teigera: goed dat je probeert meer controle te nemen over je eetgedrag. Ben je echt veel te zwaar of is het meer esthetisch?
Ik ben ook onder begeleiding van een dietist geweest, al kwam ik op een gegeven moment wel erachter dat ik de informatie wel echt toe moest passen en daar hapert het bij mij

Ik ben wel weer (zoals altijd) benieuwd wat de lijst is die jij voorgeschreven hebt gekregen. Je afspraken met de dietist heb ik wel gelezen. Die klinken als nuttig. Succes ermee!
Ik zelf wil hier schrijven omdat mijn eetgedrag de laatste tijd eigenlijk niet echt ergens op sloeg, het was vooral snaaien en ongezonde shit eten naast het gewone eten en dat steeds maar weer, dat ik dacht; nou, wie weet helpt het me wel als ik er wat bewuster op ga letten. Simpelweg door het hier op te schrijven, geef ik mezelf (vooralsnog) een stok achter de deur. Ik ken maimai van het andere topic op de eten pijler waar je ook lijstjes kan plaatsen en van een eerder topic over eetproblemen.
Lien: gek dat ik jou nooit eerder heb zien schrijven, of heb je je nickname veranderd? Je lijstjes zijn nog errug klein, zie ik.
Ben je erg bang om aan te komen? Of is er een andere reden dat je niet veel eet? Misschien ben je bang om alle controle te verliezen als je meer gaat eten? In ieder geval zal ik het hier wel volgen en is het dapper dat je stappen zet.
Leuk dat jij ook zegt: ik heb wel beroerder lijstjes van je gezien.
Niet zo positief geformuleerd, maar ik begrijp dat het door jouw ogen echt baggerlijstjes moeten zijn geweest om te zien. Maakte die lijstjes dan ook es-denken in je los, in de zin van: wat moet je wel niet wegen als je die dingen allemaal eet? Ik zelf heb dat soort gedachten wel gehad bij andere lijstjes die ik wel eens zag.
maimai: pindasaus light? nog nooit gezien! waar koop je die en bovenal smaakt die een beetje? Is het vet eruit of de suiker? Ik eet het niet vaak, maar vind vooral de remia wel goed te eten.
Hoe staat het met jou in je behandeling? Heb je nu meer zicht op achterliggende zaken die met eten verweven, bestreden en vermeden zijn geraakt? en is er al een einddatum in zicht?
hier nog wel therapie voor achterliggende dingen. Ook nog steeds wel nodig.
sinas: knap dat je je doel al bereikt hebt. verstandig wel dat je dan nog steeds schrijft, want dan blijf je je bewust en ga je niet zo snel weer terug naar oude vertrouwde eetgewoonten.
videlle; je klinkt heel bewust van je gedrag. knap dat het je lukt om daar greep op te houden, dat wil ik voor mezelf ook graag.
je gewicht klinkt inderdaad als erg mooi slank en ik ken maar al te goed dat je je dan met een paar kilo extra een stuk minder lekker kunt voelen. doe je ook veel aan beweging?
en ja, die 4 uur doos met choco is ook best herkenbaar.
Alvast voor vandaag (bang het te vergeten):
(rest komt nog als aanvulling later vandaag)
O: bakje soja choco met caramelsaus
L: 2 zware biologische boterhammen met 2x halfvolle roomboter, 1x stroop, 1x dik! speculoospasta en (daarop bij een paar stukjes nog wat chocopasta: de oude vertrouwde manier van brood beleggen), thee
T: 0,5 reepje bonbonbloc wit, thee
T: beker halfvolle yoghurt met steviaextract en 1 nectarine
T:10 dropjes, water
D: aardappelen, salade met avocado, tomaat, komkommer en honing mosterd dressing, duitse biefstuk
T: 200 gram gesuikerde pecannoten

oeps en een latte vanilla
T: thee