Lijf & Lijn alle pijlers

Reflecterende hardloopkleding

31-08-2014 10:17 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Nu de dagen al snel weer korter worden ben ik op zoek naar reflecterende hardloopkleding.



Ik ken de vestjes wel die je over je gewone kleding aantrekt, maar dat lijkt me niet zo fijn rennen. Of zie ik dat verkeerd en moet ik gewoon wennen?



Ik ben eigenlijk op zoek naar een fijn jack of vest dat al is voorzien van geschikte reflectie. Gek genoeg kan ik daar maar heel weinig van vinden. Zie ik nu iets over het hoofd? Kijk ik er overheen of is er een reden waarom daar maar heel weinig van beschikbaar is? Is dat toch niet fijn of niet wasbaar oid?



Hoe rennen jullie in het donker/ schemer?
Alle reacties Link kopieren
Ik denk dat je in een hardloopwinkel of outdoorwinkel toch wel zou moeten kunnen slagen.

Maar mijn vriend loopt gewoon met een superdun vestje. Niet zo'n ding dat je om doet als je met pech langs de weg staat, maar soepeler vallend. Denk dat hij die ook uit de hardloopwinkel heeft.
Alle reacties Link kopieren
Ja ik denk dat je wel gelijk hebt, dat ik gewoon op pad moet.



Probeer nu online van alles te vinden, maar dan mis je toch een beetje dat je het materiaal kunt voelen en passen.
Alle reacties Link kopieren
Of gewoon zo'n bandje met led lampjes om je arm. Paar euro bij de Action.
AFSCHEID NEMEN BESTAAT PIET
Op mijn broeken en jasjes zitten standaard al wat reflecterende strips. Ik denk dat je er niet veel over kunt vinden online, omdat volgens mijn op bijna alle hardloopjasjes wel standaard iets zit. Daarnaast heb ik een hesje (voel je niet zitten) en een reflecterende armband.
Alle reacties Link kopieren
Gebruiken jullie dan zo'n 'kruisjeshesje' of een zo'n grotere, meer de vorm van een bodywarmer?



Maakt dat nog verschil?
Alle reacties Link kopieren
Heb twee weken geleden bij de Lidl een heel fijn jack gekocht. Qua stof is het meer een shirt (heel dun) maar toch is het lekker warm. Juist wanneer het buiten wat killer wordt en topjes niet meer kunnen en een echt jack nog veel te warm is. Op de naden zitten voldoende reflecterende banen.



Het kostte ook nog eens erg weinig. Ben er zeer tevreden over.



En mocht het echt donker worden dan wil ik ook nog wel eens een band met ledlampjes om mijn bovenarm dragen ( ook verkrijgbaar bij Lidl of Action).
I have neither the time nor the crayons to explain this to you.
Alle reacties Link kopieren
Bij de Aldi hebben ze ook regelmatig hardloopkleding met reflectie te koop.
Ik heb geen wespentaille, ik heb een bijenrompje
Man hier draagt altijd een rood fietslampje op de band van zijn broek geklemd. Plus een reflectie vestje.
Alle reacties Link kopieren
Nu ik zo zit te googlen op allerlei hardloopspullenwebsites krijg ik opeens ook het idee dat ik ontzettend veel behoefte heb aan hardloopsokken. Die heb ik werkelijk nog nooit gemist, maar hoe vaker ik ze voorbij zie komen hoe fijner ze me lijken.



Trap ik er nu in? Of voegen hardloopsokken echt iets toe?
Alle reacties Link kopieren
Die lampjes zie ik ook voorbij komen ja, dat is misschien ook nog wel iets. Die komen ook op de fiets nog wel van pas.
Alle reacties Link kopieren
Volgens mij kun je dat reflecterende spul gewoon kopen. Gewoon een paar banen of rondjes, vierkantjes, driehoekjes, bloemetjes uitknippen en op je kleding naaien, wie weet zet je een nieuwe trend. Anders koop je zo'n hesje om daar zoiets uit te knippen, die dingen kosten 3 x nix.
verba volant, scripta manent.
quote:ldp schreef op 31 augustus 2014 @ 11:08:

Nu ik zo zit te googlen op allerlei hardloopspullenwebsites krijg ik opeens ook het idee dat ik ontzettend veel behoefte heb aan hardloopsokken. Die heb ik werkelijk nog nooit gemist, maar hoe vaker ik ze voorbij zie komen hoe fijner ze me lijken.



Trap ik er nu in? Of voegen hardloopsokken echt iets toe?



Ik draag altijd hardloopsokken. Deze geven veel minder wrijving. Ik kan niet meer zonder.



Ik ben net verhuisd en ze doen hier niet aan straatverlichting. Zoek dus nog een oplossing voor lopen in het donker.

Voorheen gebruikte ik zo'n knipperende armband, ooit gekocht bij de Lidl en een hesje van de ikea. Van dat hesje was ik niet echt fan.
Alle reacties Link kopieren
quote:ldp schreef op 31 augustus 2014 @ 11:08:

Nu ik zo zit te googlen op allerlei hardloopspullenwebsites krijg ik opeens ook het idee dat ik ontzettend veel behoefte heb aan hardloopsokken. Die heb ik werkelijk nog nooit gemist, maar hoe vaker ik ze voorbij zie komen hoe fijner ze me lijken.



Trap ik er nu in? Of voegen hardloopsokken echt iets toe?Als ik sokken met naden aan heb krijg ik gegarandeerd blaren. Maar naadloze sportsokjes heb je ook bij Hunkemöller voor een paar euro. Heb wel het gevoel dat mijn echte hardloopsokken meer ventileren. Ik vind het dus wel toevoegen.
Alle reacties Link kopieren
Als ik training geef heb ik een fluorescerend geel trainersjasje, maar daar zit relatief weinig reflectie op. Ik draag altijd zo'n heel luchtig hesje met een smalle pasvorm overal overheen. Ik merk amper of ik hem aan heb of niet. En het voordeel is dat het gewoon ergens overheen kan, en je niet perse een warme outfit aan hoeft. Als ik alleen loop daarnaast ook nog wel een lampje om mijn bovenarm.
Alle reacties Link kopieren
Ik draag altijd een hesje van het merk asics die zitten fijn en kan je wat strakker om doen, merk je niks van tijdens het rennen. En ik draag een knipperende rood lichtgevende band om mijn arm.
Alle reacties Link kopieren
Reflecterend hesje: check! En daarnaast ook een bandje met lampjes om mijn arm. Ooit bij de Lidl of action gehaald dacht ik? In het donker trek ik ook mijn meest felle shirt aan zodat je eerder gezien wordt. Als je dan nog thuis bent voel je je net een kerstboom maar eenmaal onderweg vind ik het niet overbodig.

Hardloopsokken: check! Vind dat echt fijn. Ze drijven vocht goed af en je krijgt geen blaren. Ik vind het echt een verschil met gewone sokken.
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.
Alle reacties Link kopieren
Bij de atletiek vereniging moeten we verplicht een reflecterend hesje aan als we met de club trainen. alleen reflecterende strepen daar nemen ze geen genoegen mee. Als ik alleen loop ben ik natuurlijk nog slechter zichtbaar. Dan doe ik in het donker naast het reflecterend hesje een reflecterend shirt eronder aan en extra lampjes om mijn arm. En ik ga nooit zonder hardloopsokken lopen. En dan ben ik nog heel kieskeurig want tot dit moment hebben alleen x socks en sokken van salomon mijn test door staan. De andere hardloopsokken die een gigantische flop bleken gebruik ik nu maar op de fiets of gewoon in het dagelijks leven.
Alle reacties Link kopieren
Bij de decathlon vind je reflecterende hardloopkleding.
Life is short. Eat dessert first.
Alle reacties Link kopieren
Nou, ik ben overtuigd, heb twee paar hardloopsokken gekocht.

Ben benieuwd!



EN dus maar een reflecterend hesje en een bandje om mijn arm.



Ik kan er straks helemaal tegen!
Alle reacties Link kopieren
Goed bezig ldp, veel loopplezier met je nieuwe sokken ?
We gon' boogie oogie oggi, jiggle, wiggle and dance. Like the roof on fire.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven