Lijf & Lijn alle pijlers

Yvonne Lemmers dieet/leefwijze

04-01-2011 18:36 48 berichten
Alle reacties Link kopieren
Hoi hoi,



Ik ga a.s. Maandag beginnen met het Grip op Koolhydraten dieetachtige leefstijl van Yvonne Lemmers. Iemand hier ervaring mee?
Alle reacties Link kopieren
Nee, maar ik verbaas me elke keer weer als er weer eens een nieuwe dieet-goeroe opstaat. Je ziet door de bomen het bos niet meer!



Ik blijf maar gewoon bij mijn eigen dieet: gezond eten, niet snoepen en veel sporten!
Alle reacties Link kopieren
Haha ja snap ik..

Maar ik was ook op zoek naar niet 'nog een dieet'. Heb ik er al teveel van gehad en geen zin om 15 kg af te vallen en die binnen 2 maanden eraan te hebben zitten;) Maar dit klinkt erg fijn, zeker omdat je alles mag blijven eten. Is meer een leefwijze dan een dieet dus ben benieuwd of er meer mensen zijn met goede ervaringen:)



En als het niet werkt ga ik over op jouw dieet!
Alle reacties Link kopieren
Vertel er eens wat meer over dan? Nu weet ik nog niks.
Alle reacties Link kopieren
@ Bumble, geen ervaring met Yvonne Lemmers, wel met de dieetist van het ziekenhuis. Ivm zwangerschapssuiker ben ik waarschijnlijk ook zo'n soort 'dieet' aan het volgen.

Ik moet erg oppassen met koolhydraten en mag er niet meer dan een voorgeschreven aantal op bepaalde momenten van de dag (en dat zijn er weinig...).

Het helpt gelukkig wel, suiker is nu ok en mijn buik word groter maar ik niet zwaarder.

Succes met het volgen ervan want het lijkt makkelijker dan dat het is, ook al is het geen dieet maar een leefstijl.

(misschien scheelt het als je geen last hebt van zwangerschapshormonen )
Alle reacties Link kopieren
Ze beschrijft dat iedereen ongeveer 6 keer per dag koolhydraten eet (brood, chips, koek, mueslirepen, evergreen etc) en dat je lichaam dat verbrand ipv vet. Als je je die koolhydraten inname beperkt tot 1 uur per dag, dan gaat je lichaam over op vetverbranding. Verder is het aangeraden om geen light producten te eten, vanwege de aspertaam en e nummers die daarin zitten. Je lichaam slaat dit op en verwerkt dit niet, waardoor je bv dikke buik krijgt, opgezwollen gezicht en dit is ook de reden van veel welvaartziektes. Door volvette producten te eten, zoals roomboter, volle yoghurt, mayonaise ipv light, kan je lichaam dit vet beter verbranden. Dus een dag eten ziet er dan zo uit:



ontbijt: 2 eieren (bijvoorbeeld)

lunch: kaas, vleeswaren, koolhydraatarme crackers, groente.

Avondeten: koolhydratenuur. Dit betekend dus aardappels, pasta, groente, vlees of iets dergelijks. ook fruit eet je aleen in dit uur.



Doordat je niet de hele dag koolhydraten eet, raakt je lichaam hier niet meer aan 'verslaafd'. Dit is bv te zien dat je vroeger bij 2 boterhammen vol zat, nu bij bv 6. Of vroeger 1 klein zakje chips was genoeg, nu een grote zak. Ik zeg maar wat:) maar zo geeft zij het aan. Voordeel is dat je geen honger hebt, je alles mag eten alleen dus op een bepaald tijdstip. Je valt geen 15 kg per maand af, maar 1 kg per 2 weken. Je valt af op plaatsen waar je aangekomen bent als eerste. Daarnaast gaat je lichaam beter functioneren odat het geen zoetstoffen of e nummers meer binnen krijgt. Hierdoor gaat buikvet weg, geen opgeblazen gevoel/buik meer, geen kwaaltjes en meer energie:)



klinkt echt heel fijn, en wat mij betreft ook wel heel erg logisch!



http://opgewicht.web-log.nl/opgewicht/dieet/



voor meer info:)
Alle reacties Link kopieren
PS; het koolhydraten uur mag je zelf op je eigen manier indelen. wil je liever s'ochtends brood eten, doe het an s'ochtends. of smiddags. of als je een verjaardag hebt s'avonds laat. dan kan je als avondeten roerbakgroente met kip ofzo eten:)
Alle reacties Link kopieren
@ christina



aahh oke:) super goed! ik ben ook benieuwd, maar mijn motivatie is redelijk groot aangezien ik ZO vaak zien ben geweest dat ik gewono echt anders wil gaan eten.. ben het zat om elke 2 weken geveld door een of andere griep half dood op de bank te zitten;)



ik heb geen zwangerschapssymptomen dus hoop dat het dat idd minder moeiljk maakt! Ik vind het heel logisch klinken verder, ook haar verhaal van koolhydraten en wat dat met je lichaam doet, maar ook die light producten.. Ben erg benieuwd en heb er toch stiekem best zin in!
Alle reacties Link kopieren
O jee. Sja, wat moet ik ervan zeggen. Het klinkt altijd te mooi om waar te zijn, vind ik dan.
Alle reacties Link kopieren
Is dus niet hetzelfde als mijn dieet. Moet zeggen dat ik dit er niet zo gezond uit vind zien.

Je gaat nu bijna alleen eiwitten en vetten eten de hele dag op dat ene uurtje in de avond na.



Als je helemaal geen koolhydraten meer eet over de dag kun je echt nog maar heel weinig eten hoor.

Krijg je al je voedingsstoffen dan nog wel binnen? Of moet je er vitamine bij gaan slikken?



Dat van die zoetstoffen is mij inderdaad ook verteld. Door gebruik van zoetstoffen gaat je lichaam alleen maar vragen om meer zoet eten.
Alle reacties Link kopieren
@christina



Hmm oke, het is alleen niet zo dat je de hele dag vet en eiwit eet, heb dat misschien een beetje verkeerd neer gezet:) Ze raadt aan om oko gewoon overdag voedingsstoffen binnen te krijgen, erg veel groente te eten vanwege vezels en idd vitamine suplementen erbij te nemen, maar die nam ik toch al. Je krijgt genoeg voedingsstoffen binnen, ze werkt met een groene lijst (hier staat alles op wat koolhydraatarm is, veel groente en vlees etc ook) een oranje lijst (hier staat op wat je alleen in je koolhydratenuur mag eten dus brood, pasta, aardappels etc) en een rode lijst (hier staan vooral e nummers en light producten op)

doordat je het koolhydratenuur mag afwisselen op wat jij wilt, went ej lichaam er aan dat hij niet meer de hele dag koolhydraten binnen krijgt, en gaat het over op je vetverbranding.

Ik zat in het begin ook te twijfelen of je wel genoeg voedingstoffen binnenk rijgt, maar heb het boek gelezen en daar staat echt goed in wat je moet doen om alles wel binnen te krijgen. Dus het is wel prima te doen en gewoon een gezond 'dieet' inv ergelijking met bv sonja bakker, wat ik ook heb gedaan en wel werkte, maar waar ik wel ontiegelijk ging jo-jo en..
Alle reacties Link kopieren
@ Damaris ik hou je op de hoogte!;)
Alle reacties Link kopieren
Je moet wel even goed checken wat je gaat want in groente zitten ook vaak koolhydraten, niet veel maar ze zitten er wel in.
Alle reacties Link kopieren
Ohja, en op het forum opgewicht.forum2go.nl staan de verhalen van mensen etc:)
Alle reacties Link kopieren
@ Bumble: als ik jou was zou ik direct het dieet van Namma gaan volgen. Is een stuk gezonder (én blijvender) dan dat koolhydratenuurtje van de zoveelste zelfbenoemde dieetgoeroe.
Alle reacties Link kopieren
quote:bumble08 schreef op 04 januari 2011 @ 19:05:

@ Damaris ik hou je op de hoogte!;)Oke!
Alle reacties Link kopieren
@christina klopt, dit moet je dan ook wel beperken tot dat uur. Volgens mij is het gewoon even goed leren watj e wel en wanneer je wat mag eten:)



@christina04 oke, dankjewel voor de tip! ik ga toch eerst met deze beginnen (vind het anders nogal zonde van het boek gekocht te hebben;)) maar als het niet werkt en ik ben niet tevreden ga ik zeker kijken voor dat dieet! Het voordeel bij dit boek is dat ze zichzelf gelukkig niet een dieetgoeroe vind, het ook geen dieet noemt maar een eetwijze en geen onzin verkoopt, maar gewoon echt logische dingen verteld. Ik ben door de jaren heen ook nogal kritisch geworden op dieet-goeroes, maar ik vind haar wel echt een verschil bij de rest. Ook vind ik het fijn dat ze niet zo bekend is, dus neit echt een 'hype 'is zoals dr frank of sonja bakker. en, het is niet uren in de keuken staan want dat vind ik niet erg fijnen past niet in mn leven:)

maar nogmaals; thx voor e tip, ik ga het zeker onthouden!!
Alle reacties Link kopieren
Je schrijft dat je Damaris op de hoogte zal houden. Ik wil dat ook wel ;)

Maar dan ook als het tegenvalt en je na een paar maanden weer aankomt...

Alle reacties Link kopieren
Ah, ok je mag nog wel een heeel klein beetje koolhydraten de rest van de dag zie ik.



Ik moet mijn koolhydraten inname heel gecontroleerd doen over de dag zodat ik geen piek in mijn suiker krijg. Mijn lichaam krijgt dus steeds een beetje de hele dag door.



Ik heb ook een boekje waar precies instaat hoeveel koolhydraten waar inzitten. Zo weet ik dus ook wat ik mijn hele zwangerschap verder echt niet meer mag eten



Ik denk dat jouw dieet nog weleens erg kan gaan tegenvallen in het begin omdat je moet 'afkicken' van de koolhydraten en dat is niet fijn.
Alle reacties Link kopieren
Ik vind dat koolhydratenuurtje dan wel onzin, ik ben het wel eens wat betreft die e-nummers en aspartaam overigens.
Alle reacties Link kopieren
Haha is prima, ik ga het hier gewoon neerzetten om de week hoe het gaat anders (Als ik eraan denk;)) en natuurlijk ook als het niet werkt, want dat is dan weer een tip voor de rest van de dieetmensen;)



hoewel, erger dan bij sonja b. kan het niet worden, 15 kg eraf en 20 kg eraan daarna :P
Alle reacties Link kopieren
@ Christina Klopt, alleen dan niet meer dan een paar gram per keer dacht ik. I

k ga het gewoon proberen, ik zie het wel! en zal idd wel ff heftig zijn in het begin want ik ben zwaar brood verslaafd haha! maar er moet toch echt wat af en ik wil me heel graag weer gezond voelen! En 'gewoon' eten en bewegen werkt hier niet bij helaas:(



Balen trouwens zeg dat je zo'n dieet hebt tijdens je zwangerschap:( dan zou je juist allse moeten kunnen eten waar je zin in hebt!
Alle reacties Link kopieren
@Christiane04 dat kan ik me voorstellen;) was er eerst ook nogal sceptisch over maar heb het boek doorgelezen en dat is al een stuk afgenomen omdat het allemaal een stuk logischer klinkt. En; ik vind het wel prettig dat ik koolhydraten niet helemaal hoef te laten staan, zoals bij dr. Frank.
Alle reacties Link kopieren
Ik ben ondertussen van mening dat wanneer je echt iemand anders zijn denk- en leefwijze nodig hebt om af te vallen dat het dan nooit lang goed kan gaan.
Alle reacties Link kopieren
Oke, haha, ja dat kan.. Ik wel omdat het me zelf even niet lukt met een onregelmatig leefschema ivm studeren en laat werken etc!

Dit is een oud topic. Het topic is daarom gesloten.
Maak een nieuw topic aan om verder praten over dit onderwerp.

Terug naar boven