Lijf & Lijn alle pijlers

Weer koolhydraatarm eten?

02-08-2014 00:15 55 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi,



Sinds 2 weken ben ik gestopt met koolhydraatarm eten, maar het bevalt mij echt niet dit, ik eet veel liever koolhydraatarm. Maar ondanks dat vind ik het lastig om mij er weer toe te zetten, heeft iemand tips daarvoor?

En is het zo dat ik dan ook weer vocht kwijt raak? Ik hou veel vocht vast, heb ook echt een heel dik hoofd en hierdoor durf ik bijna niet meer naar buiten. Nog een reden dat koolhydraatarm dus beter werkt voor mij. Maar raak ik dat vocht dan weer kwijt, en hoelang duurt dat?

Is hier misschien nog iemand die terug koolhydraatarm is gaan eten?

Alvast bedankt.
Ha Bente.

Hoe gaat het?
En je weet best dat je koolhydraten nodig hebt. Dat dikke hoofd zit tussen je oren. Met jouw ondergewicht heb je geen dik hoofd
Had jij geen ziekenhuis opname?
Alle reacties Link kopieren
Ik ben kei veel aangekomen, ik weeg niet maar dat is te zien!! Mijn vader kon het ook zien. Ik durf niet meer naar buiten en ook niet meer naar mijn arts en psychologe terwijl ik wel graag wil maar ik kan zo niemand onder ogen komen. Ik weet niet wat ik moet doen ik wordt ook gek van die paniek elke dag. Waarom lukt het mij niet om mijn oude patroon op te pakken wat is er mis met mij??
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:21:

Ik ben kei veel aangekomen, ik weeg niet maar dat is te zien!! Mijn vader kon het ook zien. Ik durf niet meer naar buiten en ook niet meer naar mijn arts en psychologe terwijl ik wel graag wil maar ik kan zo niemand onder ogen komen. Ik weet niet wat ik moet doen ik wordt ook gek van die paniek elke dag. Waarom lukt het mij niet om mijn oude patroon op te pakken wat is er mis met mij??Je moest ook aankomen want je lijdt aan anorexia. Je bent er nog niet, je moet nu nog meer aankomen
Alle reacties Link kopieren
Wat een rot reactie. Ik wil gewoon een antwoord.
Alle reacties Link kopieren
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:26:

Wat een rot reactie. Ik wil gewoon een antwoord.Meds geeft het enige juiste antwoord. Als je niet aankomt en normaal blijft eten, ga jij over een tijdje dood.
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:26:

Wat een rot reactie. Ik wil gewoon een antwoord.Je weet best dat dit de enige reactie is die we kunnen geven. Je zou de vraag ook aan je therapeut kunnen stellen, maar ja, die wil je niet meer zien zeg je
Alle reacties Link kopieren
Ik wil dat wel maar het kan niet, niet met hoe ik er nu uitzie.

Is het normaal dat je zoveel aankomt in vet en vocht als je stopt met een koolhydraatarm dieet??
Alle reacties Link kopieren
En ik heb het al 2 weken doorgezet terwijl ik ook had kunnen stoppen. Maar ik kan dit echt niet volhouden het lijkt wel met de dag erger te worden. Ik voel mijn huid gewoon uitrekken. Ik probeer mijn lichaam te negeren alsof het niet bestaat, om zo door te zetten maar ik kan het niet meer. Ik durf niet graag meer te lopen omdat ik mijn benen dan zo goed voel, en juist mijn benen rekken heel erg uit.

Ik wil gewoon terug naar hoe het was ik voel me zo slecht.
Alle reacties Link kopieren
bel je huisarts, je vader, je psycholoog, je beste vriendin..



bel iemand op want je klinkt helemaal niet goed, en zorg dat je hulp krijgt.
never a failure, always a lesson
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:44:

En ik heb het al 2 weken doorgezet terwijl ik ook had kunnen stoppen. Maar ik kan dit echt niet volhouden het lijkt wel met de dag erger te worden. Ik voel mijn huid gewoon uitrekken. Ik probeer mijn lichaam te negeren alsof het niet bestaat, om zo door te zetten maar ik kan het niet meer. Ik durf niet graag meer te lopen omdat ik mijn benen dan zo goed voel, en juist mijn benen rekken heel erg uit.

Ik wil gewoon terug naar hoe het was ik voel me zo slecht.Jij bent heel erg ziek.
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:39:

Ik wil dat wel maar het kan niet, niet met hoe ik er nu uitzie.

Is het normaal dat je zoveel aankomt in vet en vocht als je stopt met een koolhydraatarm dieet??Je weet niet eens hoeveel je aangekomen bent. Als je ernstig overgewicht hebt moet je aankomen. Liever veel dan weinig
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 00:44:

En ik heb het al 2 weken doorgezet terwijl ik ook had kunnen stoppen. Maar ik kan dit echt niet volhouden het lijkt wel met de dag erger te worden. Ik voel mijn huid gewoon uitrekken. Ik probeer mijn lichaam te negeren alsof het niet bestaat, om zo door te zetten maar ik kan het niet meer. Ik durf niet graag meer te lopen omdat ik mijn benen dan zo goed voel, en juist mijn benen rekken heel erg uit.

Ik wil gewoon terug naar hoe het was ik voel me zo slecht.Dit zit in je hoofd. Het is niet echt. Je kan soms dingen denken die niet overeen komen met de werkelijkheid. Het kan niet dat je je huid voelt uittrekken. Dat bestaat niet. Je beeld het je in
Alle reacties Link kopieren
Als je voorheen onvoldoende at en nu weer een normaler eetpatroon hebt dan kan het best dat je wat vocht vasthoud. Je lichaam moet weer in balans komen en dat duurt even. Geef het even de tijd. Maar blijf vooral gezond eten want anders blijft je lichaam op allerlei manieren reageren die niet prettig zijn. En je kunt blijvende schade eraan overhouden.

Als je dit zo moeilijk vindt en er onzeker van wordt dan zou ik zeker je therapeut weer inschakelen. Bij eetproblemen is het niet alleen het lichaam wat moet herstellen maar ook je manier van denken. Dat dit weerstand oproept is een bekend iets, maar dat betekent niet minder dat je hier professionele hulp bij nodig hebt.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
En eens met meds, wat je ziet en voelt is waarschijnlijk een heel vertekend beeld van de werkelijkheid. Daarom moet je er vooral aan werken om het in je koppie weer goed te krijgen. Maar daarbij gezond blijven eten.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Alle reacties Link kopieren
Sorry ik denk dat ik beter niet meer kan reageren. Het zal wel ondankbaar zijn maar ik kan er zo niks mee.

Mijn lichaam rekt uit, ik zie dat ik veel dikker ben geworden. En ik heb dan wel een eetstoornis, maar ik ben niet blind en ik zie en voel precies hoe het zit.
quote:b-678 schreef op 02 augustus 2014 @ 01:08:

Sorry ik denk dat ik beter niet meer kan reageren. Het zal wel ondankbaar zijn maar ik kan er zo niks mee.

Mijn lichaam rekt uit, ik zie dat ik veel dikker ben geworden. En ik heb dan wel een eetstoornis, maar ik ben niet blind en ik zie en voel precies hoe het zit.kenmerk van je eetstoornis is dat je wel blind bent. Je lichaamsbeeld is vertekend ten opzichte van de werkelijkheid. Volgens mij ben je niet dom en weet je dit ergens in je hoofd wel.
Alle reacties Link kopieren
Dat je aankomt is juist de bedoeling. Maar hoe jij het beschrijft komt niet overeen met wat te verwachten is met nu slechts een paar weken beter eten. Dat is het vertekende beeld waar Meds al over schreef.

Je leest hier niet wat je wilt lezen wat te begrijpen valt want je voelt paniek. Maar je angst is niet reëel nu. Waarom neem je geen contact met je therapeut op?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
een belangrijke factor is het beter worden is het leren verdragen van die irreële gedachten en de angst die ze oproepen.
Alle reacties Link kopieren
Wat doe je zoal overdag b-678?

Werk je? Of zit je nog op school?

Heb je goede vriendinnen?
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.
Hoeveel nicks heb je nu, vier?



Krijg je nou nog hulp?
En gestaft. Laat je opnemen, zoals je al ontelbare keren is verteld kunnen wij hier niets voor je betekenen.
Alle reacties Link kopieren
Is dat nou nodig om te gaan staffen?

Ik zie hier op bepaalde pijlers andere mensen ook tig keer en soms onder verschillende gebruikersnamen keer op keer hetzelfde probleem voorleggen.

En ja, TO heeft een eetstoornis dus haar topics en manier van reageren zijn voorspelbaar, maar ik zie niet echt in waarom zij minder het recht zou hebben om haar problemen hier voor te leggen. Of schrijft ze expliciet dingen die tegen de forumregels ingaan (ik ken ze niet uit mijn hoofd ).

Wel denk ik dat het topic onder psyche of gezondheid hoort en niet onder lijf & lijn.



Het is al een begin dat TO geen koolhydraatarm dieet meer volgt. Dat ze paniek voelt door het proces waar ze in zit mag ze volgens mij best delen hier.

Wel ben ik het eens dat een opname stukken beter zou zijn.

Daar zou ze naast de therapie ook heel veel steun aan lotgenoten kunnen hebben. En tijdens een interne therapie leert ze dat het paniekgevoel en haar irreëele gedachten een onderdeel van haar ziekte zijn.



Heb je weleens intern voor therapie gezeten TO.

Een vriendin van mij heeft vroeger intern therapie gevolgd en die is daar zo goed uitgekomen. Ze is nu ontzettend blij dat ze toen heeft doorgezet, ookal was het zeker zwaar om doorheen te gaan. Ze voelt zich weer gezond, is ook weer gezond en is trots op haar lichaam. Ze ziet nu pas in hoe zij zichzelf ten gronde richtte gedurende haar ziekte en wil nooit meer naar die tijd terug.

Google eens naar dat soort behandelingen of vraag je therapeut naar de mogelijkheden.
Dit is mijn uitspraak en daarmee zult u het moeten doen.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven