Lijf & Lijn alle pijlers

Bil- en buikspieren

29-07-2014 13:59 10 berichten
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels ben ik weer 10 kilo kwijt. Gewoon door een gezond gebalanceerde levensstijl. Geen streng of speciaal dieet, gewoon goed naar mijn lijf luisteren wat me wel en niet 'bekomt'.



Paar jaar terug verloor ik reeds 25 kilo op deze manier, nu dus 35 in totaal. ONWIJS blij ermee maar ja, alles 'hangt' nu een beetje hè



Mijn vraag dus: heeft het zin om wat aan bil- en buikspier oefeningen te gaan doen? Dat zijn de twee 'slapste' gebieden zeg maar, de rest vind ik niet slecht gezien de omstandigheden. Ik was van plan elke dag een minuut of 15/20 van die oefeningen te doen die je gewoon thuis kan doen zonder al teveel gedoe. Je hebt er ook verschillende apps voor. Daar wil ik een begin mee maken.



Ben erg benieuwd hoe jullie ervaringen zijn. Merk je na verloop van tijd echt resultaat? Mijn conditie is gemiddeld tot goed en krachttraining heb ik nog nooit gedaan. Ben meer van de cardio. Oh en heb ooit een keizersnede gehad, misschien maakt dat uit voor de buikspieren?



Bedankt alvast!
Alle reacties Link kopieren
Heeft altijd zin. Is mijn mening dan. die ene vet rol die ik nog had is door de vele buikspier oefeningen veel minder geworden Op youtube zijn filmpjes. typ maar eens core stability in. Keus genoeg. Knap van je dat je die kgs kwijt bent. . Gewoon gezond en goed eten en veel sporten/bewegen. Helpt het beste he.



Mijn streven is naar de 65 kg weeg nu 70 kg.



Succes
Jazeker helpt het! Ik merk dat als ik een paar weken minder of niet sport, ik meteen meer blubber ben, zeg maar. Echt zonde! Ik zou zeker krachttraining gaan doen, niet alleen krijg je hierdoor een veel mooier figuur, maar ook verbrand je in rust meer (want spieren gebruiken de hele dag door kcal). Je kan op de sportschool bijvoorbeeld bodypump proberen!
Alle reacties Link kopieren
Zeker zin.

Ikzelf zie ook het snelste resultaat bij buikspieroefeningen, wordt er echt strakker van.
Zinloos. Als je je buik en billen sterker wilt maken ga dan krachtraining doen en zeker niet elke dag. Daarbij de opmerking dat je een geweldig sixpack kan hebben dat verscholen ligt onder een vetlaag (dan moet je nog meer afvallen dus) of onder slappe huid (beweging heeft daar geen invloed op)
Ja je merkt resultaat, ik doe veel oefeningen voor mijn core, deels voor uiterlijk deels voor mijn rug, en je ziet na een tijdje flink verschil, wel moet je er ook wat vet af trainen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, van krachttraining wordt je veel strakker. Trainen met gewichten en buikspieren trainen, levert een strakker lichaam op. In korte tijd meestal al zichtbare en meetbare resultaten.



Zelf thuis trainen, gaat prima maar is op de lange termijn moeilijker om vol te houden. In een sportschool trainen werkt beter (kost wel wat), eventueel groepslessen volgen zoals spinning, bodypump en pilates (= veel buik-, bil- en rugspiertrainingen).



Uiteraard moet je ondertussen ook op je voeding letten.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties!

Vetmassa omzetten in wat meer spieren kan nooit kwaad. Verder was ik inderdaad ook een beetje bang voor wat sabaticalmeds zegt. Met het vet valt het wel mee maar ja, die slappe huid inderdaad.
Alle reacties Link kopieren
Het helpt niet als er nog veel vet ziet of je huid heel slap is na het afvallen. Dan kun je nog zo hard trainen, maar dan zie je er niks van. Maar als je echt al slank bent en je huid is strak genoeg, dan werkt het.



Even mezelf als voorbeeld: ik ben slank, heb een echt platte buik, maar mijn huid is echt uitgerekt na 2 zwangerschappen. Mijn navel "hangt" daarom ook. Bij mij is het dan wel plat, maar het zal nooit een sixpack worden.
Ik ben in twee jaar tijd 19kg afgevallen en nu aan het trainen met een PT. Armen zijn al redelijk gespierd, net al benen, maar buik blijft lastig gebied. Bevestigd de PT ook

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven