Lijf & Lijn alle pijlers

Mijn eet stijl aan het veranderen. Wat kan ik nog meer doen?

17-09-2014 20:49 14 berichten
Alle reacties Link kopieren
Goedenavond allemaal!



Ik (was) ben een echte snoepert! En vooral als het om chocola gaat.

Ik kon altijd snoepen zonder maar ook iets aan te komen. Bleef altijd om mijn gewicht van 54 kilo (ben niet zo groot 1.62) en heb ook een tijd gehad dat ik eronder kwam en soms vezelzakjes kreeg van de dokter.

Ik merkte de laatste tijd dat ik ineens aan begon te komen en zo op de 58/59 kilo zit. Dit is wat ik ook mag wegen alleen zit ik er toch mee omdat ik hierdoor wel een buik en meer heupen krijg.



Ik wilde al stoppen met mijn snoep/suiker verslaving want gezond is het niet. Zo dronk ik per dag 1 heel pak chocomel weg en dan echt die XL pakken. Ik pak niet 1 chocolaatje maar een hele doos. En een magnum ijsje is er 1 niet genoeg van. Het is gewoon niet gezond meer. Ik ben dan wel niet dik maar krijg er wel andere klachten van.



Nu ben ik 2 dagen gestopt met overdreven eten van snoep. Het is echt nu heel nihil en als ik trek krijg eet ik zo'n hele zure groene appel!



Maar wat kan ik nog meer aanpassen? Wat is gezond als tussendoortje en wanneer kan een snoepje wel of niet?

Avondeten doe ik altijd gezond en er wordt bijna elke avond vers gekookt met genoeg groenten.

Hoeveel snoep jij op een dag?

Totaal aantal stemmen: 11

Af en toe (eens per week) (27%)
Meerdere malen per week (27%)
Elke dag maar niet veel (36%)
Elke dag de hele dag door (9%)
Alle reacties Link kopieren
Ik raad je de volgende boeken aan:

Carola van Bemmmelen: 100% suikervrij

De Voedselzandloper

Rens Kroes: Powerfood.



Die boeken inspireren je mogelijk.



Gezond eten begint met zo min mogelijk suiker en snelle koolhydraten en zo min mogelijk bewerkte producten. Als je dat al eens een week doet zul je al een heel verschil merken en is je trek in ongezonde dingen waarschijnlijk snel verdwenen.
Ik snoep echt best veel maar het is met fases. Bij mij is het probleem dat als ik eenmaal iets openmaak (of het nou een zak spekken is, of drop, of een reep chocola) dat ik dan niet een klein beetje kan pakken en morgen of overmorgen weer een beetje. Ik eet dus in 1 keer best veel.

Mijn enige rem is: de zak niet openmaken (of beter nog: de zak niet kopen). Die beheersing heb ik dan wel weer.
Ik heb het zelfde en ik koop dus maar 1 keer per week een zak chips, ik koop dan wel een wat kleinere zak en die gaat in 1 keer op. Ik eet dan minder avond eten, eens per week mag het wel lekker ongezond zijn.



Voor de rest zijn augurkjes lekker om te knabbelen in de avond! Lekker mosterd er bij, of ketchup, of magere ham er om.
Alle reacties Link kopieren
Of olijven, pelpinda's, gevulde paprika's om te snacken. Lekker!
Alle reacties Link kopieren
Gewoon goed bezig! Bewaar koek of chocola voor 1x per week en neem dan echt een stukhe van je lievelingschocola en geniet ervan! Je hoeft geen zure appels te eten. Gezond eten is geen strafkamp hoor. Een lekkere zoete appel met wat kaneel, bakje kwark met aardbeien. Klein handje noten. Dat zijn wat suggesties voor tussendoor
Alle reacties Link kopieren
Twee makkelijke en grote tips:



1) water drinken in plaats van suikerdrankjes

2) niet het snoep- koek- chips- en frisdrankgangpad in slaan in de supermarkt en wat langer blijven hangen bij groente en fruit!
Vandaag is de mooiste dag.
.
Alle reacties Link kopieren
Ik snoep hele andere dingen zoals boterhammen met oude kaas, rode wijn, gebakken eitjes... en dan ook nog eens in de week een stukje chocola.
óu sont les neiges d'antan

Alle reacties Link kopieren
Je hoeft niet zo streng te zijn voor jezelf. Matigen met snoep en ongezonde dranken is al heel goed. Overdrijf niet en laat je zeker niet verleiden tot de aanschaf van gelikte boeken met vreemde eetregimes. Gewoon gezond eten, niet te veel en matig met de ongezondere dingen, dan ben je al heel goed bezig. Succes.
Alle reacties Link kopieren
Als je voor een ander eetpatroon wilt gaan, is minder snoepen en in plaats daarvan appels eten een heeeeel klein stapje. Behoud je daarmee je ideale gewicht zonder verdere klachten, prima. Zo niet, dan zou je inderdaad eens wat boeken en info op internet moeten gaan lezen.
Alle reacties Link kopieren
Ik lees even mee, ben net zo'n chocoladefreak als jij helaas. Ik weet op zich wel wat ik moet doen (matigen van snoepgoed, kleine beetjes pakken ipv grote hoeveelheden snoep, voedzame hoofdmaaltijden, gezonde tussendoortjes, niks in huis halen, etc.), maar het echte doen lukt nog niet zo goed



Ik ben net zo groot als jij, woog altijd 55 kilo, wat ik mooi vond. Inmiddels heb ik de 60 bereikt (wat natuurlijk nog niet veel is, maar ik voel me er niet prettig bij), het komt er in rap tempo aan... Als ik zo doorga kun je me over een jaar rollen, vrees ik. Daarbij ben ik ook niet zo'n fanatieke sporter en het is gewoon heel erg ongezond. Ik heb gewoon even een schop onder mijn kont nodig.... En jij ook zo te lezen?



Dus zet 'm op chocolaatje! Haal zo min mogelijk lekkers in huis. Af en toe mag je heus wel zondigen, maar beperk het tot kleine hoeveelheden en niet te vaak. Eet gezonde en voedzame hoofdmaaltijden, zodat je minder trek tussendoor krijgt. Eet gezonde tussendoortjes, zoals fruit of een bakje yoghurt. Drink zo veel mogelijk water. Probeer ongezonde tussendoortjes na 20.00 uur te laten staan, dan verteer je minder.



Jij kunt je er vast wél toe zetten om echt actie te ondernemen (en ik binnenkort hopelijk ook ). Succes
Alle reacties Link kopieren
Dat van dat niet eten na 20.00 uur is echt onzin. Zo veel mogelijk water drinken ook. 1,5 drinken per dag, dat kan van alles zijn. Afwisseling is veel beter, dat houd je langer vol. Dus drink ook gerust thee en koffie.
.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven