Lijf & Lijn alle pijlers

Dik worden van de pil

25-07-2014 18:16 12 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ben een meisje van nu 17 jaar en ik wil jullie graag mijn verhaal vertellen over wat het gebruik van de pil met mij heeft gedaan. Het lijkt een lange tekst, maar het is het lezen waard.



Begonnen met de pil:

Toen ik 12 was ben ik begonnen met de pil (yasmin heette deze) omdat mijn menstruatie erg heftig was. Ik ben op mijn 9e ongesteld geworden. Ik ben altijd al erg vroeg geweest met dingen. Ook de pubertijd en daarbij het veranderen van mijn lichaam.

Mijn pubertijd begon en hierbij hoort natuurlijk het ontwikkelen van het vrouwelijk figuur. Hierbij hoort dat je aankomt.



Ik werd dikker en ik kreeg steeds grotere borsten. Natuurlijk dacht ik dat dit allemaal door de pubertijd kwam. En een deel is dat ook zo, maar achteraf bleek, een deel ook niet.



Voor ik begon met de pil was ik 12 jaar, 1.69m lang en 60 kg met cup B.

Tijdens de pil was ik 14 jaar, 1.70m lang en 69 kg met cup D.

Toen ik 16 jaar was, was ik 1.70m lang en 74 kg met cup E.



Moeite met afvallen:

Ik heb al die jaren veel geprobeerd om af te vallen. Ik zat in een onzekere periode en voelde mij niet fijn in mijn eigen lichaam. Altijd was ik wel bezig met afvallen, maar het mocht niet baten.



Stoppen:

Na de zomer 2013 ben ik gestopt met de pil omdat ik het zat was altijd zoveel hormonen binnen te krijgen. Ik was toen 16 jaar.



Het afvallen:

Na een maand waren er al een aantal kilo's af. Ik dacht goh, wat fijn. Nu ik van de pil af ben, raak ik 2 of 3 kg kwijt.

In februari 2014 heb ik een spiraaltje genomen. Hier zitten iets van 100 keer zo weinig hormonen in als in de pil.

In de winter was ik 69 kg. Er was dus al 5 kg af in een paar maanden tijd sinds het stoppen met de pil.

Nu bijna een jaar later ben ik 64 kg met 1.70m en cup C, dat is 10 kg en 2 cupmaten er af.

Dit alles is gekomen door het stoppen met de pil. Ik heb niets aan mijn eetpatroon veranderd, ik sport nog steeds even vaak. In de 4 jaar dat ik aan de pil heb gezeten heb ik veel geprobeerd om af te vallen maar niets lukte. En nu, door van de pil af te gaan, ben ik zonder enige moeite 10 kg afgevallen. En het afvallen is tot nu toe nog niet gestopt.





Ook wil ik melden: Ik ben naar de huisarts geweest en het afvallen heeft niets te maken met een ziekte. Ik ben gewoon gezond!



Ik geloof zeker dat niet iedere vrouw deze bijwerkingen zal ervaren. Maar toch wil ik mijn verhaal graag delen, zodat een ander weet dat dit echt kan gebeuren.





Ik ben benieuwd naar jullie reacties en eigen ervaringen!
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
Het enige wat bij mij dikker werd van de pil waren mijn tieten.

En daar was ik blij mee!
Alle reacties Link kopieren
quote:dubbeltje4 schreef op 25 juli 2014 @ 18:31:

Het enige wat bij mij dikker werd van de pil waren mijn tieten.

En daar was ik blij mee!Hahaha, ja dat is niet zo erg dan inderdaad! Dat heb ik ook veel gehoord van mensen. Maar goed, fijn voor jou!
De wereld vormt zich door wat een persoon doet en laat, je leven vormt zich door wat jij doet en laat.
Alle reacties Link kopieren
Het kan dat je door het slikken van de pil meer vocht vast houdt, maar dat is gemiddeld maar één kilo.

Sommige vrouwen krijgen door de hormonen in de pil meer trek. Als je dan idd meer gaat snoepen, kom je dus meer aan. Verder bevat dat minuscule pilletje geen calorieën. Als je al aankomt door het slikken van de pil, is dat indirect en minimaal.



TO, Bij jou hebben die gewichtsschommelingen waarschijnlijk met je leeftijd te maken, je lichaam is nog volop in ontwikkeling.



Zelf slik ik, met tussenpozen, al jaren de pil. Nooit iets gemerkt van gewichtsveranderingen door pilgebruik. Ik heb al zo'n 25 jaar hetzelfde gewicht.

Wel denk ik dat door de pil mijn borsten iets groter zijn geworden.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben 40 en sinds paar maanden met de pil gestopt wegens geen zin meer in hormonen. Ik ben nu zomaar 6 kg lichter. Dus ja, ik herken het.
Alle reacties Link kopieren
Ik herken het ook. Had van mijn 17e tot mijn 22e een pil waar ik 5 kilo van aankwam. Probeerde alles om het eraf te krijgen, maar dat lukte niet. Toen ik op mijn 22e stopte met de pil, waren die kilo's er in no time af, zonder dat ik er iets voor hoefde te doen.



Later heb ik jarenlang een andere pil (Lovette) gebruikt waar ik niet van aankwam. Maar achteraf bleek mijn libido door die pil tot het nulpunt gedaald te zijn, wat me bijna mijn relatie had gekost. Sindsdien wil ik nóóit meer een anticonceptiepil slikken.
wat goed dat je nu wel afvalt!

Ik ben de laaste jaren ook veel aangekomen.

Ik denk door antipsychotica of antidepressiva

Misschien door de pil?

Ik wil wel stoppen met de pil maar ik vind het zo fijn dat ik mijn menstruatie kan regelen ermee (uitstellen en maanden doorslikken achter elkaar)

Ik weet niks anders waarmee dat kan.

Als anticonceptie heb ik het zeker niet nodig
Alle reacties Link kopieren
Vivajaline: prikpil? Daarmee word je toch helemaal niet meer ongesteld?
nou daar heb je dikke kans op doorbraakbloedingen en dat wil ik ook niet

en liever geen nog een injectie medicatie
Alle reacties Link kopieren
Kwam ook aan van de pil toen ik stopte was het eraf. Maar ik kwam ook ontzettend aan van anti-depressiva ruim 40 kilo in een half jaar. Dokter zei dat ik teveel eet,maar dan kom je niet bijna een kilo per week aan. Gelukkig mocht ik wel afbouwen en daarna stoppen. Na stoppen en een dieet was ik het ook gelukkig zo weer kwijt. Ik hou zo ie zo heel gauw vocht vast. Met teveel koolhydraten meer dan 100 gram kom ik zo een paar kilo aan.
quote:vivajaline schreef op 27 juli 2014 @ 18:27:

nou daar heb je dikke kans op doorbraakbloedingen en dat wil ik ook niet

en liever geen nog een injectie medicatieheb er maar 1 gehad afgelopen anderhalf jaar. En die prik is zo gezet.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken het heel goed. Ik had vanaf mijn 12e al de pil, omdat mijn ongesteldheid anders veel te zwaar en heftig was. En was altijd een slank meisje. Maar na de pil kreeg ik ineens hele dikke dijen, billen en brede heupen en kwam ik zomaar 5 kilo aan. Een tijd op dit gewicht blijven hangen, omdat het nog wel gezond gewicht was. En toen moest ik switchen van pil, omdat mijn oude niet meer werkte. BAM! Dit keer zo'n 8 kilo erbij in korte tijd, terwijl mijn levensstijl toch wel hetzelfde is gebleven als dat het was. Ik ben ontzettend aan het jojoen met mijn gewicht. Telkens 2 kilo eraf, weer 1 erbij, weer een halve eraf, 2 erbij. Het lukt maar niet om goed af te vallen met een normaal dieet en bewegingspatroon. En ik weiger te gaan crash dieten, want alles wat er daar af gaat, zit er zo weer aan. Heel vervelend, gezien ik me soms echt voel alsof ik varkenspootjes heb (heb dunne onderbenen, maar enorme thunder thighs)



Hebben jullie trouwens ook last van een opgezet buikje? Sinds ik de pil gebruik is mijn buik altijd een beetje hard en opgezet, net of ik zwanger ben. Geen gezicht.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven