Lijf & Lijn alle pijlers

Waar komt de navelstreng uit?

29-08-2014 22:30 34 berichten
Alle reacties Link kopieren
Waar komt de navelstreng uit?



Nu ik de titel nalees denk ik,

Duhuh uit de vagina natuurlijk

Maar dat bedoel ik natuurlijk niet.



Man en ik komen er niet uit.

Een bloedvat? En waar komt dat dan uit?

De maag? Google is not my vriend today.
Alle reacties Link kopieren
Serieus??
Nee heb je, ja kun je krijgen
Placenta?
quote:lemoos2 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 22:32 Serieus??:-)
denk nou even na.

Waar krijgt de baby zijn of haar voeding van?

Wat komt er na de geboorte achteraan?
en jullie denken dat je maag in je baarmoeder uitkomt?
Alle reacties Link kopieren
Met plaatje (niet goor, geschikt voor jeugdige kijkers):

Willemweverweethetantwoord
Nee heb je, ja kun je krijgen
Placenta, en uitstulping wat later de navel wordt.
Alle reacties Link kopieren
Alle reacties Link kopieren
Die ontspruit uit de placenta.
Ruil hem in voor een ED! Veilig en warm. Dat is wat je nodig hebt!
Alle reacties Link kopieren
quote:kylie_ schreef op 29 augustus 2014 @ 22:32:

Placenta?We have a winner!
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
Ik bedoel bij de baby achter de navel
quote:lemoos2 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 22:34 <blockquote><div>quote:</div><div class="message-quote-div"><b><a href="kylie_ in "Waar komt de navelstreng uit?"" class="messagelink">kylie_ schreef op 29 augustus 2014 @ 22:32</a>:</b>

Placenta?</div></blockquote>We have a winner! Yihaaaaaaaaaaa! Happy! ;)
quote:lievebeest30 schreef op vrijdag 29 augustus 2014 22:35 Ik bedoel bij de babyNu ik: serieus? Na alle antwoorden?
Alle reacties Link kopieren
quote:lievebeest30 schreef op 29 augustus 2014 @ 22:35:

Ik bedoel bij de baby achter de navelZie dezelfde link
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
http://www.willemwever.nl ... at-zit-er-achter-je-navel
Alle reacties Link kopieren
Bedoel je: Waar gaan de bloedvaten uit de navelstreng naar toe aan de babykant (dus niet de placentakant) voordat de navelstreng afgebonden wordt?
Je hebt zo’n 26.000 dagen tussen níets en eeuwigheid, je kunt lachen, je kunt klagen, maar elke dag ben je voor eeuwig kwijt.
Alle reacties Link kopieren
omg.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
quote:lievebeest30 schreef op 29 augustus 2014 @ 22:35:

Ik bedoel bij de baby achter de navelDe bloedbaan in. De navel komt pas nadat de navelstreng na de geboorte afgebonden en afgeknipt wordt.
quote:lievebeest30 schreef op 29 augustus 2014 @ 22:35:

Ik bedoel bij de baby achter de navelBij de baby zit het achter de oren. Heb je dat nog nooit gezien? Waarom denk je dat er een hard stukje op je oorschelp zit?
Alle reacties Link kopieren
Extra service van de zaak (en gevalletje beroepsdeformatie):



Aan de binnenkant van de huid gaat 1 bloedvat naar boven, richting lever, en 2 bloedvaten gaan naar beneden, richting blaas. Deze worden niet meer gebruikt en verschrompelen tot een soort strengetjes (medisch woord is ligamentjes). Deze restjes blijven dus altijd in je lichaam zitten. Door het verschrompelen van de vaatjes, wordt de huid van de navel naar binnen getrokken, waardoor je dus meestal een kuiltje krijgt. Bij de een is die heel diep en bij een ander kan die heel oppervlakkig zijn.



Sommige mensen voelen het bij hun blaas kriebelen, als ze diep in hun navel krabbelen, dat is dan dat strengetje wat je voelt.

De huid van je navel is ook heel dun, waardoor sommige mensen het heel gevoelig vinden als je aan hun navel zit of als de gesp van een broekriem daar zit.
Nee heb je, ja kun je krijgen
Alle reacties Link kopieren
te traag.
Alle reacties Link kopieren
quote:feow schreef op 29 augustus 2014 @ 22:39:

Bedoel je: Waar gaan de bloedvaten uit de navelstreng naar toe aan de babykant (dus niet de placentakant) voordat de navelstreng afgebonden wordt?



Ja. Dank je.

Maar schijnbaar is dit niet duidelijk
Alle reacties Link kopieren
quote:lisha schreef op 29 augustus 2014 @ 22:38:

http://www.willemwever.nl ... at-zit-er-achter-je-navelAan de binnenkant van de huid gaat 1 bloedvat naar boven, richting lever, en 2 bloedvaten gaan naar beneden, richting blaas. Deze worden niet meer gebruikt en verschrompelen tot een soort strengetjes (medisch woord is ligamentjes). Deze restjes blijven dus altijd in je lichaam zitten. Door het verschrompelen van de vaatjes, wordt de huid van de navel naar binnen getrokken, waardoor je dus meestal een kuiltje krijgt. Bij de een is die heel diep en bij een ander kan die heel oppervlakkig zijn





Met de vriendelijke groet van Willem Wever.
“I've learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” Maya Angelou.
Uw antwoord: http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Foetale_bloedsomloop

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven