Lijf & Lijn alle pijlers

Borstverkleining; ervaringen graag!

21-10-2009 23:54 39 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 24 jr ben 1.60 lang en heb cup maat 70H.



Eindelijk heb ik dan de beslissing gemaakt dat er toch iets aan moest gebeuren omdat ik mij er meer lelijk door voel als mooi.En het gewoon meer dan zat ben en tot mijn grote verbazing vergoed de verzekering alles.



Ik ben zeer blij met mijn beslissing maar ben ook zeer nieuwsgierig of er hier ervarings derkundige zijn. Hoelang hebben jullie pijn gehad na de operatie? En kon je weer een beetje snel je hond uitlaten? Beetje zulke dingen.



Ik ben doodsbang voor de operatie die 5Nov. plaatst gaat vinden. Ik vind alleen bloedprikken al een hele optie, en dan nu mijn hele leven ( zo zie ik dat dan ) in handen van een ander laten. Ook heb ik eenmaal onder narcose geen moer meer te zeggen en bepalen andere voor mij. Ik vind dit écht vreselijk.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het nu bijna 18 jaar geleden dat ik het heb laten doen (jeetje wat vliegt de tijd) dus de methodes die ze nu gebruiken zullen wel anders zijn als toen.

Ik weet dat ik na de operatie een week of twee mijn armen niet hoger kreeg dan recht voor me (heel leuk als je in de supermarkt aan een oudere dame moet vragen of ze even de hagelslag aan kan geven die op ooghoogte staat) dus de hond uitlaten zal niet zo'n goed idee zijn denk ik.

Heb niet echt veel pijn gehad van de operatie zelf maar wel van de drains toen die eruit moesten.

Ik meen me te herinneren dat er een forumlid is dat het een paar maanden geleden heeft laten doen.

Ik hoop voor je dat zij zich ook meld want haar informatie zal veel meer up to date zijn denk ik.

Alvast succes.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
.
Hoi Mies,



Ik heb het 3,5 maanden geleden laten doen.

En het viel me allemaal erg mee.

Qua bloedprikken ed: alles went, vroeger was ik hier ook erg bang voor, maar na 2 zwangerschappen, 2 ziekenhuisbevallingen en ik-weet-niet-hoeveel keer bloedprikken heb ik hier weinig moeite meer mee.

Geef aan dat je het eng vind, praat met de "prikker" en probeer te ontspannen



Tja, wat je wel en niet kunt:

Ik kon mijn armen tot schuin omhoog bewegen, maar dan geen kracht zetten.

Ik kreeg dus net met moeite een leeg koffiekopje uit het bovenkastje.

Zet dus alles voor de eerste 2 weken laag, kopjes, koffiezetter, zeep etc.

Hond uitlaten, ligt aan de hond he.

Ik heb een Cairn-terrier van 7 kilo, da's geen probleem, maar een Labrador-puber is natuurlijk een ander verhaal.



Het lastigste vond ik iig dat ik geen kracht kon zetten, en dus een knoop van een spijkerbroek ging ook moeizaam, dus makkelijke kleding is wel prettig de eerste weken (i kben in de zomer geopereerd, dus rokjes aan, misschien kun je een leuke tricot/gebreide rok aanschaffen , met een makkelijke niet te strakke legging,zodat je er nog wel een beetje leuk uitziet, een paar weken in een joggingbroek is ook niet leuk).



Zware dingen, zoals stofzuigen, tassen dragen, etc is echt niet mogelijk de eerste weken.Ik heb na 3 weken de auto ingepakt ivm vakantie, maar dat ging echt in gedeeltes, met hulp van vriend.



Qua pijn: viel me echt 100 % mee!!

Ik heb een aantal dagen paracetamol geslikt (4 keer per dag) maar echt pijn heb ik niet gehad.

Slapen: tja, de eerste dagen op de rug (moeilijk), daarna op de zij, voorzichtig met een klein kussentje stevig tegen me aangedrukt.

De eerste 6 weken dag en nacht een sportbeha (die van de Hema zijn prima, 10-12 euro, 2 of 3 heb je genoeg aan)

Ik draag nu nog steeds 's nachts een strak topje (sportbeha vd Action, microvezel-spul).



Wondverzorging: niks aan doen, gewoon afspoelen met douchen, droogdeppen met een schone (!) handdoek, en even goed uitdampen/drogen voor je kleding aandoet (liggen op bed bv, of drogen met de fohn)



Ik lag 3 dagen in het ziekenhuis, dwz maandagochtend geopereerd, woendagochtend om 8 uur van de drains bevrijd.

Vraag of ze je drains er met zijn tweeen uit willen halen, dus beide kanten tegelijk, het is even een vervelend gevoel, maar dat is echt na een paar seconden weg, goed doorademen en praat over ditjes-en-datjes, dat leid af)



Verder weet ik even niets meer te bedenken

Succes alvast, en het valt echt mee, niet te bang maken
Oh ja, als je op jezelf woont: alles even goed voorbereiden, dus kant-en-klaar dingetjes in huis, makkelijke dingen, of regel eet-adresjes, alles op aanrecht/tafel zetten.

Zorgen dat eea schoon is (je krijgt vanzelf wel poetsdrang de laatste dagen, haha)



Als je thuis woont/partner hebt: lekker laten verzorgen de eerste dagen!!
Alle reacties Link kopieren
@ paling: is het resultaat naar wens geworden? ik denk er zelf ook over na. ben inmiddels aardig wat afgevallen maar mijn borsten willen niet erg mee afvallen, alleen maar hangen. dat is dus wel erg zonde en het speelt al maanden door mijn hoofd. maar ja... hoe ziet het eruit na de operatie. dat is altijd een gok denk ik. ben jij er blij mee en hoeveel maten ben je terug?
Ja, het resultaat is mooi.

Je hebt natuurlijk wel flinke littekens, maar daar stoor ik me niet aan.

Er is heel veel druk van mijn schouders af, wat voor mij het belangrijkste was.



Ik ben van een 75E naar een 80B/C gegaan.

Vroeger moest ik de beha echt heel strak aansnoeren, omdat anders mijn borsten er onderuit glipten, nu niet meer, vandaar de grotere omvang.

Ik zit nu niet meer onder de rode striemen van de beha.

Kan gewoon een bikini dragen, zonder pijn en heb zelfs een strapless bikini gekocht die goed blijft zitten.



Mijn borsten zijn nog wel gevoelig en ik heb sinds een paar dagen een heel klein wondje onder 1 borst (een plekje wat de hele tijd al jeukte, misschien toch een hechtinkje wat eruit wil)



Maar voor mij zijn de voordelen (geen schouder/nekpijn, geen smetplekken onder de borsten, geen "klotsende" borsten bij sporten, fietsen en lopen, geen strakke beha's) echt vele malen groter dan de nadelen (grote wonden/littekens, 1 dag vreselijk ziek van de narcose, hele vakantie rustig aan moeten doen, niet fietsen/autorijden etc)
Alle reacties Link kopieren
Wat knap dat je de knoop hebt doorgehakt. Tijdens mijn zwangerschap heb ik tijdelijk een D cup gehad en dat vond ik al zwaar (en dat was slechts tijdelijk). Ik kan me voorstellen dat het allemaal klachten met zich meebrengt.



Welke cup krijg je? Heel veel succes en er zullen zich vast nog veel meer ervaringsdeskundigen melden.
Alle reacties Link kopieren
Hoi Mies,



Ik heb ook een borstverkleining laten doen, in 2002. Ik was toen net 20, en had exact dezelfde maat als jij: 70 H.

Ik ben teruggegaan naar een (hele dikke) D-cup. Omdat mijn borsten nogal breed zijn (zeker in verhouding met mijn smalle omvang) kon er niet veel meer vanaf. Alles bij elkaar hebben ze toch bijna 1000 gram verwijderd.

Krijg je een operatie volgens het 'ankerlitteken'? Ik heb dat gehad, en ik heb nog geen seconde spijt gehad.



Mijn ervaring:

Ik vond de operatie enorm spannend en had ook de meeste moeite met het 'lot in andermans handen leggen'. Ik heb erg veel pijn gehad, maar ze gaven mij meteen na de operatie alleen nog maar paracetemol (dat was te weinig, dus vraag gewoon om morfine oid). Ik werd op een woensdagmiddag geopereerd, donderdagochtend mochten de drains eruit (ik had geen wondvocht), en vrijdagochtend mocht ik naar huis toe.

Thuis heb ik nog 2 dagen parac. geslikt, daarna was dat niet meer nodig.

Heftige pijn dus, die wel heel snel minder werd.



Bij mij is tijdens de operatie iets misgegaan met het vastzetten van mijn tepels, waardoor deze nu naar binnen staan. Dat vind ik erg jammer (nog steeds) maar ik heb liever ingetrokken tepels dan van die grote hangborsten.



Vooraf was ik bang dat ik de littekens nooit zou kunnen accepteren (bijna 80 cm in totaal), maar die zijn erg mooi genezen. Ik durf nu zelfs te zeggen dat ik daar trots op ben. Ze zijn symbool voor een hele belangrijke keuze in mijn leven.



Heb je lang op de operatie moeten wachten?

Ik heb na mijn eerste consult bij de plastisch chirurg nog ruim een jaar op de wachtlijst gestaan.

En waar en door wie word je geopereerd?



Heel veel succes, en als je nog vragen hebt... shoot!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb inderdaad een labrador puber, maar die gaat 2 weken naar een pension en ik ga 2 weken bij mijn mama thuis lekker op de bank vertoeven en de buurman doet mijn katten verzorgen. Dus wat dat aangaat hoef ik me de eerste twee weken geen zorgen te maken. Maar daarna... de hond trekt nog al.



Bij mij gaan ze de 'sleutelgat' methode toepassen omdat ik niet zo heeeel veel kleiner wil ( toch nog 4 maten van een H naar een DD/E ) en daar heb je dan minder liteken van dan van het 'anker'.



Tja ik ben zelf chronisch ziek, constitutioneel athopisch exceem en ben voor heeeeel veel dingen allergies. Dus ik wordt als aller eerste geholpen latex vrij enzo en de volgende dag mag ik naar huis als alles goed gaat qua allergie.



Ik ben écht super blij met jullie ervaringen! Ik ben zo doodsbang.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
We posten tegelijk, en toevallig had ik je al op wat dingen antwoord gegeven.



Ja inderdaad mijn exvriend had ook een borstverkleining en daar was ook iets mis gegaan met de tepels en is inderdaad erg zonde.



Ik ging maandag naar de huisarts, Vrijdag naar het rodekruisziekenhuis in Beverwijk. Toen hebben ze mij gelijk op de wachtlijst gezet en ondertussen was het afwachtten wat de verzekering er van te zeggen had. Toen de verzekering akkoort gaf, dat was op een maandag mocht ik gelijk vrijdag komen! Dat was in totaal 2 mnd. Ik heb daar nee op gezegd het ging mij even iets te snel allemaal! Dus toen is het een maand later geworden.



Ik ben even vergeten hoe mijn chirurg heet.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Jee mies wat spannend allemaal. En wat fijn dat er zoveel ervaringen al op het forum zijn. Ik lees ook met belangstelling mee. Ga vanmiddag bellen voor een afspraak bij de plastische. Gewoon kennismaken en kijken of ik het vergoed kan krijgen van de verzekering. Ik zou het namelijk willen combineren met het wisselen van de pacemaker, dan moeten ze al wroeten met narcose enzo, en dan kan tijdens de operatie ook gewoon de diathermie gebruikt worden.



Hou je ons op de hoogte mies, hoe het gaat en of je tevreden bent? Ik duim heel erg met je mee dat het allemaal goed gaat en dat je tevreden bent met het resultaat. Spannend!!
Alle reacties Link kopieren
Hier ook een jaar of 10 geleden!

Ik ben er nog steeds blij mee, ik heb nog een DD/E cupje, maar toch een stuk beter zo.



Bij mij kon er ook niet teveel af, vanwege de breedte, net als bij Spruit.
Alle reacties Link kopieren
Mijn littekens zie je overigens bijna niet meer. Daar was ik in het begin nog wel bang voor, die rode striemen.



Daarnaast heb ik altijd weinig gevoel in mijn tepels gehad, maar de eerste jaren was het gewoon helemaal weg, je kon er bij wijze van spreken een spelt inprikken.

Nu voel ik wel weer, maar nog weinig. Maar ik mis het niet, want heb het nooit gehad eigenlijk....
Alle reacties Link kopieren
Hadden jullie ook striae ( hoe schrijf je dat ) over heel de borsten over een gedeelte hiervan? En hoe is dit na de operatie?
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Dat heb ik wel nog steeds een beetje, dat zal ook niet weggaan vrees ik...
Alle reacties Link kopieren
Maar word dat anders of blijft dat precies zo? Want dat ziet er nu niet uit bij mij, maar straks als mijn borsten strakker worden, wat gebeurt en dan mee?



Ik ga toch nog even snel een afspraak maken bij die chirurg omdat nog te vragen denk ik.
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
Striae zal altijd zichtbaar blijven, of de huid nu strakgespannen staat of niet.

Na een half jaartje ongeveer worden je borsten wat rustiger en dan zal de huid ook steeds minder strak staan.



Mijn striae is gelukkig niet roodachtig, en ook mijn littekens zijn wit, daar ben ik erg blij mee.



Bij mij hebben ze het anker gedaan, omdat het helaas met de meeste littekens, wel het mooiste vorm-resultaat geeft.
Alle reacties Link kopieren
@ mies: striae gaan helaas niet meer weg. je kunt met rozenolie nog wat aan de gang maar het zal zichtbaar blijven. overleg het wel goed want striae huid is andere huid en kan rare resultaten geven met hechtingen enzo, dus een afspraak is geen slecht idee vorodat je opeens met een raar resultaat zit!



En... tadaaaa ik heb woensdag 28 oktober de eerste afspraak al!! heb net gebeld voor de eerste afspraak. ben benieuwd. misschien is het wel een eikel. Afwachten maar.
Alle reacties Link kopieren
Bij mij is het wel wit nu hoor, dat was toen alles nog groeide wel anders natuurlijk.



Ik niet wachtten om op mijn rug te liggen met mijn borsten bovenop mij ipv er naast. Ik schaam me altijd zo tijdens de eerste keer sex.



Tellen dit soort dingen ook voor jullie mee? Over het algemeen voel ik me niet zo onzeker over mijn borsten maar wel als de bh uitmoet ofzo dan blijft er niks meer van over, hoe mooi ze ook in mijn bh zitten.





Max wat goeddddd!! Wat spannend! Ik had ook een flinke kuil voor mijn drempel hoor om de eerste afspraak te maken. Wel op de hoogte houden hier hea!
Een goed begin is het halve werk, maar een goed begin is maar de helft
Alle reacties Link kopieren
@Mies: bh aan vs bh uit is altijd een ding geweest. Die van mij lagen ook in mijn oksels, en ik betrok ze ook nooit bij de seks. Nu pas sinds een tijdje besef ik ineens: hee, ik heb tieten, en eigenlijk vind ik het best fijn als iemand daar aan zit...



Ik heb mijn 'nieuwe' borsten nu al langer dan dat ik de 'oude' had, maar ik blijf het idee hebben dat er wereld van verschil is tussen bh aan en uit. Conditionering oid denk ik, en lastig om er uit te krijgen
In 2003 heb ik de operatie ondergaan, van een F naar een C- cup. Voor de operatie moest ik 15 kilo afvallen en kreeg daar een half jaar de tijd voor, nou ik kan je vertellen dat ik nog nooit zo gemotiveerd was om af te vallen!



Omdat de wachtlijst even op zich liet wachten heb ik via mijn verzekering destijds ook een consult gehad bij een ander ziekenhuis en ben toen gaan wachten wie het eerste ruimte had. Gelukkig bleek dat het ziekenhuis bij mij in de buurt te zijn, daar hoefde ik slechts 3 dagen te blijven bij het andere ziekenhuis zou ik 1 week hebben moeten blijven.



De operatie ging idd ook via het zogenaamde Anker. Qua littekens weet je dat van tevoren en ik moet zeggen; ik sta nog steeds met een big smile elke dag naakt voor de spiegel

6 jaar later en ik kan er nog geen genoeg van krijgen! Overigens waren zowel de littekens als het feit dat ik nooit borstvoeding zou kunnen geven geen issue voor mij. Het is tenslotte je eigen geluk.



Even wat dingetjes op een rij;

- Totaal 175 hechtingen gehad, waarvan er slechts 8 uitgehaald hoefden te worden de rest loste van zelf op

- Per borst is er 750 gram af gegaan, totaal dus 1,5 kg

- Geen pijn gehad, echt 0,0!!!!

- Ik mocht van mijn arts 6 weken niets doen tillen/werken/school etc (Kreeg op mijn lazer toen ik na 3 weken weer naar school was geweest)



Na de operatie heb ik uren gehuild, puur van geluk. En nooit ook maar 1 dag spijt gehad.



Veel succes!
quote:Mies85 schreef op 22 oktober 2009 @ 12:38:

Hadden jullie ook striae ( hoe schrijf je dat ) over heel de borsten over een gedeelte hiervan? En hoe is dit na de operatie?



Dat niet echt, maar mijn arts raadde me aan om veel te smeren. Maakte niet uit of het motorolie was of iets anders, als je maar de littekens gaat smeren en masseren. Dit vond ik in eerste instantie wel wat eng, omdat ik echt knobbeltjes kon voelen maar die kon je kapot duwen. Klinkt overigens enger dan het is hoor, het was gewoon vocht dat opgehoopt was, door het masseren duwde ik ze kapot waardoor het niet kon gaan ontsteken.



Mijn linkerborst was bijna 1 grote pigmentvlek en dat is nu bijna helemaal weggehaald bij de operatie.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven