Lijf & Lijn alle pijlers

Gezond voor en na de zwangerschap - praatgroepje

23-04-2014 10:04 14 berichten
Hoi dames,



Vorige week is toch de gevreesde suikertest gepland, voor morgen. Hoewel ik mijn best deed naast de cravings ook gezond te eten, bleef mijn buik maar boven gemiddelde groeien, tot zorg van de verloskundige.



Nu wil ik toch graag gaan afvallen na de zwangerschap, dus heeft mij het doen realiseren dat ik beter nú (beter laat dan nooit zullen we maar zeggen) al kan beginnen met de ommezwaai. Nu wil ik niet gaan afvallen deze laatste 7 weken, maar wél meer gezonde maaltijden en tussendoortjes eten en wat extra bewegen d.m.v. wandelen.



Misschien dat er nog andere dames zijn die alvast willen beginnen met een ommezwaai of al bezig zijn en op deze voet verder willen en er over willen praten. Een stuk motivatie om het goed vol te houden.



Iedereen kan aansluiten, in welke zwangerschapstermijn je je ook begeeft, de pas bevallen en al ervaren moeders die een stok achter de deur kan gebruiken.
Alle reacties Link kopieren
Hi fleetfox,



Bereid je voor op een ranzig drankje, maar voor de rest valt die test wel mee hoor.

Mijn dokter klaagde ook de hele tijd dat ik teveel aankwam, terwijl ik er echt geen achterlijk eetpatroon op nahoud. En net vanmorgen de laatste echo gehad en de kleine heeft gewoon een gemiddeld gewicht! Dus tja, de een zegt het gaat naar de baby en de ander niet.

Hoe staat het ervoor met je kleine? En had je een gezond gewicht voor de zwangerschap?
Alle reacties Link kopieren
Mijn buik groeide ook belachelijk hard, mensen waren echt bang dat ik spontaan voorover zou vallen.

Maar ik had geen suiker (verschrikkelijk ranzig drankje ik ben de hele dag misselijk geweest), dus het hoeft nog niets te betekenen.

Iedere buik groeit anders en wie weet draag je gewoon naar voren en heeft de baby het gewoon goed in jouw buik.

Derpje groeide ook erg hard en ze gooide het dus op een goede placentra.
Ik had een redelijk gezond gewicht voor de zwangerschap, zat met mijn BMI net onder de 25 en had maat 38 in mijn kleding. Vreemd genoeg vond de gynaecoloog het geen reden voor een suikertest, terwijl de verloskundige iedere keer klaagde over die buik en steeds aanstuurde op die suikertest.



Wij denken zelf dat het in de familie zit, mijn moeder had alle zwangerschappen ook een grote buik en heeft ook die test moeten doen, waar ook niets aan uitkwam. Maar ik draag echt vol naar voren, mijn taille en heupen zijn wel wat ronder geworden, maar verder zie je van achter niet dat ik zwanger ben.



Met de baby gaat het overigens gewoon goed, als ze door groeit zoals ze nu doet zal ze 3.5 kilo wegen bij de geboorte. Dus niets afwijkend... we zullen het zien morgen.
Alle reacties Link kopieren
Ik wil graag zwanger worden maar het lukt nog niet. Ik heb overgewicht, maar leef wel gezond. Het overgewicht is een ding in de familie, dus het kost erg veel moeite om af te vallen en vooral: het eraf te laten. Ik probeer al jaren (met succes) om 23 kilo eraf te houden, maar ik heb nog steeds overgewicht (substantieel, niet een beetje...).



Mag ik ook meepraten? Ik wil heel graag wat afvallen voor de zwangerschap en vooral NIET meer dan 5 kilo aankomen tijdens de zwangerschap, als het eindelijk eens wil lukken...
Natuurlijk Lionlily! Joh, had het er niet bijgezet dat je ook mee mag babbelen als je nog zwanger moet worden.



Ik ben zwanger geworden door IVF en ben toen zo'n vier maanden van tevoren begonnen met afvallen d.m.v. opletten met eten en sporten. Doe je iets aan sport momenteel?



Vervelend en naar dat het niet wil lukken voor jullie zeg... helaas weet ik hoe het voelt.
Hoi



ik ben 31 weken zwanger en bij de groeiecho bleek mijn kind ver voor te liggen in groei. Reden voor de gyn om me aan de suikertest te onderwerpen. Die heb ik afgelopen vrijdag gehad maar heb er niks meer van gehoord.



Bij mijn vorige was hetzelfde aan de hand en toen had ik geen suiker,



Ik ben wel sinds vorige week een koolhydraatarm en spreidend dieet aan het doen. Dat zorgt ervoor dat je suikerspiegel niet gaat pieken (en die pieken willen ze niet).
Is meedoen met Mom in balance iets voor je?

Ik plaats hier geen link, want dat mag niet, maar via Google kun je vinden of het bij jouw woonplaats zit.

Kun je doen naast het gezonde eten.
Alle reacties Link kopieren
Misschien kunnen jullie hier wat mee. Voedingscentrum I know, maar toch een tabel. Hoe snel eten je suikerspiegel omhoog laat schieten.



http://mobiel.voedingscen ... ie/glycemische-index.aspx



Zo kun je "alles" gewoon eten en dat vult een paar uur later nog. Fruit bewaar je dan voor een snel energie momentje. Als je fruit combineert met een aantal noten, daalt die index weer.
Geniet van elke dag!
Hoi Sinnombre, ik doe wel aan Zwanger Fit op de dinsdag. Ik ben blij dat ik het ben gaan doen, voor de zwangerschap sportte ik graag (en veel). Krijg er weer energie van en inderdaad, het gevoel dat ik er nog iets gezonds bij doe.



Mrsnem: bedankt voor de link. En ach, niets mis met het Voedingscentrum, toch? Voor de grote lijnen vind ik het een goed naslagwerk.



Cupcakegirl: ik vermoed ook dat hier de uitslag gewoon goed gaat zijn. De baby ligt op een normale groeicurve, dus lijkt mij niets geks aan de hand. De suikertest wordt alleen gedaan op basis van de grootte van mijn buik. Zit al met een knorrende maag op de bank, over een uurtje moet ik vertrekken.
Alle reacties Link kopieren
Ik ging in mijn zwangerschap van 68 naar 98 kilo. Mijn baby was net 5 pond. Ik at 9 boterhammen per dag anders werd ik niet lekker. Ik dacht dat het niet meer goed kwam. Tijdens de laatste fase van de zwangerschap minderen werkte niet voor mij. Ik kon niks meer en het enige waar ik nog van kon genieten was eten.



Nu is hij 4 maanden en weeg inmiddels 73. Gewoon gezond eten en bewegen, dan komt het goed hoor. Het enige wat jammer is is doe striae op mijn buik en zij.
Alle reacties Link kopieren
quote:fleetfox schreef op 23 april 2014 @ 12:02:

Natuurlijk Lionlily! Joh, had het er niet bijgezet dat je ook mee mag babbelen als je nog zwanger moet worden.



Ik ben zwanger geworden door IVF en ben toen zo'n vier maanden van tevoren begonnen met afvallen d.m.v. opletten met eten en sporten. Doe je iets aan sport momenteel?



Vervelend en naar dat het niet wil lukken voor jullie zeg... helaas weet ik hoe het voelt.



Oh fijn!



Ik sport elke ochtend, toevallig nu wat minder omdat ik door mijn rug ben gegaan, maar verder dus een uur of 7 per week, naast de normale beweging. Maar goed, dat is dus nodig om alleen maar op gewicht te blijven en dat met een eetpatroon van maximaal 1800 kcal per dag. Heel vermoeiend en frustrerend, maar ik probeer maar trots te zijn dat ik mezelf al 8 jaar op dit gewicht weet te houden...



Heb jij ook lang moeten wachten tot je zwanger was?
Stotske: jij ook al striae lees ik. Bij mij ging het goed, tot vorige maand. Zijn de streepjes bij jou wat dunner geworden nu je buik weer wat in vorm is? Ik heb in het begin veel gegeten, eerst door de misselijkheid kon ik maar bepaalde (niet gezonde) voedingsmiddelen hebben, later gewoon echt honger. Moet nu zeggen dat het redelijk gaat, maar moet wel op tijd eten.



Lionlilly: jeetje, wat vervelend dat je er zo veel moeite in stopt en er niets van af gaat. Dat lijkt mij erg frustrerend, naast dat je al zwanger wilt worden. Wij hebben ruim anderhalf jaar geprobeerd om op eigen houtje zwanger te raken, en toen duurde het nog even voordat de onderzoeken klaar waren in het ziekenhuis, dus in totaal zijn we 25 maanden bezig geweest. Hoe lang zijn jullie al bezig?



De suikertest was mij erg meegevallen gisteren. Het suikerdrankje was wel erg zoet, maar niet erg vies en ben er ook niet misselijk van geworden. Alleen het wachten is wat vervelender, maar ook daar zijn we goed doorheen gekomen. Ik had de rest van de dag wel een moe gevoel (leuk, die suikerdip) en bleef zin in zoet houden, maar dat is nu weer voorbij gelukkig. Vanochtend ontbeten met yoghurt met ongezoete muesli en dadelijk ga ik de aardbeien alvast wassen en snijden voor als tussendoortje straks.
Alle reacties Link kopieren
Het klinkt erg smerig, dat drankje , gelukkig ben je er niet misselijk van geworden! En heb je al uitslag gehad? Of laat dat op zich wachten?



Wij zijn gelukkig nog geen 25 maanden bezig, jeetje, wat een enorme tijd wachten is dat! Wij zijn nu 13 maanden bezig, dus er wordt nu verder gekeken naar evt. problemen. Testen van man en mij waren goed, dus we weten het nog niet...

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven