Lijf & Lijn alle pijlers

Wat te eten na buikgriep

30-08-2014 10:31 20 berichten
Afgelopen dagen last van buikgriep gehad en amper gegeten. Moet nu echt, want heb nagenoeg niets binnen gekregen (behalve water, thee en wat droge biscuitjes) de afgelopen twee dgn. Maar de vraag is wat is raadzaam om te eten? Vanmorgen gestart met wat kwark, is binnen gebleven, maar heb het met heug en meug zitten opeten. Heb gewoon echt geen trek en geen idee wat ik strakjes kan gaan eten.. Iemand ideeën?
Bouillon, later soep lijkt me een goed begin. Eventueel met wat (kaneel)beschuit. Kwark vind ik persoonlijk best zwaar zo gelijk na een buikgriep.
Kleine beetjes, vooral niet meteen te veel willen eten. Houd het bij een beschuit of cracker zo lang je geen eetlust krijgt en probeer vanavond een beetje rijst met kip en wat groeten. Vooral niet te vet/zuur/scherp eten. Een mens kan best een tijd zonder eten hoor, dus no worries en neem de tijd om het weer op te bouwen. Goed blijven drinken is belangrijker! Sterkte
Oh en ik eet zelf altijd appels en naturel chips als mijn maag verzwakt of overstuur is. Gaat een beetje tegen mijn eigen advies in, maar samen met rijst en beschuiten zijn het de enige dingen die ik nog wel enigszins prettig vind om te eten op zo'n moment.
Alle reacties Link kopieren
Kippenbouillon met crackers en soepstengel iets wat licht te verteren is .
Alle reacties Link kopieren
Probeer ook wat suiker binnen te krijgen, daar krijg je ook wat energie van. Paar slokjes ranja bijvoorbeeld. Of thee met extra suiker.
Ik eet dan liefst iets van tuc-koekjes. Heb je toch iets hartigs binnen.
Alle reacties Link kopieren
tiramisú
En als het vuur gedoofd is komen er wolven
Alle reacties Link kopieren
Ik eet ook altijd chips na zoiets, hartigs + het zoutgehalte weer even op peil zetten :-)
Alle reacties Link kopieren
Waar je trek in hebt. Je mag gewoon alles eten wat je wil. De eerste zorg lijkt me nu dat je gewoon iets binnen krijgt zodat je je minder slap voelt. Braaf netjes en gezond eten komt daarna wel weer.
Opinions are like assholes. Everybody has one.
Gewoon eten waar je trek in hebt. Slappe thee en droge beschuiten is achterhaald. Dus als je trek hebt in de tiramisu van Retrostar; gewoon doen!
Alle reacties Link kopieren
Als je je nog wat draaierig in je maag voelt: rijstwafels, beschuit , crackers, banaan, bouillon en thee.

(Kippen)soep of stamppot zuurkool zijn een licht verteerbaar begin. Of rijst met kip en groente, maar dat maak ik zelf altijd vrij gekruid dus dat is voor mij dan vaak nog te heftig.
Iemand een blokje kaas bij de mosterd?
quote:tikal schreef op zaterdag 30 augustus 2014 11:46 Ik eet ook altijd chips na zoiets, hartigs + het zoutgehalte weer even op peil zetten :-)Heb dat bij de kids idd ook wel eens gegeven aangezien bouillon etc. er niet in ging maar een paar nibbits wel.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind rijst met gekookte wortels (liefst uit een potje) en wat feta of een gekookt eitje met zout altijd het erg geschikt. Maar goed, daar moet je nou maar net zin in hebben
This is not kosher!
Ik eet hetzelfde als als ik geen buikgriep heb gehad. Daar knap ik het snelste van op, de dag erna ben je weer fit.
Alle reacties Link kopieren
Ik had de tip al vaak gehoord, en inmiddels heb ik het ook uitgeprobeerd: cola drinken.



Het helpt als je misselijk bent, en ook daarna.
Heb inmiddels soepje en wat van die mini-crackers op. Voel me nog niet top, maar hou het binnen.. Thnx all
Alle reacties Link kopieren
O als ik ziek ben en me weer een beetje beter voel ga ik eieren bakken. Ben niet zo van de beschuit dus daar zou ik niet van opknappen
De waarheid is dat iedereen zomaar wat probeert
Pff.. zit nog steeds in fase misselijkheid. Bij het denken aan eten word ik alweer blegh. Alleen denk ik dat die misselijk ook goed kan komen omdat m'n magazijn leeg is. Anyway.. Houd het nu maar bij slapen, ben ik ook niet misselijk ?
Bedoel natuurlijk mijn maag.. (Forum mobiel)

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven