Lijf & Lijn alle pijlers

Welk dieet??

23-09-2012 19:22 26 berichten
Alle reacties Link kopieren
Ik moet afvallen en veel ook! Ik wil dit zonder operatie doen dus met een goed dieet en veel meer bewegen.

Nou heb ik op internet al veel gevonden maar wat is nou een goed dieet en wat werkt echt? Heb al veel gevonden en dat blijkt dan een crashdieet te zijn.

Ik wil niet gaan jojo-en, ik wil gewoon van mijn gewicht af.



Alvast bedankt voor jouw kijk op het hele dieet gedoe en jouw mening over wat jij bereikt hebt.
Alle reacties Link kopieren
Een dieet werkt niet.

wat wel werkt is gezond eten en bewegen. Ik vind de regels Albarda en Gillian mc Keight, zelf goed helpen.
dieten helpen niet, daarom verdienen mensen veel geld aan dieetboeken die pretenderen weer iets nieuws te hebben.

Als je overgewicht hebt zal je je leven lang minder moeten eten en meer moeten bewegen. Zo simpel is het
Alle reacties Link kopieren
Ik denk hierbij, zoveel mensen, zoveel meningen Maar wat bij mij goed heeft gewerkt is het 40-puntendieet. Soort grote catalogus van allerlei etenswaren waar een bepaald aantal punten aan hangen (soort calorieen tellen). Ik at zelf niet 40 punten (1000 calorieen) zoals voorgeschreven, omdat ik dat te weinig voor een dag vond en bang was voor het jojo-effect. Verder bepaal je dus zelf wat je eet en ik heb daarbij zoveel mogelijk mn gezond verstand gebruikt en zo 'echt' mogelijk gegeten (zie het Amber Albarda topic) Ik ging niet zover dat ik bijv amandelmelk ging maken, maar geen gefabriceerde shit zoals optimel en eierkoeken enzo. Maar die lijst was een goede stok achter de deur en en goede manier om inzicht te krijgen. Ik maakte er een beetje een spelletje van, dat werkte goed voor mij. Ik ben daarmee in ongeveer 4/5 maanden 10 kilo afgevallen.



Heel veel succes in elk geval!
Alle reacties Link kopieren
Ik woog in februari rond de 105 kg, vanmorgen 80,5.



In febr. bleek ik een ontstoken galblaas te hebben door een beklemde galsteen. Na een paar dagen zkh weer naar huis en tot aan de ok heb ik vetvrij gegeten. Kassa - 11 kg.



Dit afvallen beviel mij goed (ik zie de galblaasellende nu als een hele goede wake-up-call) en ben eind juni gestart met WW. Gewoon online, lekker simpel altijd bijhouden op de ipad wat ik eet en beweeg. Dankzij WW ben ik sinds juni dus ook nog eens 14 kg kwijt.



In augustus ben ik ook begonnen met fitness en doe dat zo 4-5x per week.



Mijn streefgewicht is rond de 72 kg, dan heb ik een ' gezond gewicht' zoals dat zo mooi heet. En eigenlijk wil ik proberen onder de 70 kg te komen, maar goed...eerst die 72 maar eens gaan halen.



WW is mij heel goed bevallen en raad ik iedereen van harte aan.
Gezond eten, meer bewegen/sporten.Heel simpel eigenlijk.

Ben sinds februari 2011 bijna 40 kilo kwijt, en eet gewoon taart mee op verjaardagen enzo (even een voorbeeldje ;) ).

Prima vol te houden, en geeft tenminste mn huid ook redelijk kans mee terug te veren. Geheel lukt natuurlijk nooit meer met een dergelijk verlies, maar het is tenminste niet zo erg als wanneer ik dit gewicht binnen een jaar kwijt zou zijn.



Belangrijkste is vooral, zet de knop om! En hou die omgezet.
Alle reacties Link kopieren
ik ben mijn hele leven al te dik geweest en mij altijd afgevraagd waarom ik met een normaal eetpatroon toch te dik was en iemand anders niet. hele strenge dieeten hadden maximaal 7 kilo als resultaat en daarna hield het op..



nu heb ik sinds juli het boek grip op koolhydraten van Yvonne Lemmers ontdekt en vliegen de kilo's eraf... ik ben zo blij dat ik dit ontdekt heb.. ik zit nu op -14 kilo en heb voor het eerst in mijn leven de overtuiging dat ik een gezond gewicht kan en ga behalen en behouden.



Ik heb nu nog steeds een normaal eetpatroon, ik eet alleen andere dingen.

Misschien ook iets voor jou? Je moet wel gedisciplineerd zijn.. geen suiker en weinig koolhydraten. Het is dan ook geen dieet maar een andere manier van eten, die je ook vol moet houden. Ik ben er in ieder geval erg blij mee, vind het makkelijk om vol te houden en heb geen honger en eet puur en gezond



succes!!
Alle reacties Link kopieren
Ik zweer bij het 'weg met de weegschaal' principe. Geen dieet, maar simpelweg gezonder eten, en weer luisteren naar je lichaam! Dus bij honger, gewoon eten, maar stoppen als je genoeg hebt. Alleen snoepen als je er ècht zin in hebt (en geloof me, dat is een stuk minder vaak dan je zou denken).

Okee, mijn streef heb ik nog niet gehaald, maar ik ben een stuk gelukkiger in mijn lichaam en val langzaamaan wel af.
Alle dieren -behalve de mens- weten dat het leven in de eerste plaats bedoeld is om ervan te genieten. ~Samuel Butler~
Alle reacties Link kopieren
Ik doe het dreamline dieet. Eigenlijk is het een levenstijl aanleren met gezond eten. Dit is onder begeleiding van een voedingsdeskundige in een groep. Elke week ga je wegen, maar alleen jij en de deskundige weten wat je weegt. Samen met je groep bespreek je allerlei onderwerpen, problemen waar je tegen aan loopt, recepten enz.

En het is heel gezellig.

En niet duur ( 10 euro in schrijf geld en dan elke week 6 euro).



dagvoorbeeld:

Ochtend: 1x fruit of fruitsap

1x volkoren brood met bepaald beleg behorend bij het dieet.

150 ml zuivel.



Middag: 2x volkoren brood met beleg

1x fruit

100 gr groente

150 ml zuivel



Avond: 100 gr aardappels/rijst of pasta

100 gr vlees of vis

200\300 gr groente

200 ml zuivel.



Tussendoor: 1x tussendoortje

1x fruit.

50 kcl naar eigen keus.



Verder minimaal 1,5 liter water en mag je onbeperkt koffie of thee. Ook mag je max 2 andere drankjes en max 2x per week een glas alcohol.



Het gaat mij heel makkelijk af zonder honger ( heb soms zelfs moeite om het op te krijgen). Twee collega's gingen.mij voor: 1 viel 32 af en de ander zit nu op 46 kilo.
Alle reacties Link kopieren
ik doe alleen aan gewichtsbewaking, en daartoe eet ik 's morgens koolhydraatarm, en vanaf de namiddag gewoon.



Door dat koolhydraatarme heb ik de rest van de dag ook minder trek. Zolang ik beneden mijn maximale gewicht zit (wordt elke dag gewogen) eet en snoep ik naar behoefte.



Ik doe niet aan sport of training.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
sommige mensen worden kennelijk van de wijs gebracht door de weegschaal maar ik vind de informatie juist heel handig. Ieder z'n methode.
it's a big club and you ain't in it
Alle reacties Link kopieren
Al veel vaker gezegd hier... Maar diplan!!! Werkt bij mij erg goed! Is geen dieet, er worden geen voedingsstoffen weggelaten. Het is gebaseerd op genoeg en gezond eten en goed bewegen. Heeft bij mij blijvend effect heb het 2,5 jaar geleden gedaan en ben nog steeds op hetzelfde gewicht:-)
Hee salsagirl!! Diplan is super!!



Het sporten is door veel werken even wat minder, maar ik blijf op gewicht!! Als ik weer goed ga sporten dan val ik met gemak weer af.
Alle reacties Link kopieren
Bij dreamline worden ook geen voedingsstoffen weg gelaten. Je wordt geleerd om gezond te eten.

Diplan ken ik niet. Ga het eens googlen, ben wel nieuwsgierig.
Alle reacties Link kopieren
Ff gekeken. Lijkt wel wat op wat ik doe. Alleen is diplan in combinatie met sport en is het voor 10 weken. Dreamline is voor zolang als je nodig hebt. Ben je op streefgewicht dan kom je nog 1x per maand wegen om de stok achter de deur te houden.



Hoe gaat het na 10 weken met diplan? Is er dan nog controle of begin je dan opnieuw?
Alle reacties Link kopieren
Diplan is wel 10 weken met begeleiding, maar er wordt je gewoon een nieuwe levensstijl aangeleerd en dus een goede manier van eten. Je hebt daarna ook geen begeleiding meer nodig want je kunt het zelf makkelijk doorzetten. Plofkipje doet het programma zelfs zonder begeleiding. Het is dan ook niet een dieet.



@plofkipje, wat fijn dat het zo goed gaat! Als je weer meer tijd hebt kan je inderdaad gewoon weer verder gaan. En ja gewoon zo eten zonder sporten dan blijf ik ook op gewicht:-) erg fijn!
Met begeleiding is wel, vooral in het begin, makkelijker om hoeveelheden te bepalen. Het heeft bij mij twee weken geduurd voordat ik wist hoeveel boterhammen ik bijvoorbeeld kon eten. Nu ik dat weet kan ik op gewicht blijven door de voeding en val ik af wanneer ik meer dan twee keer per week sport. En nooit honger!!



Daar komt bij dat ik ook geen behoefte meer heb aan snaaien, je eet echt meer dan genoeg en door verstandige keuzes is het een andere levensstijl.



Mij bevalt het prima!
Het is hier al gezegd, maar ik zeg het ook nog maar een keer: het beste dieet is geen dieet, maar jezelf een ander eetpatroon en een andere levensstijl aanwennen. Ik eet nu een aantal maanden volgens de methode van Amber Albarda (zie het topic Eet jezelf mooi, slank en gelukkig) en val hier zonder moeite (en vooral zonder hongergevoel of snaaitrek!) mee af. Het is daarnaast ook nog eens heel gezond voor je, omdat je zo puur en onbewerkt mogelijk eet.
Alle reacties Link kopieren
Iedereen bedankt voor de reacties. Dat mijn levensstijl moet veranderen wist ik al.

Ik heb eetbuien en daar zit mijn probleem. Ik heb hier heel veel goede dingen gelezen en zal er zeker iets mee gaan doen.

@Trotter, de methode van Amber Albarda kende ik nog niet maar dat je zo puur en onbewerkt mogelijk eet, staat mij wel aan. Ik wil ook geen soep meer maken van pakjes maar zelf soep trekken, zelf tomatensoep maken van echte tomaten, enzovoorts. Zo weinig mogelijk conserveringsmiddelen. Weer echte kruiden gebruiken, verse groente.
Alle reacties Link kopieren
Met Weight Watchers ben ik 10 kilo afgevallen. Nu snoep ik wat meer, en blijf ik op gewicht. Sporten doe ik niet zo veel.
Jufon, als je eetbuien hebt (heb je een BED diagnose wellicht?) dan heb je niks aan een dieet of gewone levensstijl wijziging. Heb je hulp van een dieetiste en/of van de GGZ?



Er is gisteren een topic op de psyche pijler geopend over eetbuien misschien kun je daar ook wat herkenning vinden.



Je schrijft dat je af moet vallen. Is dat ook gezegd door een arts want dan kan je daarmee bespreken hoe je het beste geholpen kan worden om dit te bereiken.
Alle reacties Link kopieren
Weight Watchers! Ik ben er al ruim 10 kilo mee afgevallen
Ow super ik zie dat je het eetbuien topic al gevonden had!
Alle reacties Link kopieren
Ik zou voor Weight Watchers kiezen. Dit is geen dieet, maar een aanpassing in je levensstijl. Je mag namelijk alles eten, en daarom is het ook goed vol te houden. Het is alleen een kwestie van keuzes maken.

Ik zelf ben nu 6 weken bezig en 7,7 kilo kwijt.
Alle reacties Link kopieren
Plofkipje en salsagirl bedankt voor jullie uitleg. Klinkt idd goed. Lijkt op wat ik doe. Ik heb eigenlijk de begeleiding niet nodig maar ik vind de stok achter de deur wel prettig en het is gezellig in groeps verband.



Ww is toch met shakes? Dat is dan geen goede verandering van levenstijl lijkt mij. Of haal ik ww nu door de war met wat anders?

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven