Lijf & Lijn alle pijlers

Veel afvallen met Sonja Bakker!!

15-11-2007 15:21 141 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hallo allemaal,



Op dinsdag 13 november ben ik begonnen aan een enorme taak: ontzettend veel afvallen. Ik weet nog niet hoeveel precies, want ik heb al in geen tien jaar op een weegschaal gestaan. Dit wil ik zaterdag voor het eerst gaan doen. (krijg nu al hartkloppingen haha!!), maar ik vrees dat ik toch wel minstens 30/40 kilo kwijt moet.



Sinds mijn zwangerschap vorig jaar ben ik in rap tempo uit mijn mijn kleren gegroeid, dus ik wil nu gewoon beginnen. Geen geneuzel meer.

Ik heb al zoveel dieten geprobeerd. Nooit heeft iets echt geholpen, behalve calorieen tellen, maar dat hield ik niet vol. Ik hoop dat ik dit wel vol ga houden. So far so good.



Ik ben me trouwens wel bewust van de negatieve geluiden die er over Sonja Bakker zijn, maar ik heb besloten het toch te gaan proberen.



Er zijn al veel topics over heb ik gezien, maar ik wil graag een vers topic openen omdat daar vooral mensen zijn die niet zoveel hoeven af te vallen en die zijn toch al een tijdje bezig, vandaar.

Overigens zijn hier ook vrouwen (mannen?) welkom die wel willen afvallen, maar niet met Sonja. Laten wel elkaar tot steun zijn en elkaar stimuleren tot grote prestaties!!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er toch heel veel goeie verhalen over gehoort mijn schoonmoeder mijn zus en zwager hebben aan de sonja bakker gezetten

ze waren best flink af gevallen

en het zijn ook nog goeie maaltijden en gezond en je wordt er fitter van.
Alle reacties Link kopieren
Ha, da's alvast een fijn bericht! Thanks! http://www.hondenhuys.nl/forumsmilies/s65.gif
Alle reacties Link kopieren
graag gedaan en uh sterkte met afvallen
Alle reacties Link kopieren
Sonja's dieet is een crashdieet en je zult er zeker van afvallen maar realiseer je wel dat je daarna je hele leven lang vast zult moeten houden aan een gezond eetpatroon en voldoende beweging want anders zitten de kilo's er zo weer aan.

Helaas gaan hier veel mensen de fout in, ik denk zelf dat het verstandiger is om met behulp van een dietiste af te vallen en zo een gezond eetpatroon samen vast te stellen.

Wellicht dat je dan wel volgens Sonja's weekmenu's je eetmomenten kunt bepalen maar dan zonder de evergreens en optimel maar met meer variatie en gezonde snacks. Optimel mag dan geen vet bevatten maar er zit wel een boel andere troep in.



Veel succes!
Alle reacties Link kopieren
sue2 schreef op 15 november 2007 @ 15:37:

maar realiseer je wel dat je daarna je hele leven lang vast zult moeten houden aan een gezond eetpatroon en voldoende beweging want anders zitten de kilo's er zo weer aan.

Veel succes!




Oh, maar dat realiseer ik me terdege! Feit is alleen dat dit sowieso het geval zal zijn, wat voor methode ik ook toepas.

Ik zal me er inderdaad bij neer moeten leggen dat ik niet zomaar alles kan eten en dat ik mijn hele beweeg- en eetpatroon om moet gooien. Maar dat was al zo, ook zonder Sonja.

Bedankt voor je succeswensen! (f)
Alle reacties Link kopieren
Ik wil je even succes wensen! :cheer:



(ik doe zelf al mee op een ander topic, dus ik doe hier niet met je mee, maar ik hoef ook geen 40 kilo af te vallen want dan denk ik dat ik dood ben ;-) maar evengoed succes!)
Alle reacties Link kopieren
~[quote]prulletje schreef op 15 november 2007 @ 16:03:



(want dan denk ik dat ik dood ben ;-) quote]



:rofl:



Dank je prulletje!



(ik hoop dat zaterdag blijkt dat de wijzer meer naar de 30 kilo afvallen wijst dan naar de 40 overigens... :sigh: )
anoniem_58768 wijzigde dit bericht op 15-11-2007 16:15
Reden: Zo'n smiley zet het toch net iets meer aan he...
% gewijzigd
Alle reacties Link kopieren
Nou, ook al zou je er wel 40 moeten, en je hebt er dan 30 af, dan heb je het ook al supergoed gedaan!



Ik weeg zelf zo'n 60 kilo, dus ja, als ik 30 of 40 kilo kwijt ben dan blijft er niet veel over ;-)
Alle reacties Link kopieren
Eigenlijk heb je al besloten om Sonja te gaan doen, maar ik wil dit er toch even over kwijt: de meeste mensen die ik ken die dat dieet hebben gedaan (aanvankelijk met veel succes) zijn weer aangekomen. Normal eten is na zo'n crashdieet namelijk al een reden voor je lichaam om veel vet op te slaan. Het is niet verantwoord om bijv 5 kilo per week af te vallen. Je kunt beter langzaam afvallen (door bijv veel lichaamsbeweging en gewoon 1700-2000 calorieen per dag), dan is de kans veel groter dat het blijvend is.

Ik ken maar één iemand die echt blijvend met succes is afgevallen, en die heeft de Weight Watchers gedaan. Dat ging heel langzaam, maar het resultaat is goed (al een aantal jaar).



Als je toch besluit Sonja te gaan doen, moet je dit wel aanvullen met bijvoorbeeld genoeg brood of andere gezonde dingen. Dan heb je aan de ene kant steun van het dieet, maar val je toch niet onverantwoord veel af in korte tijd.



Succes ermee!
Alle reacties Link kopieren
Heb inderdaad al besloten het toch te gaan proberen, maar evengoed bedankt voor je advies! :)
Alle reacties Link kopieren
ik heb zelf ook Sonja bakker gedaan en ben ruim 12 kilo kwijt!! Nog steeds. Tis goed vol te houden hoor. En volgens mij is het na het bereiken van een streefgewicht altijd zo dat je een gezond leefpatroon moet aanhouden, vooral als je makkelijk weer aankomt. Af en toe een keer lekker eten,snoepen kan echt geen kwaad hoor!! Succes
Alle reacties Link kopieren
nou met sonja val je echt geen 5 kilo in de week af hoor.



Ik doe het ook, val tussen de 6 en 8 ons in de week af, dus das volgens mij geen chrashen!



Ik voel me er goed bij, heb geen honger en ben nu voor de tweede keer in boek 3 bezig. Oja, nog 12 kilo en nog wat te gaan!



Succes!
Alle reacties Link kopieren
Gelukkig ook positieve berichten, hartstikke mooi! 12 kilo kwijt, goed hoor!!



En Floes nog 12 te gaan, zet hem op!!!
Alle reacties Link kopieren
@just-moi, waar haal je vandaan dat je met Sonja Bakker 5kg per week kan afvallen? Ik geloof dat ze het zelf over 0,5 tot 1,0 kg per week heeft, lijkt me ook wat realistischer.



(doe zelf niet aan Sonja Bakker, vind dat teveel gedoe, precies volgens een vastliggend menu eten, maar ik hoef ook niet zo veel kwijt).



@ Billie: heel veel succes! Superdapper van je dat je de stap gezet hebt om het roer om te gooien! (succes ook zaterdag op de weegschaal, ik hoop dat het 'minder erg' is dan je nu vreest)
Alle reacties Link kopieren
Hoi Billie,

Sonja Bakker heeft ook een eigen website met forum en daar zijn nog veel meer meiden die heel veel afvallen, afgevallen zijn of willen afvallen.

Mijn beste vriendin doet het ook: die is nu 6 weken bezig en 15 kilo afgevallen. (Zij wil ook heel veel afvallen).

Site is www.sonjabakker.nl en dan op forum klikken.

Succes!
Alle reacties Link kopieren
Zat er net op te kijken Hermes, thanks!
Alle reacties Link kopieren
Ff gevraagd net: die vriendin zit bij Ervaringen en dan het onderwerp 'Meer dan 30 kilo willen afvallen'. Heel veel succes!
Alle reacties Link kopieren
Hermes schreef op 15 november 2007 @ 18:08:

Hoi Billie,

Sonja Bakker heeft ook een eigen website met forum en daar zijn nog veel meer meiden die heel veel afvallen, afgevallen zijn of willen afvallen.

Mijn beste vriendin doet het ook: die is nu 6 weken bezig en 15 kilo afgevallen. (Zij wil ook heel veel afvallen).

Site is www.sonjabakker.nl en dan op forum klikken.

Succes!
15 kilo in 6 weken???? Dat is veel zeg! :cheer:
Alle reacties Link kopieren
15 kilo in 6 weken lijkt me ongezond en is dus wel degelijk een crash.

15 kilo afvallen over een periode van een jaar is veel gezonder.
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Ik ben begin dit jaar begonnen met Sonja Bakker. Ik ben toen zo´n 13 kg afgevallen. Ik ben nu al een tijdje gestopt en doordat ik nu een veel beter eetpatroon heb kom ik niet meer aan.



Ik ben het er mee eens dat een crashdieet niet goed is. Ik heb sonja bakker met een dietiste besproken en zij vindt dat je rustig kan sonja bakkeren maar dat er wel wat weinig bruin brood in het dieet zit. En inderdaad...rustig afvallen. Maar wanneer je SB´t zonder te sporten val je echt geen kilo´s per week af. Wanneer je sb´t en veel gaat sporten dan kan ik mij voorstellen dat je inderdaad meer moet eten omdat je anders te veel afvalt.



Ik moet nu nog zo´n 20kg en wil dit wel weer met SB gaan doen. Ik gebruik het SB dieet als basis en voeg daar mijn eigen tips van de dietiste aan toe.
Alle reacties Link kopieren
Ja maar ik denk dat als je 300 kilo weegt en dan ineens aan sonja begint, het best wel supersnel kan kan. Want 15kg op een gewicht van 300kg is helemaal niet veel. Als je 60 weegt en 15kg afvalt is het veel moeilijker en gaat het veel langzamer.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb nu de helft van de posts gelezen en ben het niet echt eens met de meeste posters. Ik ben namelijk zelf in 2006 begonnen met Sonja omdat ik een overgewicht had van 20 kilo. Ik ben met het eerste boek 10 kilo afgevallen. Dit gewicht heb ik ruim een jaar vastgehouden, tot ik op 1 oktober met het tweede boek ben begonnen. Daarmee val ik nu weer af, zij het op een wat lager tempo dan het eerste boek. Ik heb geen moment honger, beweeg genoeg, eet met Sonja genoeg fruit en groente, eet elke dag vezels uit brood en drink veel water en (rooibos)thee. Op die manier is het vol te houden en val je ermee af. Mijn ervaring is juist dat mijn hele eetpatroon aangepast was na boek 1. Om met boek 2 te beginnen hoefde ik dan ook eigenlijk alleen wat afwisselender te eten en de snoepjes en koekjes, lekkere toetjes en roomsausjes te laten staan. En tadaaa; in zes weken 6,5kg eraf. Ik ben er nog niet hoor. Nog 4 kilo om een BMI van onder de 25 te hebben en dan wil ik er voor de mooi nog wat vanaf.

Ik heb dus juist goede ervaringen met Sonja. En ik spring ook wel eens uit de band hoor. Op zondag een keer patatjes ofzo. Het is niet zo dat ik meteen al die kilo's weer aankom. Het is altijd maar net de mate waarin je het doet. Maar dat weet iedereen die aangekomen is en wil afvallen. Sonja Bakker geeft gewoon een goede lijdraad. Met magere recepten, magere producten en noem maar op. En als je gemotiveerd genoeg bent, hou je het daarna ook gemakkelijk vol.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt, veel succes met afvallen!
Hoi, ik ga hier niet meeschrijven maar wil wel even een stimulerend berichtje voor je achter laten

Ik heb 1 1/2 jaar geleden het 1ste SB boek gevolgd en ben in 9 wkn tijd 15 kg zwangerschapsrestjes kwijtgeraakt en daar is tot nu toe geen gram van bijgekomen



succes
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties!!

Niet alleen de positieve ( (f) ) maar ook de iets minder positieve. Ik hecht waarde aan alle meningen en neem van alles iets mee!



Voorlopig gaat het hartstikke goed. Ik vind het goed vol te houden. Gisteravond kreeg ik wel behoorlijke trek, echt op het punt van misselijkheid, maar ik heb toen een appeltje genomen en daarna ging het weer stukken beter!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven