Lijf & Lijn alle pijlers

In 6 weken 7 kilo afvallen

04-04-2010 21:14 61 berichten
Alle reacties Link kopieren
Denken jullie dat dit mogelijk is om in 6 weken tijd 7 kilo af te vallen?

Vraag me aub niet waarom die 6 weken, die zijn nou eenmaal belangrijk.



Op dit moment ben ik om de dag aan het hardlopen, sinds kort, normaal sportte ik helemaal niet.

Langzaam opbouwen, het lukt goed!

En wat ik eet;

Ochtend: 1 boterham met mager beleg

Tussendoor: 1 stuk fruit

Middag: 2 boterhammen met mager beleg

Tussendoor: 1 stuk fruit.

Avond: normale maaltijd.



Verder veel water drinken.

Zou het lukken? Iemand nog tips?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk het niet en ik denk dat crashen ook niet goed is, maar dat is mijn mening. Er zijn zoveel factoren die meespelen..
Alle reacties Link kopieren
Ik zou wat meer gaan eten want dit ga je waarschijnlijk niet volhouden en ik mis ook je zuivel.

Daarbij ligt het helemaal aan je gewicht. Wanneer je 50 kilo overgewicht hebt zal je sneller 7 kilo kwijt zijn dan wanneer je eigenlijk geen overgewicht hebt.
Alle reacties Link kopieren
ik heb wel een goede tip. maar de meesten (die niks van het hele principe snappen) denken dat het slecht/ongezond is.



kijk maar eens in het topic "geen koolhydraten" en dan vooral de laatste pagina
Alle reacties Link kopieren
Dat ligt eraan hoeveel overgewicht je hebt. Als je nu 50 kg weegt zal het een stuk moeilijker worden dan wanneer je nu 150 kg weeg lijkt me.
Alle reacties Link kopieren
Ik denk niet dat het je lukt, maar misschien met heel veel pijn en moeite. Maar he, hou er dan ook rekening mee dat het er in de 6 weken daarna er allemaal weer aanzit, plus 2 kilo erbij.



Verder vind ik het weer getuigen van een ongelooflijke domheid. Ik snap nog steeds niet dat er vrouwen zijn die op deze manier willen afvallen.



Wat is er in hemelsnaam zo belangrijk dat je op een ongezonde manier met je lichaam om wilt gaan. Maken die 7 kilo dan echt uit?



Ik vind het dom, stom en naief. Maar ergens denk ik dat je het gewoon gaat doen, ondanks alle goede tips om gewoon gezond te gaan eten en sporten en blij te zijn met drie kilo eraf.
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk lukt je dat, gewoon straks lekker gaan slapen en over 6 weken wakker worden.
Erik is de Mol en HPL de Lul.
Dat moet je niet willen. Zoveel gewichtsverlies in zo'n korte tijd is een short-term solution. Beter is het om langzaam aan gewicht te verliezen door je leefpatroon blijvend te veranderen.
Alle reacties Link kopieren
Doe t niet! Ik ben onlangs, vanwege flinke griep, in 1 week 2 1/2 kilo afgevallen. Fijn, dacht ik! Maar nee, want ik ben vooral op plekken afgevallen waar ik t niet wilde. En het tekent zo in je gezicht.
Alle reacties Link kopieren
Wat versta je onder een normale maaltijd?



Ik zou wel iets meer eten bij je ontbijt en lunch naast verantwoord avondeten en daarnaast ervoor kiezen meer te bewegen.. Heb je nog tijd om naast het hardlopen de sportschool in te gaan en/of te zwemmen?
Alle reacties Link kopieren
Je eet wel weinig vind ik. De kans is groot dat je het weinige eten niet volhoudt met bijvoorbeeld als gevolg eetbuien. Zeker op een dag dat je gaat hardlopen vind ik 3 boterhammen echt veel te weinig. Ik weet niet wat je 'a avonds eet?
Alle reacties Link kopieren
quote:goudkever schreef op 04 april 2010 @ 21:30:

Doe t niet! Ik ben onlangs, vanwege flinke griep, in 1 week 2 1/2 kilo afgevallen. Fijn, dacht ik! Maar nee, want ik ben vooral op plekken afgevallen waar ik t niet wilde. En het tekent zo in je gezicht.Dit dus. De keren dat ik zo snel afviel, was het gewicht er absoluut niet af op de plekken waar jij dat waarschijnlijk wilt. Wat je wel kunt doen is de komende weken veel bewegen (niet direct vanaf nul heel hard gaan sporten, maar bijv. wel veel meer wandelen of fietsen), gezond eten en je ziet er na 6 weken in ieder geval goed uit!
Dat zeg ik....
Alle reacties Link kopieren
Ik vind het nog best veel eten. Ik eet normaal al minder en heb 30 kilo overgewicht.
Alle reacties Link kopieren
@ Isabon, als jij minder eet dan TS en 30 kilo teveel weegt, dan klopt er lichamelijk denk ik iets niet. Want 3 boterhammen is voor een volwassen vrouw echt (te) weinig.
Alle reacties Link kopieren
En 7 kilo kan lukken in 6 weken, maar dit verschilt natuurlijk heel erg per persoon en is van verschillende factoren afhankelijk..



Ik ben 10 kilo afgevallen in minden dan 2 maanden bij een verantwoord eetpatroon met blijvend resultaat, dit is inmiddels zelfs 20 kilo geworden. Nu eet ik normaal en redelijk gezond tot iets meer dan normaal.. Maar begrijp dat ik hierin 1 van de weinige ben...
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 04 april 2010 @ 21:32:

Ik vind het nog best veel eten. Ik eet normaal al minder en heb 30 kilo overgewicht. veel eten? Ik vind het helemaal niet veel, eerder de weg naar vreetbuien en jojo'en.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justme12 schreef op 04 april 2010 @ 21:14:

Denken jullie dat dit mogelijk is om in 6 weken tijd 7 kilo af te vallen?

Vraag me aub niet waarom die 6 weken, die zijn nou eenmaal belangrijk. Dan vraag ik maar: waarom 7 kilo in die korte tijd?
Alle reacties Link kopieren
quote:isabon schreef op 04 april 2010 @ 21:32:

Ik vind het nog best veel eten. Ik eet normaal al minder en heb 30 kilo overgewicht.Jee, hoe kan dat nou? Ik vind het niet veel eten op een dag hoor. Staat jouw lichaam dan in de spaarstand ofzo?
Cum non tum age
Alle reacties Link kopieren
quote:aventura_ schreef op 04 april 2010 @ 21:34:

@ Isabon, als jij minder eet dan TS en 30 kilo teveel weegt, dan klopt er lichamelijk denk ik iets niet. Want 3 boterhammen is voor een volwassen vrouw echt (te) weinig.

Misschien daarom juist! Door te weinig te eten kan je ook overgewicht hebben of dit krijgen.. Dus misschien dat het voor Isabon een idee is hierin iets te veranderen...



Je moet namelijk ook blijven eten om slank te worden..
Alle reacties Link kopieren
TO, je zult je echt moeten afvragen of je dit wilt. Alles wat er snel vanaf gaat (en dat ís 7 kilo in 6 weken), komt er dubbel zo hard weer aan. De grootste fout die gemaakt wordt, is een onrealistisch doel te stellen. Als beginnend sporter is om de dag hardlopen sowieso al tamelijk ambitieus, kijk uit dat je niet overbelast raakt.



Jouw doelstelling zou moeten zijn op een verantwoorde manier eten, op een verantwoorde manier sporten en voor beiden geldt zo gevarieerd mogelijk. Pin je niet vast op kilo's, maak deze leefstijl je eigen pluk op de lange termijn de blijvende vruchten.
Alle reacties Link kopieren
4 tot 6 kilo kwijtraken in 6 weken moet wel kunnen lukken, 7 lijkt me wat veel.
Alle reacties Link kopieren
quote:MissHappy schreef op 04 april 2010 @ 21:37:

[...]Misschien daarom juist! Door te weinig te eten kan je ook overgewicht hebben of dit krijgen.. Dus misschien dat het voor Isabon een idee is hierin iets te veranderen...

Je moet namelijk ook blijven eten om slank te worden..Yep,.nichtje van mij is 12 kilo afgevallen door mèèr te gaan eten!
Alle reacties Link kopieren
quote:Quinty schreef op 04 april 2010 @ 21:36:

[...]



Dan vraag ik maar: waarom 7 kilo in die korte tijd?





Omdat ik dan een afspraak heb staan waarbij ik goed voor de dag wil komen...



En wat een goede maaltijd is voor mij;

bijvoorbeeld vandaag, spinazie met aardappelen en stukje vlees.
Alle reacties Link kopieren
quote:noa schreef op 04 april 2010 @ 21:36:

[...]





Jee, hoe kan dat nou? Ik vind het niet veel eten op een dag hoor. Staat jouw lichaam dan in de spaarstand ofzo?



Geen idee, als ik op 2 appels leef en een eierkoek val ik wel af ja. Maar met bovenstaand eetschema niet, dat is mijn normale dagmenu.



Als ik meer eet kom ik hard aan.
Alle reacties Link kopieren
quote:Justme12 schreef op 04 april 2010 @ 21:40:

[...]Omdat ik dan een afspraak heb staan waarbij ik goed voor de dag wil komen... En 'je ziet er niet uit' als je 6 kilo afvalt?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven