Lijf & Lijn alle pijlers

Suikervrij eten

21-07-2013 16:04 77 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



mijn naam is Yannessa en ik ben studente... Een tijd geleden heb ik ooit een aantal weken suikervrij gegeten en merkte direct dat dit effect had. Ik voelde me veel fitter en de enorme pukkels die ik had verdwenen (zodra ik weer geraffineerde suikers at kwamen ze weer terug). Hierdoor heb ik ontdekt dat mijn huid erg extreem reageert op suiker (vooral geraffineerde) en heb ik besloten om alle geraffineerde suikers weer uit te bannen. Ik vroeg me af of er hier meer mensen zijn die suikervrij eten of daar mee willen beginnen. Dan kunnen we misschien ervaringen delen / tips geven. Naast dat ik nu nog moeite heb om van suiker af te blijven loop ik ook tegen een aantal dingen aan; 1: Ik werk op het moment veel met oude mensen. Zij willen je vaak verwennen en bieden dan een koek aan ofzo. Ik neem nu zelf een boterham mee als tussendoortje, maar soms hebben deze mensen al iets voor me klaargelegd, zoals een stroopwafel... dit vind ik erg lastig. 2: Mensen waaraan ik vertel dat ik (bewust) suikervrij eet reageren vaak erg geschokt. Ze denken dat je lichaam geraffineerde suikers nodig heeft en denken dus dat ik gevaarlijk bezig ben (vind het erg apart dat veel mensen denken dat je lichaam suiker van koekjes nodig heeft en dat geraffineerde suiker natuurlijk is). Ik vroeg me af hoe ik hier het beste mee om kan gaan en of iemand hier ook ervaringen mee heeft.



Liefs, Yannessa



*mijn excuses als hier al een actief topic over is... dan heb ik die waarschijnlijk over het hoofd gezien.
Alle reacties Link kopieren
Ik ken niemand die dat denkt....
Alle reacties Link kopieren
Ik dus wel (neem aan dat je het "geraffineerde suiker is nodig" idee bedoeld)... vind het zelf best wel vreemd...
Alle reacties Link kopieren
Helemaal zonder kan mischien wel maar is wel moeilijk omdat echt in heel veel producten suiker zit, dus kan je echt maar heel weinig dingen eten