Lijf & Lijn alle pijlers

Naar de sportschool.. maar wat is die drempel hoog

22-10-2014 10:01 36 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet naar de sportschool.. van mijzelf.. Ik ben te zwaar en ik heb de discipline niet om het thuis te doen.. Na zorgvuldig zoeken heb ik een sportschool gevonden die een programma heeft met voedingsadvies en training met begeleiding. Je mag daarbij onbeperkt gebruik maken van de sportschool.. Het is vlakbij , kan met goed weer op de fiets en het is een sportschool die ook overdag mogelijkheden heeft..



Kortom.. geen enkele reden om er niet heen te gaan (ja het kost geld.. maar goed.. overgewicht kost me meer)..



Maar die drempel.. die is zo ontzettend hoog.. Ik durf er gewoon niet heen.. ik voel me echt een walvis.en. ik ben bang dat ik het niet volhoud..



Mijn doel is iig betere conditie en verliezen van gewicht.. Ik hoef niet een six-pack etc.. en ik ga zeker niet trainen voor de marathon.



Wie helpt me over de drempel ? Iemand ervaring hier met overgewicht en sportschool ? Welke trainingen deed je ?



Bedankt..
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ook begonnen met sporten toen ik te dik was. Ik had vooral veel buikvet. Het grappige is dat er veel mensen op de sportschool aanwezig zijn met hetzelfde probleem.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Denk maar aan het heerlijke gevoel dat je zult hebben als je klaar bent met sporten, het moment van onder de douche stappen. Na een paar x trainen voel je vast al stukken fitter!



go go go! :-)
Alle reacties Link kopieren
bij mij zit het ook idd bij mijn buik (dus vanaf onder de borsten tot bovenbenen.) Mijn benen en billen zijn slank.. Dus mensen zijn dan ook hoogst verbaasd als ik vertel hoe zwaar ik ben.. Ik oog namelijk niet zo.. Maar het is wel degelijk zo..



Dat eten staat beetje los van de sportschool . Ik vind het prettig dat het een programma is, dan moet je 10 x in ieder geval voor die sessies.. en als ik dan 10 weken 2 x per week sport moet ik daar toch van opknappen.. Het schijnt dat je het vanzelf fijn gaat vinden.. nou daar hoop ik dan maar op..
Alle reacties Link kopieren
Poldervrouw, als het goed is helpen de medewerkers daar je over die drempel! bel ze eens, maak een afspraak, vertel aan de telefoon al dat je er tegen op ziet (is vaak makkelijker dan in het echt). Zij kunnen dan een medewerker de intake laten doen die geschikt is.

Ik zie echt veel mensen in mijn sportschool met flink overgewicht, je bent geen uitzondering! Persoonlijk vind ik een sportschool waar ze niet allemaal perfect zijn ook veel prettiger om me in te bevinden.
~ I want to be shaken to my core, like the wild winds disrobe the trees ~
Alle reacties Link kopieren
Tuurlijk kan je die drempel over, zeker als het een fijne sportschool is! Eerst ging ik naar de goedkoopste sportschool in de buurt, maar ik vond de mensen die er rondliepen niet zo fijn. Allemaal van die te serieuze trainende jochies met iphones bij de hand om foto's van zichzelf te maken die afkeurend keken naar mijn rood aangelopen hoofd en zwetende lijf. Nu heb ik een fijne sportschool gevonden; een beetje kneuterig en gezellig met leuke mensen en goeie begeleiding. Ietsje duurder, maar wel een stuk prettiger om heen te gaan.

Ik ben maandag voor het eerst geweest, vanavond mag ik weer. Spierpijn in mn hele lichaam maar ik heb er zin in!
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
De drempel is uiteindelijk gewoon een smoes om niet te gaan. Zet je er over heen en ga gewoon. Na een paar keer is de drempel zeker weg.
Je bent echt niet de enige op de sportschool die te zwaar is. En ik heb werkelijk nog nooit meegemaakt dat iemand raar keek naar of iets lulligs zei over iemand die wat zwaarder is. Eerder juist dat men respect heeft voor het doorzettingsvermogen van zo iemand.



En ja het gaat zwaar worden. Dat hou je vol door de wetenschap dat als je blijft trainen je het over een tijd met een glimlach doet. Go for it! Succes.
Alle reacties Link kopieren
Die drempel is er ook als je niet te dik bent. Gewoon gaan. Er zitten bij mij ook te dikke mensen op de sportschool, daar heb ik niet meer of minder respect voor.
Alle reacties Link kopieren
Die drempel is niks hoger dan de drempel bij je voor- en achterdeur. Je maakt er zelf een ding van. Ze zien op sportscholen dagelijks mensen binnenkomen met overgewicht. En niemand die daar wat bij denkt. Mensen zijn veel meer met zichzelf bezig dan met anderen. Het zal je nog verbazen hoe weinig andere mensen met jou bezig zijn. Gewoon gaan en begeleiding daar vragen.
You know how I know? Because I reeaally think so!
Het is toch de omgekeerde wereld? Je durft niet naar de sportschool, want je bent te dik... waar denk je dat die sportschool voor is? Dat antwoord is natuurlijk een open deur..net zoals mijn opmerking. Ik heb juist respect voor mensen die hun levenstijl om willen gooien en aanpassen om er gezonder en of slanker doort te worden.

Ophouden met zeuren en gewoon gaan!

( dat was een liefdevolle schop onder je kont )
Alle reacties Link kopieren
quote:poldervrouw schreef op 22 oktober 2014 @ 10:12:

....



Het schijnt dat je het vanzelf fijn gaat vinden.. nou daar hoop ik dan maar op..

Was dat maar waar



Ik ga wel (on)regelmatig naar de sportschool, ben nu nog 20 kilo te zwaar maar dat was 35.

Leuk zal ik het nooit gaan vinden, het is gewoon niet mijn ding, maar ik moet wel vanwege mijn rugklachten (zolang ik met regelmaat sport heb ik een stuk minder pijn omdat mijn spieren sterker blijven).



Maar.... ik merk dat ik me na het sporten lichamelijk een stuk lekkerder voel (endorfines!) en ik slaap daarna als een blok.

En de mensen die er komen zijn dik, dun, kort, lang en gemiddeld.



Succes!
Alle reacties Link kopieren
oke.. bedankt voor die schoppen onder mijn derrière .. Ik ga ook ! Ik zie er alleen tegenop.. Zoek nu online naar sportkleding in grote maten.. ik wil er niet als een rolmops bij lopen..



Ik ga ! Ik ga ! Ik ga ook een maatje zoeken.. dat sport denk ik ook makkelijker..
Alle reacties Link kopieren
Ik wou net zeggen: wat ook helpt is een goeie nieuwe outfit in plaats van je oude uitgelubberde joggingbroek.



H&M heeft fijn (en betaalbaar) aanbod vind ik. En decathlon ook als die een beetje in de buurt is voor jou.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb die drempel zelf ook gehad. Soms nog, dan moet ik van mezelf die dag gaan sporten, maar heb ik geen zin. Ik ga meestal toch en dan ben ik achteraf zo blij met mezelf. Eigenlijk krijg ik juist een lekker gevoel van sporten, ik voel me daarna veel fitter en meer uitgerust, hoe gek dat ook klinkt.



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
H&M ook in grote maten ? Declathon kan ik online bestellen.. doe ik vaker (paardrijden dochter)



Ik heb zojuist afspraak gemaakt.. Er is een programma dat gericht is op fit en slank.. 10 weken duurt dat.. en ik heb dus nu de intake geplanned.. Ik ga het gewoon doen .. klaar.. Dat dikke lijf ben ik klaar mee.. Ik wil graag 85 kilo wegen.. alles wat er onder komt is meegenomen..
Alle reacties Link kopieren
Goed zo! Met zo'n programma heb je ook meer houvast, wat het waarschijnlijk ook iets gemakkelijk maakt
Ik zie regelmatig mensen met overgewicht in de sportschool en heb daar alleen maar positieve gedachten over. Sporten is zwaar en nog zwaarder als je overgewicht hebt, nog niet zo'n goede conditie, heel lang niks gedaan hebt. Alleen maar respect voor de mensen die dan toch nog gaan! Op gang komen is het moeilijkst, het kan alleen maar beter worden!
Alle reacties Link kopieren
Je kan wel sportkleding online bestellen maar is het niet handiger om even naar een winkel te gaan zodat je kan passen? Het moet wel lekker zitten natuurlijk.
Zeg maar Spijker.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons in de buurt hebt je een sportschool voor vrouwen met voedingsadviezen en metingen a la Curves. Misschien is dat iets voor je?
Alle reacties Link kopieren
.
Alle reacties Link kopieren
bloem dat soort sportscholen zit niet in mijn buurt helaas. ik woon wat dat betreft nogal afgelegen.



Ik ga iig dat 10 weken programma doen.. dan ben ik iig wat afgevallen (ga ik vanuit) en is mijn conditie altijd beter dan dat het nu is..



Uhm.. doel.. doel is maat kleiner broek iig (liefst 2).. Ik heb nog wel een broek liggen die ik graag droeg maar die ik niet meer pas..



Ik ga idd vaste dagen inplannen anders weet ik het wel.. En ik neem aan dat ik ook vast zit aan de voedingspersoon.. Ik moet de details nog krijgen.. heb binnenkort intake..



Ik ga morgen even op kleding uit.. zag bij Scapino wel leuk spul hangen wat betaalbaar was.. Alleen schoenen is wat lastig..



Ik ga het beleven..
Alle reacties Link kopieren
O en bedankt voor jullie positieve reacties ! Ik voel me al minder akward
Welke drempel? Ik vind dat je juist trots mag zijn. Je ontkent niet dat er iets moet veranderen, je wilt dingen aanpakken, beter voor jezelf zorgen, gezonder en fitter worden. Dat is toch alleen maar super?



Zo kijk ik ook naar alle andere mensen in de sportschool. En jahoor er lopen er een aantal rond die echt van fors formaat zijn en die op een veel lager niveau beginnen. En iedere keer als ik hun zie denk ik alleen maar wat knap dat zij ervoor hebben gekozen om wat dingen te veranderen in hun leven.



Je moet dit voor jezelf doen. Niet voor een ander.
Alle reacties Link kopieren
Inmiddels contact gehad mijn mijn personal coach en as maandag is het zover. Dan krijg ik eerst gesprek , wegen en meten. Dan diëtiste en dan gaan we beweeg plan maken. Hij had het over 3 x per week sporten. We kijken maandag welke groepslessen geschikt zijn en hij maakt een schema voor de apparaten. Kortom. Ik ben maandag wel onder de pannen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven