Lijf & Lijn alle pijlers

Overtijd door stress?

20-04-2014 08:31 7 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik ben nu al anderhalve week overtijd. Mijn vorige menstruatie was 5 dagen te vroeg en daarvoor was ik om de 27 a 28 dagen ongesteld sinds ik een koperspiraal heb. Toen ik een tijdje geen anticonceptie gebruikte was ik om de 2 maanden ongesteld (ik denk door te ontpillen, kan me niet herrinneren dat ik 10jr geleden toen ik met de pil begon zo weinig ongesteld was).

Heeft iemand dit ook eens gehad, dat je overtijd bent door stress? Hoe lang duurde dit bij jullie? Ik kan me namelijk voorstellen dat ik wat onregelmatiger ongesteld wordt maar vind anderhalve week wel erg lang eigelijk. Wel heb ik echt erg veel last van stress (gehad), ik zat tegen de rand van een burnout. Nu gaat het wat beter al blijf ik die stress voelen in mijn lijf, voel me vaak erg opgejaagd.



Ben gewoon benieuwd wat jullie ervaring hiermee is, of dit lang kan duren en of jullie hiervoor naar de huisarts zijn geweest?
Alle reacties Link kopieren
Zolang ik niet zwanger ben maak ik mij niet zo druk als het wat langer uitblijft of een keer wat minder heftig is. Het lichaam is geen atoomklok en wil nog wel eens anders doen. En dat kan onder invloed van van alles. Stress, gewichtsschommelingen, wens op zwangerschap. Verzin het maar.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
Stress kan heel goed de reden zijn waarom het zo lang duurt. Wat ik zou doen als ik jou was, is dinsdag even naar de huisarts bellen. Die geeft waarschijnlijk het zelfde aan en geeft aan dat als er niks veranderd je na zoveel dagen, terug moet bellen.



Dan weet je dat en dat scheelt ook weer extra stress. En doe een zwangerschapstest. Dan kan je dat ook uitsluiten. Scheelt ook weer.



Voor de rest heel veel sterkte!
Ik ben ooit een half jaar niet ongesteld geweest, wist heel zeker dat ik niet zwanger kon zijn.

Er was idd. geen andere oorzaak dan stress, ben hiervoor overigens nooit bij een dokter geweest.

Toen een en ander allemaal wat rustiger werd kwam mijn cyclus ook weer terug op gang.
Alle reacties Link kopieren
Ja een test ga ik voor de zekerheid doen maar ik denk niet dat ik zwanger ben, ga echt uit van de stress.

Ik snap dat het lichaam geen atoomklok is maar vind dit toch wel lang duren. Zal dinsdag idd gewoon bellen, stom dat ik daar niet aan gedacht heb. Ik vind langs gaan namelijk nog niet nodig, waarschijnlijk zal ik gewoon geduld moeten hebben. Maar dit navragen bij het telefonisch spreekuur is wel ff fijn!
Alle reacties Link kopieren
Jeetje een half jaar zelf! Maar idd, misschien moet ik dit maar gewoon ff loslaten en zorgen dat de stress wat vermindert.
Zovaak, ik ben tijdens een stressvolle periode weleens 4 maanden niet ongesteld geworden. Ook nu als ik stress heb ben ik zo een week of twee weken later ongesteld. Laatst was ik overigens een dikke week te vroeg, ook toen had ik stress.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven