Lijf & Lijn alle pijlers

Ovulatie en vocht vasthouden

12-07-2014 09:20 9 berichten
Hallo Dames,



Schijnbaar is het een onbekend fenomeen maar zijn er meer dames die last hebben van vocht vasthouden tijdens de ovulatie?



Ik word eigenlijk een beetje lichtelijk gestoord van die maandelijkse terugkerende cyclus. Ik voel mijn ovulatie heel erg goed, ik heb er meer last van als van mijn menstruatie. Na de ovulatie begint de lol weer……ik word depri, chago en prikkelbaar. Dit bouwt zich op tot aan mijn menstruatie waarbij ik ongeveer verander in de opperheks zelve.

Eenmaal tijdens mijn menstruatie word ik langzaam weer vrolijker en zie ik het leven weer een beetje zitten………..al wordt dit dus ook minder de laatste tijd.



Om maar niet te praten over dat afvallen. Ja, ik sta er elke dag op…….Vandaag heb ik mij dus ook voor genomen dat niet meer te doen. 1x per week klaar. Dit doe ik echt om mijn weegschaal te beschermen anders flikker ik hem nog eens het raam uit.



Nou ja dames, is dit voor iemand herkenbaar?
Het stuk van Weegschaal uit t raam flikkeren is wel herkenbaar ja ;). Het gewicht schommelt altijd. Verstandig 1xpweek erop staan. Dan nog kan t een kilo verschillen met de week ervoor door bijv vocht of andere omstandigheden. Ik zag vd week een leuke quote: beter 15 dagen schamen op t strand. Dan 350 dagen beulen in de sport school.
Ohja en dat heks ken ik ook wel. Ik ga dan ff een x liggen na t eten savonds of wanneer t maar uitkomt. Ff rust. Of tukkie doen. En lekker in bed tv kijken bijv. Paar x diep adem halen.
Alle reacties Link kopieren
Ja, herkenbaar. Afvallen kan (kon) ik alleen in de eerste helft van mijn cyclus, daarna is er vocht en volgens mij een veel tragere stofwisseling ofzo.



Maar.......... nu ben ik in de overgang en heb ik geen idee meer hoe of wat qua eisprong en/of menstruatie.



Ik ga dus juist wel elke dag op de weegschaal, zodat ik die ene dag dat ik al dat vocht ineens kwijt ben niet mis doordat het niet mijn weegdag is.



Qua humeur was het bij mij niet zo extreem als jij beschrijft, maar die tweede helft van de cyclus was niet mijn vrolijkste helft.
De zachte krachten zullen zeker winnen.
H. Roland Holst
Ik heb het ook, tijdens mijn ovulatie ben ik 2 dagen wat zwaarder en tijdens mijn menstruatie ook 2-3 dagen.
En qua humeur.. Tot mijn ovulatie heb ik ontzettend veel zin in seks, liefst elke dag 2x. Na mijn ovulatie wil ik niet meer en als ik ongesteld word krijg ik weer zin. Echt chaggie word ik miet.
Nou fijn ik ben iig niet de enige.

@Olivia1, die zin in seks herken ik inderdaad ook heel erg. Bij mij is het vooral rond mijn ovulatie en daarna hoeft het ook niet meer.

Is best wel vervelend.
Alle reacties Link kopieren
Nou eindelijk tref ik iemand die precies hetzelfde heeft als mij.

Vandaag is de ovulatie alweer in aantocht, dus begin in alweer dikker te worden. En bij mij doet het ook echt veel pijn, maar ook tijdens de menstruatie ervaar ik dit.

Ik voel me ook steeds depressiver naar mate de menstruatie eraan komt.

Er is ook maar een klein deel van de maand dat ik me echt goed voel.

Om gaar van te worden.

Het is elke maand weer een gevecht met mezelf, maar dus ook voor mijn omgeving als ik weer is niet te genieten ben.
Alle reacties Link kopieren
Als je zo'n last van je ovulatie hebt, waarom dan niet gewoon de pil slikken? Ik heb geen idee of ik last heb van mn ovulatie: ik heb er gewoon geen.
Zeg maar Spijker.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven