Lijf & Lijn alle pijlers

Weegschaal, are you for real?

29-08-2014 07:53 17 berichten
Na anderhalve week helemaal niets aan lichaamsbeweging te hebben gedaan, niet bepaald op mijn eten gelet te hebben en dus nu de confrontatie te zijn aangegaan met de weegschaal: 2.3 kilo er af! Ik blij natuurlijk en er nog een paar keer op en af gesprongen om te zien of het resultaat bleef. Ja hoor!



Ik heb 6 weken gesport, 4x per week, zou een week rust daarna ook eens goed zijn voor je lijf? Ik vraag het mij nu af eigenlijk. Ik ben 12 weken geleden bevallen van mijn dochter, maar borstvoeding geef ik al een maand niet meer. Als het zo is, lijkt me een pauze niet eens zo slecht dus.



Meds, anyone?
Alle reacties Link kopieren
Als ik een pauze van 1 of 2 weken heb gehad, vind ik het altijd zo moeilijk om de draad weer op te pakken.
Alle reacties Link kopieren
Je kan prima afvallen zonder sporten (dat blijkt) als je maar gewoon matig eet. Minder dan je nodig hebt. Als je sporten compenseert met extra eten, kun je beter niet sporten.
Spieren zijn zwaarder als vetten, is het ook mogelijk dat je spiermassa is afgenomen?
Rust is goed. Maar eerlijk gezegd schommelt mijn gewicht ook een kilo of drie.
Bij afvallen is voeding de doorslaggevende factor. Niet bewegen
quote:Marloes85 schreef op 29 augustus 2014 @ 10:06:

Spieren zijn zwaarder als vetten, is het ook mogelijk dat je spiermassa is afgenomen?Dit denk ik. Als je vindt dat je lichaam er ook slapper uit ziet, dan is het waarschijnlijk dit.
Alle reacties Link kopieren
quote:Marloes85 schreef op 29 augustus 2014 @ 10:06:

Spieren zijn zwaarder als vetten, is het ook mogelijk dat je spiermassa is afgenomen?dat zou niet best zijn 3 kilo spiermassa minder
quote:Marloes85 schreef op 29 augustus 2014 @ 10:06:

Spieren zijn zwaarder als vetten, is het ook mogelijk dat je spiermassa is afgenomen?



Dichtheden van verschillende weefsels (kg/liter):

huid 1.1

spier 1.06

vet 0.96

bot 1.4-1.9



Bron: http://forum.fok.nl/topic/359831/3/25



Scheelt dus wel iets maar niet zo veel als men denkt en in dit geval is dat geen verklaring.
Alle reacties Link kopieren
Ow...lijf en lijn. Dacht dat het over sterrenbeelden ging. Sorry, ben weer weg.
Alle reacties Link kopieren
Mooi toch, dat het er 'vanzelf' af gaat.



Ik ben nu 20 weken zwanger, heb nog helemaal geen buik! Nog niet eens den bolling, helemaal niets.

Ben ook door de stres 4,8 kg kwijt geraakt.



Ik wil ook dik zwanger zijn! Kan echt zo jaloers naar vrouwen kijken die een hele mooie grote zwangerschaps buik hebben.
Alle reacties Link kopieren
Nog gefeliciteerd met je dochter.
Ja, bij mij schommelt het gewicht ook maar gewoonlijk niet meer dan plm. 500 gram, maar meestal geeft de weegschaal een vast getal aan, vanwege vaste voedingsgewoonten.
Ik ben nu ruim zeven maanden na mijn bevalling ook nog aan het afvallen. Hoef gelukkig niet veel meer, maar het gaat er 'vanzelf' af.
Misschien is dat de verklaring wel Honeymoonquiz.



Yadan: dank je! Jammer dat je nog geen buik hebt. Ik had wel een grote buik, maar het begon het hardste te groeien na de 20 weken. Dus er is nog hoop. En ik heb nu een charmante tijgerprint over mijn buik - ik was echt huge - dat is ook niet alles.
quote:lilalinda schreef op 29 augustus 2014 @ 10:13:

[...]



dat zou niet best zijn 3 kilo spiermassa minderals je twee weken in bed ligt zou dat kunnen, anders niet
Misschien hield je op de een of andere manier nog vocht vast na de bevalling? Ontzwangeren neemt best een tijd in beslag.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven