Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom!)

26-08-2010 16:41 3005 berichten
Deel drie alweer, van ons inspirerende, intussen toch werkelijk sektarische topic.



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over welk voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachteloos eten in je mond stoppen.

De originele OP staat hieronder, die laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic 'Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?' maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens bij het eten en redenen waarom het anders moet en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in die het topic nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina's en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schroom niet en schrijf met ons mee!







Vorig topic: Eten met je verstand



Eten met je verstand II (kom er gerust bij!)



Recepten van het 'eten met je verstand' topic
Alle reacties Link kopieren
Ik ben er
Leo, je bent de KUMBAYAAAA kreet vergeten!! Bij deze dan.
Alle reacties Link kopieren
yeah

happy new topic!
Mooi, daar gaan we weer he?

Leuk hoor.

Deel III alweer!
Alle reacties Link kopieren
*Zet gezonde hap voor iedereen neer*



Dank voor de uitleg Hanke!



Wat gaat iedereen eten vanavond? Ik chipatti en samosa's als voorafje.
Alle reacties Link kopieren
*present*
Alle reacties Link kopieren
Gevonden

Ik eet tomatensoep met gehaktballetjes en pulkbrood
meeverhuisd
Alle reacties Link kopieren
quote:SeptemberGirl schreef op 26 augustus 2010 @ 16:46:

Wat gaat iedereen eten vanavond? Ik chipatti en samosa's als voorafje.



Geroosterde aardappelen in de schil, sperziebonen en rundersaucijs met mosterdsaus. Lievelingshap van dochter (afgezien van de mosterdsaus). Vriend is op pad en ik eet alleen met kind. Simpel maar lekker.



Wat is chipatti? Dat ken ik niet.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nog geen flauw idee wat ik ga koken. Eigenlijk moet ik eerst boodschappen doen, ik heb aardig wat van mijn voorraad opgegeten en moet aanvullen. Maar heb ipv sporten en boodschappen doen op het forum rondgehangen en een goed telefoongesprek met belangrijke vriendin gevoerd. Zo vliegt de tijd.



Het schijnt dat ik door het sporten mijn basaalmetabolisme heb verhoogd en daarom structureel iets meer moet eten. Het kan mijn constante trek verklaren.
Alle reacties Link kopieren
Hier eten we tosti's



Wat zijn chipatti en samosa's?
Alle reacties Link kopieren
Elynn, dat ziet er heel erg lekker uit. Ik neem er 2.

*duwt hebberig de anderen aan de kant*
Chapatti is Indiaas, wrapjes met daarin gekruide kip, sperzieboontjes en een yoghurt-mintsausje. Samosa is geprakte aardappel met erwtjes en curry in een flapje, uit de oven.

Een aanrader! Hmmmm geroosterde aardappelen, die hadden wij gisteren.
Alle reacties Link kopieren
Dat klinkt heerlijk SG...



Heb je receptjes?
Alle reacties Link kopieren
Ho, ho, ho, Hanke, voor ieder één.



Oe, klinkt heerlijk, SG, die chapatti. Ga een dezer dagen even een recept zoeken. Wil ik ook wel 's maken. Samosa kende ik al. Ook lekker.
Alle reacties Link kopieren
Wauw, deel 3 alweer. Een mooi moment voor mij om me opnieuw aan te sluiten. Schreef al eerder mee in deel 1, maar ben jammer genoeg snel weer afgehaakt. Deel 1 en 2 zal ik binnenkort nog eens goed gaan lezen.



Hier gaat het niet echt goed. Uit het eetlijstjestopic waar ik in mee schrijf:



quote:Kalliope schreef op 26 augustus 2010 @ 16:05:

Hier gaat het - weer - niet zo lekker. Komt door de vakantie, hij duurt me nu echt te lang. Lig weer regelmatig tot 12 uur in bed, drink te weinig, doe te weinig boodschappen zodat mijn dag al slecht begint. Nu een paar dagen bij mijn ouders geweest, en dan verneuk ik het sowieso altijd omdat ze daar vaak niet dezelfde dingen hebben als ik, en daar kan ik niet zo goed tegen. Daarnaast heb ik de komende tijd veel feestjes en daardoor ben ik nu teveel bezig met afvallen in plaats van gezond eten, en daar kom ik paradoxaal genoeg meestal van aan.

Liever elitair dan een pauper!
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 26 augustus 2010 @ 16:58:

Ho, ho, ho, Hanke, voor ieder één. .



Nou zeg, ik heb honger!

*kijkt met grote ogen naar de rest van de glazen*
Alle reacties Link kopieren
quote:Elynn schreef op 26 augustus 2010 @ 16:58:

Ho, ho, ho, Hanke, voor ieder één.



Oe, klinkt heerlijk, SG, die chapatti. Ga een dezer dagen even een recept zoeken. Wil ik ook wel 's maken. Samosa kende ik al. Ook lekker.





Ik denk, ik doe makkelijk en vraag SG om een recept



Zelf ff googelen kan natuurlijk ook
Alle reacties Link kopieren
Zo Kaliope, dat is duidelijk... het gaat niet goed. Wat rot.



Wat heb je nodig, wat wil je echt, en hoe kunnen we je daarbij helpen?
Alle reacties Link kopieren
Muis is er ook weer!

Ik lees nog effe het oude deel bij!



Kumba-fuck-a-ducka-ya-it Dammit!



Voor wie 't niet kan vinden:



quote:elleinspe schreef op 26 augustus 2010 @ 16:56:

Dat klinkt heerlijk SG...



Heb je receptjes?Helaas niet van de Chappati want dat is zo'n pak van Knorr met wereldgerechten met zakjes en pakjes maa dat wil ik niet verklappen, maar mijn vriendje belde me speciaal of ik het wilde maken want hij had er zo'n zin in.



Samosa!!





http://www.ah.nl/recepten/recept?id=442442&rq=samosa



Man man man wat houd ik veel van Indiaas eten!!
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven