Lijf & Lijn alle pijlers

Vette plek op het achterhoofd! En alles al geprobeerd...HELP

15-04-2014 23:28 25 berichten
Hallo,



Ooit eerder hier al een topic over geopend, maar zonder resultaat. Ik heb al een hele periode een vette plek op het achterhoofd, ongeveer bij mijn kruin. De rest van mijn haar is na het douchen schoon en ook mijn kruin is dan netjes en niet vet. Maar na een paar uur komt er een vette plek en het plakt echt aan elkaar.



Na veel zoeken schijnt het een ophoping te zijn van alle shampoo's en stylingproducten die je gebruikt. Ik heb in het verleden nooit veel gebruikt, maar dit komt toch het meest overeen. Alle 'rotzooi' hoopt op in je haar en dit krijg je er niet gemakkelijk uit.. zo blijkt.



Ik heb van alles al geprobeerd: anti roos shampoo, shampoo zonder siliconen, goedkope shampoo, natuurlijke shampoo en zelfs dreft! ook groene zeep, appelazijn en soda heb ik geprobeerd. En nog veel meer. Soms werd het iets beter, maar uiteindelijk bleef ik dezelfde klacht houden. Ik heb mijn haar vaak vast, maar zou het fijn vinden om eens lekker gezond los haar te hebben!



Iemand ervaringen of tips? Ze zijn erg welkom. En mochten jullie een beeldmateriaal voor verduidelijking van de klacht.. laat maar horen!



Groetjes Marleen
Alle reacties Link kopieren
Droog je je haar? Als het lang vochtig is kan je hoofdhuid gaan broeien.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
De blauwe shampoo van Vichy gebruiken, te koop bij de apotheek. Klein beetje, goed met je vingertoppen wassen en daarna föhnen!
Alle reacties Link kopieren
Ik heb ooit begrepen dat om van vet haar (door shampoo etc.) af te komen je alleen maar je haar heel vet moet laten worden. Ik dacht een week of drie gewoon niet wassen (vooral pet op doen en een vakantie hiervoor gebruiken). En daarna schijnt de lalala-waarde (geen idee welk woord dit ook al weer was) van de hoofdhuid zich te hebben hersteld.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
dank voor jullie reacties.



Fame: meestal droog ik mijn haar niet direct, echter als ik dat wel doe dan heeft dit hetzelfde resultaat. ofja, geen verbetering.





Bijenrompje: Wat doet die shampoo precies? gebruik jij hem zelf ook of heb je ook last van de kwaal?
Enn, ja dit heb ik ook eens gehoord. Had laatst 5 dagen vrij en het daardoor pas na zes dagen gewassen. Hielp helaas niet, maar misschien moet ik het nog eens langer proberen! Is moeilijk om daar tijd voor te maken aangezien ik dan zeker niet onder de mensen kan komen!
Alle reacties Link kopieren
Hi Marleen,



Zelf heb ik dit ook gehad en van alles geprobeerd, het begon toen na mijn zwangerschap.



Misschien klinkt dit heel voor de hand liggend en heb je het al gedaan, maar is je haar wel goed schoon na het wassen? Ik heb zelf lang en veel haar en met één keer wassen wordt het nooit goed schoon (dat merk je doordat het minder schuimt). Dus ik was mijn haar minstens twee keer, direct na elkaar. Crèmespoeling vooral in de punten gebruiken. Dit maakt je haar ook vet.



Het klinkt simpel, maar sinds ik mijn haar vaker was in één wasbeurt is het weg!
Alle reacties Link kopieren
Als je hier ook al eerder een topic over hebt geopend, is het dan misschien een idee om naar de huisarts te gaan? (Misschien heb je wel luis... ik noem maar wat. )
Alleen die plek insmeren met afwasmiddel? of citroensap?
Alle reacties Link kopieren
Droog shampoo.. je bent niet van het probleem af maar je ziet het niet meer
Trots!
Alle reacties Link kopieren
Jij hebt een vette plek, die schrob je op allerlei manieren schoon, want dan is het niet meer vet. En vervolgens gaat je huid in noodtempo talg produceren, want die huid is zo verschrikkelijk droog geworden van dat schrobben.



Zie hier de vicieuze cirkel
Ik herken je probleem! Ik heb dit met periodes en ik gebruik er een clearifying shampoo voor om de build up van alle restjes in m'n haar te verwijderen. Ik gebruik momenteel die van Nioxin. Ongeveer 1 keer per week.
Alle reacties Link kopieren
quote:marleen321j schreef op 15 april 2014 @ 23:28:



Alle 'rotzooi' hoopt op in je haar en dit krijg je er niet gemakkelijk uit.. zo blijkt.

dat kan gewoon niet, kun je eens een linkje sturen? Iets wetenschappelijks? geen eeuh babybrabbel-niveau?
Alle reacties Link kopieren
Afbouwen afbouwen afbouwen

Ik ging van 2x per dag wassen naar 2x per week.

Even doorbijten maar haar word minder vet.

Ik deed vaak een petje op of maakte een schuine vlecht

En geen conditioner meer, enkel een leave-in na het wassen
Alle reacties Link kopieren
quote:bootje_op_de_golven schreef op 16 april 2014 @ 08:15:

Jij hebt een vette plek, die schrob je op allerlei manieren schoon, want dan is het niet meer vet. En vervolgens gaat je huid in noodtempo talg produceren, want die huid is zo verschrikkelijk droog geworden van dat schrobben.



Zie hier de vicieuze cirkel



Dit inderdaad.



En je zegt dat het van de ophoping van haarstylingproducten komt, dan stop je toch met het gebruik van die producten? (Als je al gestopt was, dan kan het dus daar niet van komen.)
Alle reacties Link kopieren
No Poo? -Geen shampoo meer?!-

mince_86 dat is misschien wel een idee! Waar koop je die shampoo als ik vragen mag? Ik heb zelf clarifying van biosilk geprobeerd, maar die had weinig resultaat.



Het zou een vicieuze cirkel kunnen zijn, maar ik kom nauwelijks aan mijn hoofdhuid en schrob al helemaal niet omdat ik weet dat je daardoor nog meer talg aan maakt.



Ik heb het trouwens al aan de huisarts laten zien, die zegt dat de hoofdhuid er netjes uit ziet en het in het haar zit.
quote:lilalinda schreef op 16 april 2014 @ 08:47:

[...]



dat kan gewoon niet, kun je eens een linkje sturen? Iets wetenschappelijks? geen eeuh babybrabbel-niveau?



Wetenschappelijk kan ik niet vinden en ik weet ook niet of dit 'babybrabbel' is wat ik denk dat het is, maar herken mijn klacht hier het meeste in vandaar dat ik een vermoeden heb dat dit het is.



http://misslanghaar.blogs ... -hoe-kom-je-er-vanaf.html
Alle reacties Link kopieren
oh wacht, je bedoelt dat 'vuil' op je haar terecht komt, niet er in.

hehe, ik snappum
Alle reacties Link kopieren
afkicken van steeds maar schrobben op die plek. Dus gewoon even zo laten, en het wassen afbouwen. Droogshampoo kan daar wel bij helpen: ene dag wassen, volgende dag droogshampoo, dan ziet het er beter uit tot je weer "mag" wassen. Na een tijdje zal dat niet meer nodig zijn (de droogshampoo, ik zou wel blijven wassen )
Alle reacties Link kopieren
quote:marleen321j schreef op dinsdag 15 april 2014 23:44 dank voor jullie reacties.



Fame: meestal droog ik mijn haar niet direct, echter als ik dat wel doe dan heeft dit hetzelfde resultaat. ofja, geen verbetering.





Bijenrompje: Wat doet die shampoo precies? gebruik jij hem zelf ook of heb je ook last van de kwaal? Ik gebruik het zelf omdat ik elke keer die vieze plekken heb en vooral omdat ik met andere shampoos jeuk krijg.
Alle reacties Link kopieren
O en ja heel belangrijk: was niet elke dag !!



Je moet er even doorheen maar sinds ik m'n haar niet elke dag was en goed droog gaat het stukken beter.
Alle reacties Link kopieren
Of was het met baking soda gemixt met water.
Oke dankjewel voor jullie reacties! Ik kan weer verder met dingen uitproberen in de hoop dat het nu wel over gaat.



Groetjes
Alle reacties Link kopieren
Ik heb dit ooit eens bij de kapper gevraagd en zij vertelde dat het kwam door mijn hoofdhuid. Zij gaf de tip alleen mijn haar te wassen en te zorgen dat de shampoo mijn hoofdhuid niet raakt. Hielp erg goed!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven