Lijf & Lijn alle pijlers

Wintertenen

21-09-2014 13:59 21 berichten
Alle reacties Link kopieren
Het is niet echt een charmant onderwerp, maar ik heb er behoorlijk last van, dus daarom toch dit topic.



Vandaag, op de dag dat de herfst officieel begint, maar het nog niet eens echt koud is, heb ik er al last van. Verder heb ik ook bij de minste kou al last van dooie vingers en wanneer het kouder wordt ook dooie tenen. Misschien anders bekend onder het syndroom van Reynaud.



Die dooie vingers en tenen kan ik wel hebben, maar die wintertenen doen zo'n pijn. Heeft iemand dé tip om hiervan af te komen? Ik heb al wisselbaden geprobeerd, maar dat werkt niet zo goed.
Heb je er ook 'S nachts last van? Ooit al bedsloffen geprobeerd? Dat helpt hier heel goed, maar ik heb er niet zo'n last van als jij gelukkig.
Je gebruikt trouwens geen medicatie die dit als bijwerking heeft? Metoprolol heeft dit bv, koude handen/voeten.
Alle reacties Link kopieren
Geen medicatie inderdaad. En 's nachts draag ik soms al sokken, hoe knullig ook.



Maar ik het er vooral overdag last van, het kleinste tikje doet al behoorlijk pijn.
Alle reacties Link kopieren
Mss heb je hier iets aan TO?



10 tips tegen wintertenen



Mijn vriendin plaste idd vroeger in een teiltje en haar hielp het.
wij slapen nooit.
Alle reacties Link kopieren
Wintertenen zijn wat anders dan het fenomeen van raynaud.



Slik je de pil to? Sinds ik gestopt ben met hormonale ac is het al voor een groot deel verminderd. Op een vlaamse site voor artsen e.d. stond een beschrijving dat het fenomeen van raynaud een contraindicatie is voor hormonale ac met oestrogeen.



Verder helpt ginkgo biloba erg goed. Bij de tuinen verkopen ze potjes voor 5 euro. Als de r in de maand zit slik ik er 2 per dag, dat helpt ook goed.



Zorg voor warme zolen onder je winterschoenen, evt met een warme extra binnen zool.

Een paar leren handschoenen als windblockers als het nog niet erg koud is, vind ik ook fijn.



Zorg dat je het niet koud krijgt. Hou je kuiten, schouders en armen warm. Beenwarmers onder een wijdere broek, kniekousen in laarzen, extra lange handschoenen die ook over je onderarm zitten.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Ja, ik weet dat het wat anders is, maar dacht toch dat je misschien vatbaarder was voor wintertenen als je last had van het fenomeen van Raynaud.



Ik slik de pil wel ja. Ik ben benieuwd of dit dan veranderd als ik hiermee stop, want dat ben ik sowieso van plan na deze strip.



Die ginkgo biloba heb ik nog ooit van gehoord, zal het eens opzoeken!



En ik was nog van plan van die zooltjes te kopen die warmte kunnen afgeven. Misschien helpt dat ook.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb wollen zooltjes. Heerlijk warm.



De ginkgo die ik heb heeft een gehalte van 250 mg per tablet. En dan 3x daags 1tablet (volgens t potje). Het is het enige wat echt helpt. Mn pa heeft er ook last van en heeft veel uitgeprobeerd.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
http://www.detuinen.nl/00 ... s-garden-ginkgo-blad.html



De mijne zie ik niet maar dit zijn er 100 voor 10 euro met 250mg.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
Bedankt voor de tip! Ik zal er eens naar op zoek gaan
Alle reacties Link kopieren
Ik heb daar ooit eens injecties voor gehad.

Een paar jaar rond deze tijd een injectie in de bil en nergens last meer van.

Geen idee wat ze me ingespoten hebben eigenlijk



Even de huisarts bellen dus.
Shit happens
Zorg voor een goede bloedcirculatie.
Alle reacties Link kopieren
Ik heb er ook ontzettend last van, en moet de gouden tip nog krijgen helaas.

Ik heb meestal in september al wintertenen, en als het echt koud wordt ook handen, oren en zelfs een keer mijn kin.



Voor de tenen helpt dit het beste voor mij:

Voeten lauw wassen en goed afdrogen

Tenen flink bestrooien met mentholpoeder (gewoon bij de drogist te krijgen)

Dikke sokken aantrekken



Dat Ginkgo Biloba, is dat een baat het niet dan schaadt het niet middeltje?
Alle reacties Link kopieren
quote:blommit schreef op 21 september 2014 @ 15:31:

Zorg voor een goede bloedcirculatie.Helaas heb ik dat niet helemaal zelf in de hand. Heb je concrete tips?
Alle reacties Link kopieren
Ook hier jaaaaren last gehad van wintertenen. Tot mijn oma me de tip gaf om er ochtendurine overheen te gieten. Ik heb het gedaan en er nooit meer last van gehad!!!
Stoppen met roken, als je dat doet.





Roken vernauwt de bloedvaten, dus vermindert de kwaliteit van de bloedsomloop.
Alle reacties Link kopieren
Ik rook niet, maar misschien moet ik die ochtendurine dan maar eens proberen...
Alle reacties Link kopieren
Ochtendurine helpt niet bij fenomeen van raynaud is mijn ervaring. Behalve dat t warm is.



Ginkgo heb ik nooit negatieve reacties van gehad. Dit helpt dus tegen het fenomeen van raynaud! (Witte 'dode' vingers en tenen)

Dit is fundamenteel anders dan wintertenen (rood&jeuk)
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
TO: misschien ff je titel laten wijzigen door een mod. Tips tegen wintertenen heb je weinig aan.
Been there, done that, got the T-shirt.
Alle reacties Link kopieren
@apature, ik heb beide: dooie vingers en voeten en wintertenen.

En dat syndroom van reynaud is vervelend op zo'n moment zelf, maar heb ik vervolgens geen last meer van. Die wintertenen wel.
Alle reacties Link kopieren
Aha oke
Been there, done that, got the T-shirt.

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven