Lijf & Lijn alle pijlers

Paar kilo eraf, maar waar begin ik?

16-09-2014 23:44 6 berichten
Hoi allemaal,



Aangezien ik niet zo goed weet waar ik met mijn vraag heen moet, stel ik hem hier. Ik heb jaren lang een zelfde gewicht gehad van 55 kilo. Na een lange, gezellige vakantie met veel eten, drinken en weinig sporten ben ik ongeveer 4 kilo aangekomen. Geen ramp natuurlijk, maar ik wil het er ook graag af. Het is voornamelijk op mijn buik gaan zitten, waar mijn buik eerst strak was heb ik er nu een vetlaagje over heen zitten.



Ik wil dus graag weer een platte buik! Makkelijk gezegd, maar waar begin ik? Ik ben een vrij fanatieke voetbalster. Train twee keer in de week en op zondag een wedstrijd. Ik let tegenwoordig meer op wat ik eet en dan met name de calorie inname.Vervang brood met yoghurt, eet rijstenwafels als tussendoortje en s'avonds nog een stuk fruit als ik honger heb. Bij het avondeten schep ik een keer op in normale hoeveelheden.



Ik heb het idee dat mijn aanpassingen ten opzichte van de vakantie nog niet voldoende zijn. Het kan ook zijn dat ik geduld moet hebben. Heeft een van jullie hier kijk op en eventueel een reactie, tips of dingen die ik juist niet moet doen?



Groetjes Marleen
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij ben je al prima op weg, maar vergeet niet om genoeg en gezond te eten. Zo'n rijstwafel bijvoorbeeld. Nutteloze calorieën en weinig tot geen voedingsstoffen, vervang dat door bijvoorbeeld een handje noten of een bakje rauwkost.

Vergeet ook niet (eventuele) alcoholische versnaperingen voorlopig te schrappen!
Alle reacties Link kopieren
Hoe lang ben je al terug van vakantie? Let ook op wat je drinkt, water en thee is beter dan icetea en sinaasappelsap. En voor je buik, probeer 2 of 3x per week een kwartiertje buikspieren te doen.
Ik zou als ik jou was gewoon weer leven zoals je voor de vakantie leefde, dan gaan die vier kilo er vanzelf weer vanaf hoor. Kennelijk was 55 kilo voor jou een gewicht dat bij je hoorde.



Ik heb ook jarenlang hetzelfde gewicht gehad, na de feestdagen in december kwam er drie kilo bij, half februari waren die vanzelf wel weer weg. Luister naar je lijf, genoeg is genoeg, als je enorm veel zin hebt in iets, neem dat dan gewoon, met mate. En laat de drank even staan.



Ook na mijn bevallingen deed ik het zo. Ben drie en een halve maand geleden bevallen en ook bij deze bevalling ben ik 18 kilo aangekomen. Er moeten er nu nog drie af, dat gaat vanzelf zolang ik gewoon normaal eet, voor mijn doen.
Alle reacties Link kopieren
Let op je drinken.

Frisdrank vervangen door water.

Sowieso geen alcohol.

Geen vruchtensap. Wel vers fruit.
Veel groenten eten in plaats van

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven