Lijf & Lijn alle pijlers

Eten met je verstand IV (ook nieuwe mensen blijven welkom!)

10-11-2010 19:02 2061 berichten
Alle reacties Link kopieren
Dit is de OP van alweer het 4e deel van ons inspirerende, welhaast sektarische topic, gestart door onze goeroe Eleonora. Om praktische redenen open ik deze keer het nieuwe topic, maar onderstaande tekst is van haar.



Lieve lezeres,



We praten hier over nadenken over wel voedsel wel en welk voedsel niet goed voor je is, over beslismomenten, over het uitbannen van gedachtenloos eten in je mond proppen.

De originele OP staat hieronder en laat ik staan, zodat je het originele topicbegin kunt lezen als je dat wil.



Origineel was de titel van dit topic `Gewicht verliezen, hoe doen jullie het?´, maar na vele, vele postings over de psychologie áchter dat eten, het analyseren van gevoelens over het eten, redenen waarom het anders moet, en tippen hoe het anders kan, heb ik besloten om de topictitel te veranderen in de titel die het nu draagt.

Want het gaat dus over het leren controle te hebben/krijgen op wat je eet, over gezondheid en evenwicht tussen je gevoel/dwang/drang en je verstand in verhouding tot voedsel.



Kom er vooral bij als de topictitel je aanspreekt. We vinden het fijn om van gedachten te wisselen met iedereen die zich afvraagt waarom het letten op wat je eet zo vaak misgaat en welke impact dat heeft op je zelfbeeld.



Laat je niet afschrikken door de vele pagina´s en schrijf gerust mee. Mócht je de tijd hebben dan beloof ik je dat je mooie dingen zult lezen als je het gehele topic doorleest.



Schoom niet en lees met ons mee!







Eten met je verstand, deel 1



Eten met je verstand II (kom er gerust bij)



Eten met je verstand III (ook nieuwe mensen blijven welkom)



De recepten van het eten met je verstand topic
Deel 4 al weer... Meld me present. Happy new topic
Alle reacties Link kopieren
Welkom! Voelt wel raar hoor, dat mijn plaatje nu bij de OP staat.
Ja, dat vond ik ook Al hoewel ik je wel een van de wijze dames hier vind!

Man is nog steeds ziek en ik ben daardoor slecht aan het eten: rijst met kruidnoten... Hij had de combi zelf kunnen verzinnen. Maar ik ben moe en zenuwachtig voor vrijdag. Morgen een trap onder mijn kont en normaal gaan doen!
Alle reacties Link kopieren
Na vrijdag gewoon weer lekker eten met je verstand. Tot die tijd zoveel mogelijk je best doen en als het niet lukt, jammerdebammer.



Ziemman heeft goed de griep he?!
fijn dat jij het bent Hank, die het nieuwe topic geopend heeft. Je bent er al vanaf het begin bij en ontketende bij mij een revolutie. Jij en Spinster.



Fijn dus juist. Niet raar.



Alle reacties Link kopieren
Weer een vers deel! (Alleen nog even kijken of je van de verwijzingen naar de andere topics linkjes kan maken?)



Hier gezellig gechineesd vanavond. Wel veel tjap tjoy gegeten, en een ander gerecht met veel groenten en kip. Nu nog zien dat ik morgen mijn werkdag door kom en dan heb ik drie dagen om bij te tanken!
Alle reacties Link kopieren
Ik hoop wel dat met mijn naam erbij we evenveel aandacht trekken als met de jouwe...
Alle reacties Link kopieren
June, hoe doe je dat? Het lukt mij wel om links te kopiëren, maar niet om ze een andere naam te geven.



Klinkt als zeer verstandig voedsel June. Al plannen voor je lange weekend?
Alle reacties Link kopieren
Hanke, je opent het betreffende topic, daar kopieer je de adresbalk. Vervolgens ga je hier naar de OP om te wijzigen. Boven het reageerscherm zit een knopje om een hyperlink toe te voegen (tussen die om te tekstkleur te wijzigen en die om een afbeelding toe te voegen). Daar klik je op. Er opent een nieuw schermpje waar je het adres in kopieert. Klik op ok. Daarna vraagt hij nog of je in je bericht de link een andere naam kan geven. Kies dan bijv eten met je verstand deel 1, dan zie je dat straks in het openingsbericht ipv de link zelf. Mensen kunnen dan gewoon op dat zinnetje klikken en komen automatisch bij het juiste topic! Hoop dat je eruit komt.
Alle reacties Link kopieren
Gelukt, de links. Bedankt dames!
Mochten jullie interesse hebben, ik heb net 'n topic geopend over havermout: elninjoo in "Heerlijk met Havermout!"
Ik wou net komen melden dat ik een Havermout-topic voorbij zag komen



*heb een visioen van Ninjoo op reis met een koffer vol havermout*
anoniem_641e1c3626c45 wijzigde dit bericht op 11-11-2010 09:23
Reden: ik krijg een visioen
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Goedemorgen.



Heb niets bijzonders te melden, maar tune even in zodat ik ons makkelijk kan vinden.



Enne, dat havermouttopic laat ik maar even voor wat het is. Brrr.



Fijne dag allen.
Alle reacties Link kopieren
*meldt zich in nieuw topic en is meteen weer weg; druk programma vandaag: kleuren, knutselen, met de pop spelen, voorlezen en huizen bouwen van duplo*
Jakkie havermout.
Alle reacties Link kopieren
Minder manke Hanke, well done!



Ik lees nog hoor, maar schrijf even wat minder. Loop een beetje te klooien. Had al langer last van tandpijn, vrijdag een likkie fluoride op de tanden gehad, want geen echt gaatje in tand te vinden. Gisteren terug, want elke dag werd de pijn een beetje erger. Tandarts vermoedde zenuwpijn, vandaag naar de orthopeed. Paar beeldige foto's van mij in zwart-wit gemaakt. Ben ik toch behoorlijk slank hoor, als je alleen maar botten ziet . Nou ja, geen duidelijke oorzaak, dus voorlopig krijg ik fysiotherapie. En bid ik elk uur dat de pijn minder wordt voor ik volgende week zondag naar Australie vertrek. Geen zin in pijntjes down under...



Eten gaat de hele dag goed, dan krijg ik 's avonds pijn, raak gefrustreerd en eet lekkere koeken. Tsja.



Nien, ik dacht dat Brinta havermout was. Nu jij mij wijzer gemaakt hebt ga ik maar eens echte havermout kopen. At het vroeger droog, als snack. Vond ik heel leker hahaha.



Minder manke Hanke, jij was één van mijn favorieten voor het openen van het nieuwe topic. Goed gedaan .



Profoon, hahaha, wat een fijne drukte . Voel je je goed?



Fijne dag allemaal, lekker warme thee drinken tijdens de storm vanavond .
Alle reacties Link kopieren
quote:Profoon schreef op 11 november 2010 @ 09:25:

*meldt zich in nieuw topic en is meteen weer weg; druk programma vandaag: kleuren, knutselen, met de pop spelen, voorlezen en huizen bouwen van duplo*Zo zag mijn ochtend er ook uit! Hoorde opruimen, zandtaartjes eten, luiers verschonen en verkleumde kindjes troosten bij het buitenspelen er ook bij?
Alle reacties Link kopieren
Ja, Hank, was het leuk bij je nepneef?!



Eigenlijk best cool trouwens, dat we al met deel 4 bezig zijn (met 3 muffins achter de kiezen, sprak zij: "Eet Gezond!")
Alle reacties Link kopieren
Nee, wij vonden het buiten te koud, dus geen zandtaartjes vandaag. Wel samen koffie gedronken bij de Hema!

Maar luiers verschonen wel ja, madam vertikt het om iets van zindelijkheid te proberen. Ach ja, zal niet tot haar 18e duren, toch?



JanneJip, dan kan je in elk geval nooit het excuus van zware botten gebruiken. Ik duim mee dat de pijn snel over is.

Ik voel me op zich goed, maar nog steeds erg moe. Ik had wel gehoopt dat dat inmiddels wel over zou zijn, ben nu 15 weken. Maar hoorde gister van een vriendin dat zij het de héle zwangerschap heeft gehad. Nou ja, niks aan te doen.
Alle reacties Link kopieren
Yep, was leuk gisteren met nepneefje. Ik moet nog even wachten tot ik hoor of de logeerpartij dit weekend doorgaat.



Vandaag spuelen viel onder ´werk´. Zo´n 16 koters die behoorlijk luidruchtig waren want tsja... er was storm op komst. En hoe belachelijk ik die uitspraak als kind ook vond, er zit zoveel waarheid in.



Vandaag kwam mijn fingerspitzengefühl naar boven bij het werk. Zonder aanvullende info heb ik een ukkie precies goed aangepakt. Was fijn, om op een professionele manier liefdevol te kunnen zijn.



Drie muffins? Ik heb een pruimencakeje op van een hele goede bakker en als lunch brood met zwartebessenjam en een sinterklaasstolletje.



JJ heb je geen pijnstillers die werken? Misschien maakt dat de frustratie minder, hence minder koeken.
Alle reacties Link kopieren
Wow, Foon 15 weken. De tijd gaat hard. Hoe is het met babyfoon
Wat een weer zeg! Het woeiwaait en de kinderen zijn DRUK! Pffff, die gaan dus op tijd naar bed vanavond. We eten frietjes. Niet zo gezond, maar na een uitputtingslagdag (altijd op donderdag, dan is het hier ramdruk) kies ik voor makkelijk. Bak groente en sla erbij en klaas is klara Botervliegje.



JJ, zou het van je oren af kunnen komen?
Alle reacties Link kopieren
Hier zijn de kinderen juist heel rustig ondanks het stormachtige weer. Zou het Sinterklaasjournaal er iets mee te maken hebben? De stoomboot is al gearriveerd, raadsels alom. Oudste gelooft volgens mij stiekem al niet meer maar speelt het spel nog leuk mee :-)



Ik heb vandaag spaghetti bolognese gekookt, een lekker grote pan saus om porties in te vriezen. Altijd een lekkere snelle maaltijd. Verder wel weer een chocoladereep gegeten, ik had nl. geen tijd om te koken tussen de middag dus begon pas om 3 uur met de pasta. Geen brood meer in huis ook dus behalve een banaan ging er toen een reep chocola in. Beetje gewoonte, beetje genieten



JJ, leuk je weer te lezen! Pijntjes down under, dat lijkt me ook niks



Hanke, leuk dat je het zo goed aanpakt met die kleintjes. Dat zijn belangrijke vaardigheden! In mijn ervaring kun je die zo toepassen op volwassenen. Kinderen zijn net mensen



Profoon, gezellig koffiedrinken bij de Hema! Babyfoon
Ga in therapie!
Alle reacties Link kopieren
Dub, in mijn vriezer heb ik altijd brood liggen, kom ik niet zonder te zitten.



Mensen zijn soms net als kinderen, wezens vol gevoel bij wie je goed na moet denken hoe je iets brengt als je ze wat wil leren....



Wat dat ukkie van vandaag betreft: soms zet ik mijn ´paranormale antenne´ aan en merk ik dat ik heel wat oppik, de goede toon vind en zo aan kan wijzen waar de pijnplek zit. Of dat nu letterlijk of figuurlijk is.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven