Lijf & Lijn alle pijlers

Rare verkoopster..?

01-09-2014 19:57 38 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo,



Ik was laatst in de livera op zoek naar een nieuwe BH. Ik stond in de winkel te kijken met een jasje aan, een sjaal erover, en een losvallend truitje. De verkoopster vroeg of ze me kon helpen en ik vertelde wat ik zocht en vertelde mijn cupmaat (70E). De verkoopster kon blijkbaar door mijn 3 lagen kleding heen kijken, want volgens haar had ik écht geen 70E. (Dit terwijl ik me regelmatig laat opmeten door een Livera in een ander filiaal en mijn BH's prima passen en ik weet waarop ik moet letten). Volgens haar moest ik een 70D of zelfs 70C proberen. Ik dacht lichtelijk geïrriteerd: ze zal er wel verstand van hebben en probeerde het maar. Nou, de maten die zij me aan wilde smeren pasten dus niet. Ik weet niet hoe goed haar ervaring is in dit vakgebied, maar de 70D liep aan de zijkant al over mijn borst, over de pasvorm van de 70C nog maar te zwijgen. Omdat ze nog steeds niet wilde geloven dat ik echt 70E heb, wilde ze dat ik mijn huidige BH aantrok om te kijken hoe die zat. Prima, ga maar kijken hoor. Ik mijn BH aangedaan, ja, die zat toch wel erg goed. Máár dit was een model dat klein viel.... Zucht. Trouwens bullshit, want ik heb zoveel verschillende modellen in dezelfde maat.

Nu vind ik het prima als een verkoopster me wil helpen en me erop wijst dat mijn cupmaat veranderd is, maar waarom lijkt het erop dat deze verkoopster zoveel moeite had met mijn maat? Het leek wel of ze niet wilde dat ik 70E heb, wat overigens zo groot helemaal niet is. Ik vraag me af of ze gewoon haar gelijk wilde hebben (wat ze niet had)? Ik vond het maar een vreemde ervaring.
Alle reacties Link kopieren
Die E staat voor Enorm hoor



Lekker laten gaan, volgende keer gewoon zelf zoeken, zonder hulp van de verkoopster.
Alle reacties Link kopieren
Bij ons bij de livera zijn ze ook niet echt vriendelijk. Mijn maat bh was ook niet goed. Mij werd medegedeeld dat ik hangtieten kreeg van mijn bh's. Naja niet erg vriendelijk en tactisch. Dit is gelukkig maar 1 verkoopster, maar als zij in de winkel is dan loop ik de winkel voorbij.
Wat irritant, ik zou wegwandelen van zo'n verkoopster die er duidelijk geen verstand van heeft...

Steun en goede pasvorm is van cruciaal belang bij een bh, de maat zelf doet er op zich niet zo toe. Maar dit lijkt me een gevalletje blinde eigenwijze verkoopster, pfff.
Iemand die nog niet heeft geleerd om "sorry, u had gelijk" te kunnen zeggen nadat ze erachter kwam dat ze voor haar beurt sprak. Zal je nog veel vaker gebeuren. Niet meer iets te kleins passen omdat de verkoopster het zegt hoor.
Alle reacties Link kopieren
Haha, dit had ik bij Livera toen ik een bikini wilde kopen 80F, dat was ook zeker niet mijn maat. Een D cup zou echt wel moeten passen. Nou na 3 bikini's had ik het warm en was ik zwaar geërgerd.

Stom genoeg was haar manier van doen ook dusdanig dat ik niet eens meer een F cup heb gepast, ben weggegaan.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ook laatst een bizarre ervaring gehad in een winkel waar ik iets had gekocht dat kapot was.

Ik werd gewoon voor leugenaar uitgemaakt en ik zou bedreigend zijn. Belachelijk ! Ik heb keurig netjes en rustig verteld wat er gebeurd was.

Zo'n verkoopster als die van jou zou ik laten stikken met haar beha's.

Zou mooi verder zoeken in een andere winkel.
Alle reacties Link kopieren
Wat een vervelende situatie voor jou zeg.. ongemakkelijk ook een beetje als ze zo graag haar gelijk wil halen..

Ik heb zelf jaren bij hunkemoller gewerkt en vind dit echt niet kunnen.

Je kunt onmogelijk met röntgen ogen Door iemands kleding kijken je komt erachter Door te vragen en tijdens het passen goed te kijken of de bh goed past.

het lijkt wel bijna jaloezie van de verkoopster.

Heb je uit eindelijk wel een bh daar?
Alle reacties Link kopieren
Bah, waarom ging ik er ook in mee. Ik zit me er eigenlijk nog een soort van boos om te maken! Meer op mezelf hoor. Ik ben zo te lezen gelukkig niet de enige..
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat ze niet toe durfde te geven dat ze fout zat en het tot het bittere eind wilde volhouden
Tja, bij dat soort zaken gebeurt dat. Ik heb dat juist bij hunkemuller meegemaakt, exact hetzelfde verhaal.
Alle reacties Link kopieren
quote:miyesa schreef op 01 september 2014 @ 20:16:

Wat een vervelende situatie voor jou zeg.. ongemakkelijk ook een beetje als ze zo graag haar gelijk wil halen..

Ik heb zelf jaren bij hunkemoller gewerkt en vind dit echt niet kunnen.

Je kunt onmogelijk met röntgen ogen Door iemands kleding kijken je komt erachter Door te vragen en tijdens het passen goed te kijken of de bh goed past.

het lijkt wel bijna jaloezie van de verkoopster.

Heb je uit eindelijk wel een bh daar?Ik dacht aan aan jaloezie van haar.. maar waarom kies je dan in hemelsnaam voor deze baan, komop zeg. Ja.. dit is dus het ergste... ik heb de BH in 70D gekocht, met tegenzin, Maar weet je wat? Hij gaat terug. Bij haar. En ik ga haar ook vertellen waarom.
Bij livera zijn de medewerkers meestal afwachtend en behulpzaam. Soms krijgen medewerkers adviezen van bovenaf, die in de praktijk heel vreemd overkomen.
Alle reacties Link kopieren
Heb ik ook heel vaak. Ik ben lang en heb een bepaalde maat. Weet ik van mezelf. Toch kom ik slanker over en dan word er geroepen dat mijn maat er niet is, maar dat een maatje kleiner mij ook zal passen. Tja, dus niet.



Met bh's ben ik erg merkenvast. Als ik echt tevreden ben, koop ik de bh gewoon in 3 of 4 kleuren.
Oei, wat vervelend dat je m gekocht hebt! Breng m inderdaad maar gauw terug. Ik zou wel eerst het zakelijke afhandelen alvorens haar de oren te wassen...
Alle reacties Link kopieren
Meten doe je met een meetlint.
This user may use sarcasm and cynicism in a way you are not accustomed to. You might suffer severe mental damage.
Goed dat je terugkomt en haar je zegje zegt. Ik hoop wel van harte dat je nog komt vertellen hoe het af is gelopen, ben benieuwd!
Alle reacties Link kopieren
Niet netjes, zeg dan gewoon dat je je hebt vergist.



De nieuwe verkoopstrategie bij hunkemoller is trouwens ook niet alles. Bij binnenkomst roept de dame achter de kassa "Goedemiddag, welkom bij Hunkemoller!"

Bij de kassa: "Heeft u goede hulp gehad?"

"Ehm nee red mezelf altijd prima?"

Zal allemaal goed bedoeld zijn maar ik vind het een beetje te Amerikaans!
Alle reacties Link kopieren
Hoezo zou ze in hemelsnaam jaloers moeten zijn op jouw cupmaat? Wat een idioot mens ben jij zeg. Ze doet gewoon haar werk en probeerde jou te helpen.
Alle reacties Link kopieren
Dat de verkoopster jaloers zou zijn, vind ik wat vergezocht. Dan zou ik haar onderschatting eerder als een compliment zien eerlijk gezegd; het is maar net wat je qua tietgrootte mooi vindt.



Ik denk eerder dat 't een goede verkooptruc is. Jij hebt daar verschillende bh's gepast en als zij gelijk had gehad (wat niet vreemd zou zijn, aangezien veel vrouwen blijkbaar de verkeerde bh-maat dragen), had jij daar een paar bh's in de juiste maat gekocht. Maar helaas voor haar had ze het helemaal mis.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor jullie reacties, ik voel me alweer wat beter. Zo'n mens kan me dan zo onzeker maken, bah. En dan kom ik niet voor mezelf op. Nouja, weer een leermomentje
Alle reacties Link kopieren
quote:sanne2014 schreef op 01 september 2014 @ 20:43:

Hoezo zou ze in hemelsnaam jaloers moeten zijn op jouw cupmaat? Wat een idioot mens ben jij zeg. Ze doet gewoon haar werk en probeerde jou te helpen.nou nou... doe eens rustig.

Ben jij toevallig verkoopster bij livera?

tsja.....
Alle reacties Link kopieren
En voor TO:

Goed dat je teruggaat!
tsja.....
Alle reacties Link kopieren
@Sanne2014 Wat ben jij een oppervlakkig mens zeg. Beetje moeite met inlevingsvermogen? Als ze gewoon haar werk had gedaan, had ze me niet behandeld zoals ze nu heeft gedaan.
Alle reacties Link kopieren
Ach, misschien was het inderdaad een rare verkoopstrategie. Of had ze haar dag niet. Of dacht ze echt dat je kleinere borsten had dan gedacht. Ik zou er niet te veel achter zoeken en het je helemaal niet onzeker laten maken. Je zegje doen vind ik daarom niet helemaal nodig. Althans, niet om haar te verwijten dat je die BH onnodig gekocht hebt. Het is niet zo dat ze je vastgebonden heeft aan die BH en je dwong dat ding te kopen. Dat heb je zelf gedaan. Maar je kan best zeggen dat je haar verkoopstrategie niet zo geslaagd vond.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven