Lijf & Lijn alle pijlers

De obesitasclub

05-12-2011 15:05 314 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo mede-obesitassers (en stiekeme meelezers)



Ik heb dus obesitas en dat ben ik zat. Die bungelende onderkin gaat steeds meer irriteren. Mijn tieten ontploffen bijna uit mijn bh, maar ik weiger toch echt cup E te kopen. Dat leuke jurkje - eigenlijk al in een veel te grote maat gekocht - die niet meer past...



Daarom zoek ik voor dit topic mensen die minstens 20 kilo willen afvallen. De meesten - zo niet allen - daarvan hebben waarschijnlijk al meerdere mislukte afvalpogingen gedaan. Daarom is het denk ik nuttig als iedereen die mee wil doen een post schrijft met bv. de volgende zaken:

- Wat is er mis gegaan in je vorige pogingen?

- Wat zijn je valkuilen?

- Wat ga je doen om dit keer wel te slagen; hoe vermijd je die valkuilen?

- Waarom gaat dit lukken?



Mensrn die al veel afgevallen zijn en wat willen vertellen als inspiratiemateriaal zijn natuurlijk ook welkom.



Ik was niet van plan om een tabel te maken; in andere topics leidt dit nogal eens tot nummertjesobsessie. Of je een goede of slechte week hebt gehad, dat weten de meeste mensen zelf wel. Interessanter dan een nummertje vind ik persoonlijke analyses aan het einde van de dag/week/maand (wat je zelf prettig vindt) over wat er goed gaat en wat er nog kan verbeteren.

Eventuele geruststelling: dat hoeven geen hele superlange verhalen te worden hoor.



Misschien dus een beetje een andere insteek dan andere lijntopics, maar ik hoop dat er wel interesse voor is.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Hmmmm, interessante insteek. Ook wel eentje die bij mij past denk ik..... Kom hier later even op terug, als ik klaar ben met werken.
Alle reacties Link kopieren
voorlopig mag ik niet lijnen ;).. (zwangert)

maar waarom zou je niet die D-cup kopen?! dat zit ten eerste lekkerder, en ten tweede ziet het er ook veel beter uit!



succes!!!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook wel geinteresseerd. Ik vind dat ik al veel 'gewonnen' heb de afgelopen jaren, maar ik ben er nog lang niet en heb nog steeds overgewicht. Ik schrijf wel mee op een 'cijfertopic' maar wel een met een lange termijn inslag. Ik merk dat ik vaak de tijd niet neem om echt na te denken over valkuilen etc, daar moet ik me echt toe zetten. Ook vind ik het moeilijk om, ook al is dit anoniem, helemaal eerlijk te zijn. Omdat het confronterend is.

Maar de interesse is er wel.



(en ik hoop dat ik dan van cup d naar c ga )
Alle reacties Link kopieren
Ik doe niet mee, maar ik wil wel inspireren.

Ben inmiddels 15 kilo kwijt.

Wat bij mij hielp is geen excuses meer.

Echt, afgelopen met die rot smoesje.

'Ik moet ongesteld worden/net geweest'.

'Morgen ga ik echt beginnen'

'Het is mijn bouw'

'Ik hou niet van sporten'

'Op een foto lijk je altijd dikker'

'Die broek komt net uit de was'.

Ik kan uren door gaan!

AFGELOPEN! Gezond eten, en ook echt de labels lezen, want je verbaasd je over wat je denkt dat gezond in, en hoeveel suiker daar toch nog in zit!

En naar de sportschool! Dat maakt echt het verschil. Ik ben niet alleen afgevallen, ik heb gewoon een heel ander figuur.

Motivatie? Die komt wel!

Geen zin in de sport school? Heel even doorzetten, even je verstand op nul en je tas pakken en die kant op, als je er eenmaal bent is het leuk en na die tijd voel je je echt heerlijk.

Ga er serieus mee aan de slag, en geen half werk.

Ik lees veel op internet hoe afvallen werkt, wat doet je lichaam precies en waarom helpt het sporten. Dat motiveert nog meer.

En wat ik heb gemerkt is dat de eerste 2 weken het moeilijkst zijn, daarna ben je aan je nieuwe eetgewoontes gewend en gaat het vanzelf.

Ik snoep heus nog eens, maar ik snoep verstandig en stukken minder!



Succes dames!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop dat ik mee mag schrijven..

Alleen is mijn cupmaat geen D, maar een H, heel soms een G



Eerlijk naar mezelf durf ik niet te zijn, angst vanwege het besef. Maar het begin is er...
Goede insteek, als je (blijvend) wil afvallen moet je denk ik meer aanpakken dan alleen calorieën...



Ik heb er nog niet zo heel lang over nagedacht maar hier komen ze:

- Wat is er mis gegaan in je vorige pogingen?

Pogingen niet vol kunnen houden / weinig afvallen.

- Wat zijn je valkuilen?

Makkelijk (slecht) eten door tijdgebrek, honger, eten uit verveling of emotie.

- Wat ga je doen om dit keer wel te slagen; hoe vermijd je die valkuilen?

Al het slechte voer de deur uit, boodschappenlijstjes maken, maaltijden plannen.

- Waarom gaat dit lukken?

Omdat er echt, echt kilo's af moeten, ik heb er fysiek last van en ben daardoor beperkt in mijn dagelijks functioneren.
Hier ook interesse gewekt. Ik heb net geen obesitas, ben wel te zwaar. Wil er al een paar jaar 15 kilo af en sta op het punt mijn gesnaai af te zweren...
quote:vivagirl schreef op 05 december 2011 @ 15:19:

Ik doe niet mee, maar ik wil wel inspireren.

Ben inmiddels 15 kilo kwijt.

Wat bij mij hielp is geen excuses meer.

Echt, afgelopen met die rot smoesje.

'Ik moet ongesteld worden/net geweest'.

'Morgen ga ik echt beginnen'

'Het is mijn bouw'

'Ik hou niet van sporten'

'Op een foto lijk je altijd dikker'

'Die broek komt net uit de was'.

Ik kan uren door gaan!

AFGELOPEN! Gezond eten, en ook echt de labels lezen, want je verbaasd je over wat je denkt dat gezond in, en hoeveel suiker daar toch nog in zit!

En naar de sportschool! Dat maakt echt het verschil. Ik ben niet alleen afgevallen, ik heb gewoon een heel ander figuur.

Motivatie? Die komt wel!

Geen zin in de sport school? Heel even doorzetten, even je verstand op nul en je tas pakken en die kant op, als je er eenmaal bent is het leuk en na die tijd voel je je echt heerlijk.

Ga er serieus mee aan de slag, en geen half werk.

Ik lees veel op internet hoe afvallen werkt, wat doet je lichaam precies en waarom helpt het sporten. Dat motiveert nog meer.

En wat ik heb gemerkt is dat de eerste 2 weken het moeilijkst zijn, daarna ben je aan je nieuwe eetgewoontes gewend en gaat het vanzelf.

Ik snoep heus nog eens, maar ik snoep verstandig en stukken minder!



Succes dames!BLIJF HIER!!!
Alle reacties Link kopieren
- Wat is er mis gegaan in je vorige pogingen?

Doorzettingsvermogen, 5kg afgevallen, te enthousiast zijn en te veel eten...

- Wat zijn je valkuilen?

Makkelijk eten door tijdgebrek, emotie-eter, eten uit verveling

- Wat ga je doen om dit keer wel te slagen; hoe vermijd je die valkuilen?

Niet te makkelijk eten, maar gezond, geen chips meer in huis hebben

- Waarom gaat dit lukken?

Het moet nu gewoon lukken, er moeten gewoon kg's af. Meer als 1, meer als 5, maar minstens 30 :-).
Alle reacties Link kopieren
- Wat is er mis gegaan in je vorige pogingen?

Korte termijn (zin in iets lekkers, even geen emoties voelen) belangrijker vinden dan lange termijn.

- Wat zijn je valkuilen?

Moe zijn. Gezelligheid linken aan veel eten en drinken. Te grote doelen stellen en daardoor moedeloos raken.

- Wat ga je doen om dit keer wel te slagen; hoe vermijd je die valkuilen?

Vind ik een moeilijke. Ik maak graag schema's, lijstjes, etc. Maar mijn leven (werk onregelmatig, heb veel sociale dingen op de agenda) vraagt ook om enige flexibiliteit. En dan moet ik niet gelijk de teugels laten vieren....

- Waarom gaat dit lukken?

omdat ik denk dat ik er gelukkiger van word en het iets is dat ik WEL in eigen hand heb.



wat ik overigens altijd wel interessant vind, is een doel stellen per week. En dan niet: een halve kg afvallen. Maar bv: 4 x voor mezelf koken. Of een avondje thee drinken en een boek lezen, zonder tv, gewoon met een kaarsje aan..
Alle reacties Link kopieren
quote:_lente_ schreef op 05 december 2011 @ 15:29:

[...]





BLIJF HIER!!!
quote:vivadiva85 schreef op 05 december 2011 @ 15:32:

wat ik overigens altijd wel interessant vind, is een doel stellen per week. En dan niet: een halve kg afvallen. Maar bv: 4 x voor mezelf koken. Of een avondje thee drinken en een boek lezen, zonder tv, gewoon met een kaarsje aan..

Oh, dat vind ik een hele goed tip!

Ga ik ook doen, als ik lekker in m'n vel zit dan verdwijnt (te veel) eten ook meer naar de achtergrond.
Alle reacties Link kopieren
Om het niet teveel op een oproepje te laten lijken schrijf ik maar meteen mijn introductiepost. Op de aaifoon, dus het kan wel ff duren...



Ik ben 1.61m lang. Momenteel geen weegschaal, maar ik weet dat mijn gewicht tussen de 80-85 kilo ligt.

Eerste streefdoel: 75 kilo.

Tweede streefdoel: 65 kilo.

Daarna zie ik wel verder, vind dit al een hele klus. Tot zover het oninteressante deel.



Zelf heb ik twee grote valkuilen: eetbuien en onvoldoende regelmaat. Een kleiner valkuiltje is te weinig bewegen. In mijn vorige pogingen ging ik er eigenlijk vanuit dat als ik lekkerder in mijn vel zou zitten, de eetbuien vanzelf zouden verdwijnen. Die aanname bleek onjuist te zijn; de eetbuien zijn inmiddels een flink ingesleten geeoonte.



Over regelmaat dacht ik te makkelijk: "Morgen sta ik echt op tijd op, ga ik echt ontbijten en echt avondeten." Om vervolgens om 3 uur met een nog lege maag aan de chips te zitten. Sporten kwam er ook niet van: dat is echt iets wat in mijn dagelijkse ritme moet zitten, en niet iets wat ik morgen wel ga doen.



Om deze valkuilen te vermijden moet ik twee dingen doen:

1. Een globale dagplanning maken, waarin sowieso een aantal verplichte dingen staan.

2. Meer doorzettingsvermogen. Ik weet dat ik er veel van bezit, en nu moet ik het nog gebruiken. Ik moet mezelf vaker eraan herinneren wat ik wil bereiken.



Eten moet daarnaast een verplichter karakter krijgen, zonder negatieve bijklank. Avondeten is niet iets optioneels, maar iets dat moet (en leuk, lekker en gezond is!).



Waarom dit gaat lukken? Wat een kutvraag, wie heeft die bedacht?

Dit gaat gewoon lukken. Net zoals ik weet dat ik mijn studies kan voltooien. Het is gewoon een zekerheid.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ow, ik bedoelde E-cup, die D-cup heb ik nu al. En nee, ik ga geen nieuwe bh's kopen, want over een paar weken zitten deze weer mooi.



Leuk dat er al dingen geschreven zijn, ik ga lezen.
Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
Ik moet ook echt afvallen, alleen pas ik helaas niet in dit topic. Ik heb geen obesitas en hoef er niet meer dan 20 kilo af. Bij mijn lengte zou -15 kilo het mooist zijn, maar ik zou al héél blij zijn als ik er 10 (of zelfs 5!) kilo afkrijg. Elke keer denk ik weer, NU gaat het lukken! En toch heb ik dan steeds niet genoeg zelfdiscipline en hang ik weer met een zak chips op de bank...
Alle reacties Link kopieren
quote:_lente_ schreef op 05 december 2011 @ 15:29:

[...]





BLIJF HIER!!! Your wish is my command!
Alle reacties Link kopieren
quote:Kalliope schreef op 05 december 2011 @ 15:05:

Ik heb dus obesitas en dat ben ik zat. Die bungelende onderkin gaat steeds meer irriteren. Mijn tieten ontploffen bijna uit mijn bh, maar ik weiger toch echt cup E te kopen. Dat leuke jurkje - eigenlijk al in een veel te grote maat gekocht - die niet meer past...





Euh... Misschien raar om te zeggen/vragen hoor... Maar als je een cup D/E hebt en obesitas, dan heb je echt kleine borsten hoor!



Ik ben zelf fors gebouwd (nu BMI 25 a 26), en ik heb cup E/F. En echt niet dat ik hele grote borsten heb hoor! (Tenminste... Normaal gesproken. Nu ben ik zwanger en zijn ze mega)

Mensen in mijn omgeving zijn echt verbaasd als ze horen dat ik zo'n grote cupmaat heb.



Ik denk dat je gewoon eens naar een goede lingeriezaak moet gaan en je eens op moet laten meten. Echt... Ik heb het jarenlang ontkend en met van die goedkope livera bhtjes gelopen... En toen 1 keer een goede bh gekocht, en het scheelde me toch een rugklachten!





En voor alle meeschrijvers hier: succes met afvallen!
Alle reacties Link kopieren
quote:Karan schreef op 05 december 2011 @ 15:43:

En voor alle meeschrijvers hier: succes met afvallen!En TO natuurlijk ook!
Ik eet altijd op wat over is.

Zo hebben wij, na een verjaardag, chips over.

En in plaats dat ik het bewaar voor het volgende feestje eet ik het op.

Waarom kan ik niet gewoon vergeten dat we het in huis hebben?
- Wat is er mis gegaan in je vorige pogingen?

niets, zie zijn allemaal gelukt!! helaas lukt het me niet of het eraf te houden... Dat is dus nu wel de bedoeling. 20kg eraf en eraf houden!

- Wat zijn je valkuilen?

snoepen, snacken, gezellig met vriend op de bank en geen nee zeggen tegen chips en koekjes (of eigenlijk nee zeggen tegen hem, die me chips en koekjes aanbiedt...maar niet aandringt)

- Wat ga je doen om dit keer wel te slagen; hoe vermijd je die valkuilen?

hele goede vraag.... leren nee zeggen en weinig tot niet snoepen.. dat is me afgelopen week aardig gelukt

- Waarom gaat dit lukken?

Omdat ik het zat ben dik te zijn!





Zo de vragen beantwoord. Ik wil graag meedoen maar een van mijn valkuilen is ook dat ik vaak vergeet te posten op een lopend topic.



Ik ben 1.67m en week nu 98 kilo.. is dat obesitas?? ik heb geen idee eigenlijk. VInd het in ieder geval wel veel te veel en wil er graag minimaal 20kg af. Het afvallen kan ik wel, is me al eerder gelukt (12 en 14 kg) maar het eraf houden is moeilijk. Dat zal iedereen wel herkennen denk ik.

Ik ben niet lui, fiets veel, doe aan diverse dansvormen, wandel graag.

Alleen het snoepen he......
Alle reacties Link kopieren
quote:Karan schreef op 05 december 2011 @ 15:43:

[...]

Euh... Misschien raar om te zeggen/vragen hoor... Maar als je een cup D/E hebt en obesitas, dan heb je echt kleine borsten hoor!

Daar verbaasde ik me ook al over, ik heb zelf cup E en mijn borsten lijken absoluut niet overdreven groot!
Alle reacties Link kopieren
Ik ben trouwens 1.70 en iets van 81 kilo. Geen obesitas dus, maar wel een veel te hoog BMI 28,7
Alle reacties Link kopieren
Hier geen obesitas, maar ontevreden met m'n lijf is heel herkenbaar.

Ik wil jullie allemaal heel veel succes toewensen en ik hoop dat jullie stoer, sterk en samen jullie 'doelen' behalen.



Alle reacties Link kopieren
quote:Nikki1973 schreef op 05 december 2011 @ 15:46:





Ik ben 1.67m en week nu 98 kilo.. is dat obesitas?? ik heb geen idee eigenlijk. VInd het in ieder geval wel veel te veel en wil er graag minimaal 20kg af. Het afvallen kan ik wel, is me al eerder gelukt (12 en 14 kg) maar het eraf houden is moeilijk. Dat zal iedereen wel herkennen denk ik.

Ik ben niet lui, fiets veel, doe aan diverse dansvormen, wandel graag.

Alleen het snoepen he......





Ja, dat is obesitas.

Ik was 80 kilo, bij een lengte van 1.65, en dat is ook obesitas.

Vond ik moeilijk om te horen.

In mijn hoofd ben je obese als je gewoon echt dik bent, niet het plaatje wat ik van mezelf in mijn hoofd had.

Toch is het zo.

Nu hecht ik niet heel veel waarde aan je BMI, iedereen is anders gebouwd, en het is geen simpel rekensommetje van je lengte en je gewicht.

Maar staar je niet blind op het getalletje van de weegschaal.

Dat deed ik eerst wel, en op een gegeven moment kom je op een plateau en van je niet meer af. O, wat was dat frustrerend.

Toch ging mijn kleding steeds wijder zit, dus ook al viel ik in gewicht niet af, in omvang bleef ik afvallen!

Het geheim daar is kracht training!

Joh, wat was ik bang om er uit te zien als een body builder, dat wilde ik niet!! Maar dan moet je echt dagelijks uren in de sportschool staan met mega gewichten.

Ik doe ongeveer 20 minuten kracht training, en bouw daarmee spieren en die zorgen dat je verbranding om hoog gaat! En dan val je dus af.

Ook cardio doen. En je hoeft niet eens perse te rennen.

Ik kan gewoon stevig lopen en dan zit mijn hartslag al op een vetbranding level (betekend dus eigenlijk dat ik een slechte conditie heb).

Als je wil weten wanneer je vetbrand, dan doe je 220 - je leeftijd.

En daar 60 tot 70% van, tussen die 2 getallen, verbrand je vet!

Ga je daar over heen, dan spreekt je lichaam spieren aan, om te verbranden, niet goed dus. Dat wil je niet.



Ik ben geen expert, ik lees dit allemaal op internet. Zoek het zelf na en haal daar uit wat bij je past.

Ik voel me hier fijn bij en zie resultaat!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven