmen af, plekken waar ik heel moeizaam afval. Buik, onderarmen en kuiten zijn al behoorlijk strak. Dus, is er iemand met herkenning hier?
Afvallen als je ziek bent is erg normaal. 3 kilo is niet schrikbarend tenzij je op dit moment zwaar ondergewicht hebt. Waarom geloof je je arts niet?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben zelf al jaren astma patient. Kreeg het toen ik 6 jaar was. Heel lang aan de prednizolon gezeten. Hierdoor groeide ik bijna niet meer in de lengte maar wel in de brede weg :p. Ik ben dus door de medicatie bijgekomen.



Als ik veel last heb van mijn astma (meestal in de maanden september / oktober / november) krijg ik al vrij snel een kuur van mijn huisarts. Vaak in combinatie met prednizolon. In de zomer gaat het goed, weinig last. Alleen als het weer omslaat, dan krijg ik meer last.



Heb dus helaas geen ervaring met afvallen met astma.
Carpe Diem!
Alle reacties Link kopieren
Je lichaam heeft het de afgelopen dagen erg zwaar gehad. Dit kost veel energie en dus kun je daarvan afvallen.



Heb je vaak last van je Astma? Probeer eens meer/ alleen onbewerkte voeding te eten. Astma is vaak een soort allergische reactie op (voedingen)producten die wij heel normaal vinden om te eten, maar welke vol zitten van kunstmatige stoffen. (zie ook documentaire Super Juice Me).

Door deze stoffen niet te eten, is er een grote kans dat je minder last hebt van je astma!
Alle reacties Link kopieren
quote:kikkeranna schreef op 23 juli 2014 @ 09:41:

Afvallen als je ziek bent is erg normaal. 3 kilo is niet schrikbarend tenzij je op dit moment zwaar ondergewicht hebt. Waarom geloof je je arts niet?Omdat mijn gewicht niet echt verandert. Als ik met krachttraining begin of stop verandert er vrijwel niets, door een flinke darm/maaggriep ook niet, niet eens door de echte griep. Ik blijf het raar vinden: mijn armspieren zijn beter te zien en ik heb nu een two-pack aan mijn buik. Ben nu trouwens 69kg bij 169cm, maar heb goed ontwikkelde spieren met de nodige padding erover , die juist lijkt te verdwijnen.
Alle reacties Link kopieren
Heve: bedankt! Nee, nooit gehad. Nou ja, een soort sportastma als kind: kon de 100m (of 50m) sprint alleen doen door niet te ademen omdat anders mijn long blokkeerde.



Ik had de dag voor de aanval (het moest natuurlijk midden in de nacht gebeuren! ) een flinke HIIT kracht/cardio workout gedaan, en rond die dagen hadden wij een stofstorm. Mijn ramen zijn niet al te best, dus als het stofstormt komt de stof ook naar binnen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven